AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #81 Skrevet 3. januar 2019 Gå inn på Facebook, søk på småjobber, gjør en småjobb, kjøp mat. Anonymkode: 950a0...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #82 Skrevet 3. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå inn på Facebook, søk på småjobber, gjør en småjobb, kjøp mat. Anonymkode: 950a0...b2b Ikke så veldig aktuelt (eller lurt) å betale for å MULIGENS få en jobb når man ikke har penger i det hele tatt. Anonymkode: 824af...c4b 7
Christina82 Skrevet 3. januar 2019 #83 Skrevet 3. januar 2019 (endret) Ikke lest alle svarene her, men har du hørt om "hjelp oss å hjelpe"? Jeg har tatt kontakt med de da en bekjent var i samme situasjon. Fikk 4 bæreposer med matvarer jeg var og leverte på døren. Dette er i Østfold da. Send meg gjerne en Pm så kan jeg se hva jeg kan få til der du bor. Endret 3. januar 2019 av ninab82 6
Anim92 Skrevet 3. januar 2019 #84 Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere er to myndige personer. Da teller jeg deg og di mor. 14-åringen er selvsagt ikke medberegnet i dette. Du skylder på at jula skjedde. Hvordan kan ikke to myndige personer tenke at selv om jula skjer, og neste lønning er 19 januar, at man må sette av penger til det? Så, man kan kan hende ikke kjøpe de dyreste julegavene, men man har da noe å leve av! Jula kom ikke som en overraskelse, dere visste når neste lønning kom. Anonymkode: 1bc19...5c8 Det er ikke TS som har skrevet kommentaren om jula!!🙄 Sjekk anonymkoden før du slenger rundt neste gang..😊 11
Sliten&kjørt52 Skrevet 3. januar 2019 #85 Skrevet 3. januar 2019 (endret) https://www.oslo.kommune.no/dognapne-vakttjenester/sosial-og-ambulant-akuttjeneste/#gref www.frelsesarmeen.no/no/vart_arbeid/.../Åpningstider.d25-SMdfW3-.ips https://www.oslo.kommune.no/helse-og-omsorg/rusomsorg/rusinstitusjoner/prindsen-mottakssenter/ Får liste dær over flere steder. a. Endret 3. januar 2019 av Sliten&kjørt51 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #86 Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hold oss gjerne oppdatert,ts. Ingen skal gå sultne i Norge. Anonymkode: 61c9e...c93 Det er derfor vi har sosialtjenesten. Det går også an å få seg en jobb om så bare å passe en hund Anonymkode: a67f2...e1e 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #87 Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke så veldig aktuelt (eller lurt) å betale for å MULIGENS få en jobb når man ikke har penger i det hele tatt. Anonymkode: 824af...c4b Hvorfor skal man betale for å finne småjobber på Facebook? Det er Finn som koster penger. Anonymkode: 950a0...b2b 4
Hutula Skrevet 3. januar 2019 #88 Skrevet 3. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil bare takke alle sammen son har hjulpet oss. Setter så stor pris på tips, og gode ord. Imorgen skal jeg ta meg turen til nav og få orden på det her. Vil også si til de litt mer spydige at jeg har vært i jobb siden jeg var 13 år. Men siden det var nedbemanning i jobben står jeg ufrivllig uten jobb. Har søkt over 250-300 jobber på fire måneder og det var en grunn til at jeg ikke fikk støtte siden nav mente jeg ikke sto uten jobb lenge. Men tusen tusen takk. Det finnes så mange nydelige og snille mennesker der ute. En dag skal jeg hjelpe andre som er i samme situasjon! Jeg er så takknemlig ❤ Anonymkode: 721e5...5dd Hvis du sender meg en pm, så kan jeg vippse deg litt til å hjelpe til i morgen. Ellers anbefaler jeg også Hjelp oss å hjelpe Buskerud på fb. 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #89 Skrevet 3. januar 2019 Bare ett tips- det er snilt av alle de som tilbyr og vippse penger, men når skal du søke sosial hjelp, så vil NAV se på det som inntekt ...og kan dermed nekte og hjelpe Anonymkode: 9b62b...35c 10
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #90 Skrevet 3. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare ett tips- det er snilt av alle de som tilbyr og vippse penger, men når skal du søke sosial hjelp, så vil NAV se på det som inntekt ...og kan dermed nekte og hjelpe Anonymkode: 9b62b...35c Jeg tviler på at NAV ser på det som inntekt når man har fått noen få hundre kroner i gave av en person fordi man er helt blakk og trenger penger til mat. Anonymkode: f97e0...6c3 6
Marimba Skrevet 3. januar 2019 #91 Skrevet 3. januar 2019 Vil bare tipse om dette og de andre "hvordan leve for 10 kr dagen " innleggene på en blogg : http://studenterhjemmet.blogspot.com/2011/09/hvordan-leve-for-10-kroner-dagen-dag-2.html?m=1 Antageligvis ikke noe å satse på i det lange løp, men gull verdt i trange tider. 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #92 Skrevet 3. januar 2019 Hjelp oss å hjelpe oppleves mye mindre belastende for de som trenger hjelp enn kanossagangen til NAV for å søke om nødhjelp gjør. Lenken min er til Hjelp oss å hjelpe i Buskerud siden det sies dere bor i Drammensdistriktet. Om det er feil så har de fleste andre fylker avdelinger, og i det fylket jeg kjenner best så er det kontakperson i nesten hver by/større tettsted. Lykke til. Anonymkode: 19e1f...f9c 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #93 Skrevet 3. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tviler på at NAV ser på det som inntekt når man har fått noen få hundre kroner i gave av en person fordi man er helt blakk og trenger penger til mat. Anonymkode: f97e0...6c3 Det spiller ingen rolle om det er inntekt eller annet. Har du penger så har du penger, og det blir trukket fra det du får i sosialstønad. Vi måtte ha det en periode, og ble fortalt at vi var ansvarlig for å legge av penger av det vi fikk, til lege, tannlege, uforutsette utgifter m.m. Men hadde vi igjen penger i slutten av måneden så ble det trukket fra det vi skulle få i neste måned... så for å kunne legge av penger måtte vi ta dem ut og oppbevare dem i kontanter. Anonymkode: 57263...b6b 4
Måbarefåsiat... Skrevet 3. januar 2019 #94 Skrevet 3. januar 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Hehe nei, ikke vi som har god økonomisk sans og har vært så lur å ta en god utdannelse. I Norge trenger man ikke få penger fra privatfolk da NAV gir nødhjelp i tillegg til at Frelsersarmeen gir ut mat. Om man allerede som 21-åring sliter økonomisk burde man virkelig tenke på om man vil leve livet på den måten eller om man vil ta en utdannelse som sikrer en jobb og god lønn. Anonymkode: 51f3e...2ed Følte du deg stor og viktig da du fikk fremhevet deg selv nå? 17
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #95 Skrevet 3. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Familie på 3, det er en 14 åring som trenger niste og du er 21 år? Anonymkode: 9898b...ad8 hva var det du ikke forsto? TS er hun på 21 og har et søsken som går på ungdomsskolen. Da trenger man niste. Anonymkode: a4010...f75 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #96 Skrevet 3. januar 2019 45 minutter siden, Marimba skrev: Vil bare tipse om dette og de andre "hvordan leve for 10 kr dagen " innleggene på en blogg : http://studenterhjemmet.blogspot.com/2011/09/hvordan-leve-for-10-kroner-dagen-dag-2.html?m=1 Antageligvis ikke noe å satse på i det lange løp, men gull verdt i trange tider. Åhh tusen takk! Har lett for å finne igjen denne bloggen i årevis😁 Anonymkode: 6c524...9e5 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #97 Skrevet 3. januar 2019 50 minutter siden, Marimba skrev: Vil bare tipse om dette og de andre "hvordan leve for 10 kr dagen " innleggene på en blogg : http://studenterhjemmet.blogspot.com/2011/09/hvordan-leve-for-10-kroner-dagen-dag-2.html?m=1 Antageligvis ikke noe å satse på i det lange løp, men gull verdt i trange tider. Bloggen har gode tips, men siden den er fra 2011 så bør man huske at prisene som oppgis er litt annerledes i dag nesten 7,5 år senere. - det er ingen kritikk, bare en vennlig påminnelse. Anonymkode: 19e1f...f9c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #98 Skrevet 3. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Gud så snilt! Vi bor i Drammen. Var vel ikke det jeg var ute etter. Men setter veldig stor pris på gode mennekser. Jeg ønsket meg tips til hva jeg skulle gjøre, og det fikk jeg i massevis. Tusen takk for tips. Jeg skal dra ned i morgen. Viste ikke jeg hadde krav på hjelp når jeg allerede har søkt om sosialhjelp. Anonymkode: 721e5...5dd Du har krav på nødhjelp, kanskje dere kan få matkuponger. Vet ikke om det eksisterer mer. Ellers får dere penger. Anonymkode: 1a94f...c85
Marimba Skrevet 3. januar 2019 #99 Skrevet 3. januar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bloggen har gode tips, men siden den er fra 2011 så bør man huske at prisene som oppgis er litt annerledes i dag nesten 7,5 år senere. - det er ingen kritikk, bare en vennlig påminnelse. Anonymkode: 19e1f...f9c Det er veldig sant, men om man ser på den som inspirasjon til veldig billig mat og ikke henger seg opp i at det skal koste max en tier, så er funker den jo bra allikevel 3
Rucula Skrevet 3. januar 2019 #100 Skrevet 3. januar 2019 Fra nav mottar søknaden om nødhjelp til pengene skaø være utbetalt skal det gå MAX 48 timer... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå