Sheltay Retrac Skrevet 3. januar 2019 #101 Skrevet 3. januar 2019 Blir så glad når jeg ser denne tråden med alle som hjelper til. ❤️ Det kan være mange grunner til at man plutselig ikke har mer penger, for eksempel uforutsette regninger man ikke kan utsette, akutt tannlegebehov, legehjelp eller annet man ikke hadde beregnet. Men TS, er du sikker på at du ikke har krav på arbeidsledighetstrygd? At NAV tror at du kommer raskt i jobb igjen er ikke god nok grunn til å avslå søknaden din om arbeidsledighetstrygd. Lykke til! ❤️ 10
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #102 Skrevet 3. januar 2019 Hei TS! Om jeg ikke misforsto, og det er du som har blitt nedbemannet, må du søke om dagpenger og ikke sosialstønad. Har du blitt oppsagt har du krav på dagpenger med en gang. Det er en mye høyere sats enn sosialstønad. Sosialstønad og nødpenger kan komme i tillegg, selvsagt. Anonymkode: d9f15...05f 8
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #103 Skrevet 3. januar 2019 TS det er viktig at dere møter opp tidlig på NAV. Jo tidligere dere møter opp, jo fortere får dere nødhjelp. Hvis ikke er det en fare for at dere må vente til mandag, om dere da ikke får matkuponger. Dere må ha med kontoutskrift. Og så bør du registrere deg på alle vikarbyråer, der kan du få et vikariat og det er et sted å begynne. Anonymkode: a4010...f75 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #104 Skrevet 3. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei TS! Om jeg ikke misforsto, og det er du som har blitt nedbemannet, må du søke om dagpenger og ikke sosialstønad. Har du blitt oppsagt har du krav på dagpenger med en gang. Det er en mye høyere sats enn sosialstønad. Sosialstønad og nødpenger kan komme i tillegg, selvsagt. Anonymkode: d9f15...05f Ja. Men siden jeg gikk på vgs ifjor, tjente jeg ikke over den summen man må ha for å få dagpenger. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS det er viktig at dere møter opp tidlig på NAV. Jo tidligere dere møter opp, jo fortere får dere nødhjelp. Hvis ikke er det en fare for at dere må vente til mandag, om dere da ikke får matkuponger. Dere må ha med kontoutskrift. Og så bør du registrere deg på alle vikarbyråer, der kan du få et vikariat og det er et sted å begynne. Anonymkode: a4010...f75 Takk for tips. Jeg skal stå opp tidlig å dra ned. Må jeg ha kontoutskrift til mamma også? Eller holder det med min? Anonymkode: 721e5...5dd
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #105 Skrevet 3. januar 2019 Vgs i fjor? Fint at folk hjelper men hvordan i huet vet dere at dette er ikke ren svindel? Har vært vitne til det flere ganger i forskjellige grupper. Anonymkode: 9269f...04c 11
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #106 Skrevet 3. januar 2019 Dere er en mor på 44, ei datter på 21 som har mistet jobben på grunn av nedbemanning. Og ett barn på 14. Halv skatt, barnetrygd pluss en, barnebidrag. Dere har ingenting? Til 19 januar. Ikke noe i frys, kjøleskap eller hyller? Ja, untagen de tre skivene. Ingen venner å låne fra? Dere har vist om situasjonen en stund, men ikke ordnet opp i det før nå? Noen vil ta deg med på shopping i dag, men det velger du ikke å svare på. Er det så ille, ville du ha takket for det! Du vil bare ha penger, ikke sant? Anonymkode: 1bc19...5c8 12
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #107 Skrevet 3. januar 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Men siden jeg gikk på vgs ifjor, tjente jeg ikke over den summen man må ha for å få dagpenger. Takk for tips. Jeg skal stå opp tidlig å dra ned. Må jeg ha kontoutskrift til mamma også? Eller holder det med min? Anonymkode: 721e5...5dd Hvorfor drar ikke moren din til nav? 14- åringen er trossalt hennes ansvar. Anonymkode: fa4ae...848 9
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #108 Skrevet 3. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er en mor på 44, ei datter på 21 som har mistet jobben på grunn av nedbemanning. Og ett barn på 14. Halv skatt, barnetrygd pluss en, barnebidrag. Dere har ingenting? Til 19 januar. Ikke noe i frys, kjøleskap eller hyller? Ja, untagen de tre skivene. Ingen venner å låne fra? Dere har vist om situasjonen en stund, men ikke ordnet opp i det før nå? Noen vil ta deg med på shopping i dag, men det velger du ikke å svare på. Er det så ille, ville du ha takket for det! Du vil bare ha penger, ikke sant? Anonymkode: 1bc19...5c8 Hei. Nei, det er brukt opp. Nei. Vi har ingen venner eller familie og låne av nei. Som jeg har skrivet her har jeg søkt om sosialhjelp men venter på svar. Jeg har også søkt om dagpenger men fått avslag. Og ventetiden har vært\er lang. Jeg har som sagt søkt jobber, og gjort alt jeg kan for å skaffe meg en jobb. Du vet heller ikke hva jeg skriver til de som har vært så greie til å sende penger, eller ta meg med handel på pm, sånne ting liker hvertfall jeg å ta privat. Jeg har takket og vist at jeg er takknemlig, noe jeg nevner flere ganger her i tråden. Jeg ba aldri om penger, jeg spurte om tips noe jeg har fått i massevis. Jeg er veldig heldig som ser at det finnes så fine og snille folk rundt om som vil hjelpe oss. Anonymkode: 721e5...5dd 16
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #109 Skrevet 3. januar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vgs i fjor? Fint at folk hjelper men hvordan i huet vet dere at dette er ikke ren svindel? Har vært vitne til det flere ganger i forskjellige grupper. Anonymkode: 9269f...04c Forrigfjor, beklager😊 Og hvorfor skulle jeg gjort det da? Jeg velger å være åpen og ærlig om min situsdjon. Mye svindel ute og går, men det kunne aldri falt meg inn. Anonymkode: 721e5...5dd
Brunello Skrevet 3. januar 2019 #110 Skrevet 3. januar 2019 (endret) Til Ts: det er fint at du tar tak i situasjonen. Og det er veldig hyggelig at mange vil hjelpe både økonomisk og med gode råd. Det virker som det er litt tak i deg, så dette går sikkert bra for deg. Jeg er imidlertid bekymret for søsteren din. Hun er 14 år, og det skal da ikke være storesøster som order mat til dere. Hvor er moren din i denne situasjonen? Du kommer til å flytte snart. Hvordan vil søsteren din da ha det hjemme? I og med at du skriver at det ikke har gått så bra med dere etter at mormor døde, så tolker jeg deg dit at dette er en permanent situasjon for moren din. Er det rus inne i bildet? Uansett hvor vanskelig du synes det er, så må du tenke på hva som er best for søsteren din. Dersom dere lever godt under fattigdomsgrensen permanent, og at dette vil forverre seg når du flytter hjemmefra, må du agere. Det riktige da vil være å varsle barnevernet. De kan hjelpe med tiltak som gjør at søsteren din kan bo hjemme og ha det bedre. (Mulig dette er total skivebom og at situasjonen er forbigående, så da får du se bort fra det jeg skriver). Endret 3. januar 2019 av Brunello Feilskrift 23
NewStart87 Skrevet 3. januar 2019 #111 Skrevet 3. januar 2019 Hvorfor er noen så spydige mot TS? Snakk om å sparke noen som allerede ligger nede! 8
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #112 Skrevet 3. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Gud så snilt! Vi bor i Drammen. Var vel ikke det jeg var ute etter. Men setter veldig stor pris på gode mennekser. Jeg ønsket meg tips til hva jeg skulle gjøre, og det fikk jeg i massevis. Tusen takk for tips. Jeg skal dra ned i morgen. Viste ikke jeg hadde krav på hjelp når jeg allerede har søkt om sosialhjelp. Anonymkode: 721e5...5dd Du har krav på nødhjelp mens du venter på sosialhjelp. Ser du bor i Drammen, og der pleier tiden på sosialhjelp å være ganske lang. De kan og være litt vrange da du skal levere søknaden om nødhjelp, men du har krav på å få levere den, og få det. Anonymkode: edd48...200 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #113 Skrevet 3. januar 2019 Ts, for en vanskelig situasjon Ser heldigvis du har fått tips og tilbud om hjelp. Det jeg ikke skjønner er hvor mor er i denne situasjonen? Er hun psykisk syk? Ruser hun seg? At du som er søster og datter skal ha ansvaret for å fikse dette skurrer litt. Det er mor som burde gå på NAV for å få hjelp og hun må få styr på økonomien i familien. Du er flink som tar ansvar, men det skulle ikke vært slik... Anonymkode: aafaa...47e 11
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #114 Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. Men siden jeg gikk på vgs ifjor, tjente jeg ikke over den summen man må ha for å få dagpenger. Takk for tips. Jeg skal stå opp tidlig å dra ned. Må jeg ha kontoutskrift til mamma også? Eller holder det med min? Anonymkode: 721e5...5dd Hvis du bare tar med din kontoutskrift, får du kun nødhjelp til deg, og det er ikke mye penger. Moren din bør virkelig bli med deg ned, og lever kontoutskrifter. Anonymkode: edd48...200 10
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #115 Skrevet 3. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts, for en vanskelig situasjon Ser heldigvis du har fått tips og tilbud om hjelp. Det jeg ikke skjønner er hvor mor er i denne situasjonen? Er hun psykisk syk? Ruser hun seg? At du som er søster og datter skal ha ansvaret for å fikse dette skurrer litt. Det er mor som burde gå på NAV for å få hjelp og hun må få styr på økonomien i familien. Du er flink som tar ansvar, men det skulle ikke vært slik... Anonymkode: aafaa...47e Det er mye som skurrer her. Anonymkode: 1bc19...5c8 10
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #116 Skrevet 3. januar 2019 Vet ikke om noen har nevnt det før, men "Hjelp oss å hjelpe" på Facebook hjelper også med mat, og de sender ut forespørselen anonymt. Du har rett til å søke om nødhjelp i påvente av behandling av sosialstønad, og en slik søknad skal behandles raskt. Anonymkode: 66b62...05e 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #117 Skrevet 4. januar 2019 Har vært der moren din er nå. Det er et nederlag å tine en pose frossengrønnsaker til barna, servert med ketchup på.. Håper det ordner seg. Anonymkode: c790f...7e0
Sliten&kjørt52 Skrevet 4. januar 2019 #118 Skrevet 4. januar 2019 https://www.lanekontoret.no/ Nordmenn panter verdisaker som aldri før - VG https://www.vg.no/nyheter/i/vmWkyB/nordmenn-panter-verdisaker-som-aldri-foer 3. nov. 2005 - Midt i Oslo sentrum ligger Lånekontoret, landets eneste pantelåner. a. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #119 Skrevet 4. januar 2019 Så forferdelig! Det finnes forskjellige grupper på Facebook, hvor du kan være anonym og be om hjelp. Håper det ordner seg fort ♥️ Anonymkode: 63fb4...d10 1
Missyme2 Skrevet 4. januar 2019 #120 Skrevet 4. januar 2019 7 timer siden, visp skrev: Jeg bor ikke så fryktelig langt fra Drammen så om du vil kan du sende en pm så kan vi møtes i Drammen og storhandle litt i kveld. Dere trenger sikkert litt mer enn brød og pålegg. Vet ikke om du har slått til på noen av tilbudene. Denne var fantastisk! Traff meg rett i hjerte, du vakre menneske 😍❤️ 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå