AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Hei, Jeg har en Morphy Richards "9 in 1 upright and handheld steam cleaner" som jeg ikke blir klok på om jeg kan bruke på parkett. Er det noen som vet? Jeg er forvirret siden det både på videoer av maskinen og på bilder på pakken brukes på tregulv og "hard floors", mens det står i bruksanvisningen at "we recommend that the steam cleaner is not used on bare wooden floors or any surface where wood is exposed". Betyr den engelske setningen kanskje at den ikke skal brukes på ubehandlet treverk, eller er det på tregulv generelt? Hilsen amatør. Anonymkode: 6d936...4f2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg har en Morphy Richards "9 in 1 upright and handheld steam cleaner" som jeg ikke blir klok på om jeg kan bruke på parkett. Er det noen som vet? Jeg er forvirret siden det både på videoer av maskinen og på bilder på pakken brukes på tregulv og "hard floors", mens det står i bruksanvisningen at "we recommend that the steam cleaner is not used on bare wooden floors or any surface where wood is exposed". Betyr den engelske setningen kanskje at den ikke skal brukes på ubehandlet treverk, eller er det på tregulv generelt? Hilsen amatør. Anonymkode: 6d936...4f2 Høres ut som en dårlig idé, parkett bør tørrmoppes. Flekker vasker du bort med rent vann og microfiberklut. Anonymkode: d6c72...4c6 2
solmåneogstjerner Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Nei. Støvsuge eller tørrmoppe. Våt klut på flekker 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 Jeg har Black & Decker dampvasker, og der står det tydelig i bruksanvisningen at den ikke skal brukes på parkett. Jeg bruker den på fliser og på de gulvene som har vanlig belegg. Anonymkode: dd74d...851
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 NEI Dampen vil ødelegge limet i parketten, i tillegg til at selve treverket kan svelle opp og bli ødelagt. Anonymkode: bf7af...12b 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 Tusen takk for svar, alle sammen. Det gir mening. Ble bare så usikker grunnet bilder og video der den brukes på det som så absolutt ser ut som parkett. Anonymkode: 6d936...4f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå