Gå til innhold

Har ikke penger til mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samle tomflasker? Rundt skoler, kjøpesentre og butikker kan man finne mange. Ikke minst nå etter julefylla. Det kan i allefall gi småpenger til et brød og en boks med syltetøy, til des dere har fått snakke med NAV om nødhjelp i morgen. Forferdelig situasjon. 

Anonymkode: dc623...4a8

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere er to myndige personer. Da teller jeg deg og di mor. 14-åringen er selvsagt ikke medberegnet i dette. Du skylder på at jula skjedde. Hvordan kan ikke to myndige personer tenke at selv om jula skjer, og neste lønning er 19 januar, at man må sette av penger til det? Så, man kan kan hende ikke kjøpe de dyreste julegavene, men man har da noe å leve av! Jula kom ikke som en overraskelse, dere visste når neste lønning kom. 

Anonymkode: 1bc19...5c8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jula....

Anonymkode: fba37...130

En må alltid sette tæring etter næring. Til og med i julen

Anonymkode: a67f2...e1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltid hatt en delt økonomi med mormor men etter hun døde har det ikke gått så bra.  Jeg på 21 er for tiden uten jobb også. Får heller ikke støtte fra nav.  

Går man bare dit? Så neste matutdeling er 9.januar. 

Anonymkode: 721e5...5dd

Få deg en jobb og/eller en utdannelse

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere er to myndige personer. Da teller jeg deg og di mor. 14-åringen er selvsagt ikke medberegnet i dette. Du skylder på at jula skjedde. Hvordan kan ikke to myndige personer tenke at selv om jula skjer, og neste lønning er 19 januar, at man må sette av penger til det? Så, man kan kan hende ikke kjøpe de dyreste julegavene, men man har da noe å leve av! Jula kom ikke som en overraskelse, dere visste når neste lønning kom. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En må alltid sette tæring etter næring. Til og med i julen

Det var ikke ts som skrev det om jula. Når dere ser at tråden har flere sider så er det kanskje en ide å lese kjapt gjennom?

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

det var vel ikke ts som skyldte på jula, du må nesten se på AB kodene. Det må være en forferdelig situasjon å komme i at de ikke har mat, spesielt til vedkommende som er i skole alder og kun 14. Det er 2 uker til lønn, og de trenger ikke spydigheter fra noen

TS kontakt og sjekk på FB om hjelpe grupper, jeg gir selv mat og hjelper til i en gruppe her jeg bor, da legges det ut at en familie trenger hjelp, og så kan folk gi mat eller vippse så kan den  som administrerer gruppen  handle inn

Anonymkode: 58cde...1e4

• Liker 12
Skrevet (endret)

Send meg gjerne pm. Bor også i Drammen. Har litt mat i fryser som kan gis bort.

Endret av Semydfe
  • Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig gjetting.  Vi er en familie på tre,  friske mennesker alle sammen. Takk for tips.  

Familie på 3, det er en 14 åring som trenger niste og du er 21 år? 

Anonymkode: 9898b...ad8

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skylder ts på julen?

Anonymkode: 61c9e...c93

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

:klo:

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skylder ts på julen?

Nei!

Anonymkode: 4127c...e75

• Liker 3
Skrevet

Har dessverre ikke noe å bidra med da jeg selv står i en lignende situasjon. Jeg vik bare si at det er tøft av deg å skrive om situasjonen! Det krever mot å be om hjelp. Det er utrolig å se at det finnes håp i menneskeheten av disse som tilbyr deg hjelp - det er dere som bidrar til et bedre samfunn ❤️

• Liker 19
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Voksen mamma med to barn på 21 og 14 år. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Stjernekikkeren skrev:

Det var ikke ts som skrev det om jula. Når dere ser at tråden har flere sider så er det kanskje en ide å lese kjapt gjennom?

Likevel mener jeg at to myndige personer burde kunne ha klart å ha så pass orden på økonomien sin at de får de pengene de får i desember ( en barnetrygd + en ekstra siden mor  er eneforsørger), mors inntekt ( vet ikke hva, men halv skatt i desember ), og datter på 21 ( noe får hun vel), til å rekke til 19 desember! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange hjelpsomme fine folk her❣️

Anonymkode: 11fec...127

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Likevel mener jeg at to myndige personer burde kunne ha klart å ha så pass orden på økonomien sin at de får de pengene de får i desember ( en barnetrygd + en ekstra siden mor  er eneforsørger), mors inntekt ( vet ikke hva, men halv skatt i desember ), og datter på 21 ( noe får hun vel), til å rekke til 19 desember! 

Ja, du kan sitte her og diskutere alle tiltak som burde vært gjort, du kan finne alle steder de feilet, alt de skulle gjort annerledes og blabla, hvorfor skal du ydmyke ts ytterligere? Når ulykken er skjedd, og man sitter der med ingenting, hvor mye tror du det pjattet der varmer? Alle elsker en "men du skulle jo gjort/tenkt på/vurdert". Should have, could have, would have, men det setter ikke mat på bordet i kveld. 

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan hjelper du til her?

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Elán skrev:

Har dessverre ikke noe å bidra med da jeg selv står i en lignende situasjon. Jeg vik bare si at det er tøft av deg å skrive om situasjonen! Det krever mot å be om hjelp. Det er utrolig å se at det finnes håp i menneskeheten av disse som tilbyr deg hjelp - det er dere som bidrar til et bedre samfunn ❤️

Mange hjelpsomme fine folk her❣️

Anonymkode: 11fec...127

Jeg vil bare takke alle sammen son har hjulpet oss.  Setter så stor pris på tips,  og gode ord.  Imorgen skal jeg ta meg turen til nav og få orden på det her.  Vil også si til de litt mer spydige at jeg har vært i jobb siden jeg var 13 år.  Men siden det var nedbemanning i jobben står jeg ufrivllig uten jobb.  Har søkt over 250-300 jobber på fire måneder og det var en grunn til at jeg ikke fikk støtte siden nav mente jeg ikke sto uten jobb lenge.  

Men tusen tusen takk.  Det finnes så mange nydelige og snille mennesker der ute.  En dag skal jeg hjelpe andre som er i samme situasjon! Jeg er så takknemlig ❤

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

Hold oss gjerne oppdatert,ts. Ingen skal gå sultne i Norge. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg bor ikke så fryktelig langt fra Drammen så om du vil kan du sende en pm så kan vi møtes i Drammen og storhandle litt i kveld. Dere trenger sikkert litt mer enn brød og pålegg. Vet ikke om du har slått til på noen av tilbudene. 

• Liker 38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...