AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Jeg sliter med mye forskjellig og jeg opplever at leger bare sender meg ut uten å ha hjulpet meg fordi jeg tar for lang tid. Har heller ikke hatt gode opplevelser når det gjelder å bli møtt med sympati og forståelse. Begynner å miste håpet. Kan noe hjelpe meg? Anonymkode: 802c2...603
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 Hva er det du vil ha i en fastlege? En god fastlege vil være forskjellige ting for forskjellige folk (utover det åpenbare som ikke for lang ventetid, relativt god tid på timene, og ikke helt idiot verken menneskelig eller faglig). Trenger du en som gir det det du vil ha, eller en som gir deg det du trenger, sett at det er motsetningsforhold mellom de to tingene? Vil du ha en som utfordrer deg eller som pakker deg inn? Mann, dame, ung, gammel, direkte eller gå rundt grøten? Hvilket fagfelt ønsker du at legen skal være god på? Jeg vil feks gjerne ha en litt eldre (unge leger kan være flinke de og, men jeg foretrekker dem litt eldre) , direkte og empati uten nødvendigvis sympati som sier klart fra når det jeg foreslår ikke er gunstig og som er tilhenger av sunn fornuft, heller enn en pusete sympatiserende en som gjør alt av undersøkelser "for sikkerhets skyld". Anonymkode: 3f633...c0e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Ebba Margareta Kåss, Kvadraturen legesenter Anonymkode: 71599...825 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 Legelisten.no gir vurderinger av fastlegene. Her kan du lese om folks erfaringer med legene. Om du ønsker et spesifikt kjønn kan du krysse av for det, du får også opp legens alder om du har noen preferanser. Anonymkode: 099c6...131
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 Brita Zinck, Songdalen Legesenter Anonymkode: 78d11...b02
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #6 Skrevet 3. januar 2019 Takk skal dere ha for forslag Når det gjelder typen fastlege så er det jo ikke sånn at jeg kan vite om personligheten deres før jeg møter dem. Men tror ingen moderne leger gjør alt av undersøkelse for ingen grunn... Det har de ikke tid til. Jeg vil ha en person som er god til å kommunisere og virkelig prøver å hjelpe meg. That's it. Anonymkode: 802c2...603
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå