AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Jeg har begynt å bli litt obs på dette, men får ikke til å begrense tiden brukt på telefonen. Deres pappa sitter stadig og scroller og jeg synder nok en del med TV og annen skjerm jeg også. Ungdommen sitter støtt klistret til telefonen, er sjelden på besøk hos andre, og har sluttet med alle faste aktiviteter. Egentlig lurer jeg på om hele familien er blitt skjermavhengig. Hvor mye er vanlig for barn å være på skjerm daglig? Og hva med voksne? Anonymkode: 73245...0b0
Arkana Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 Ingen av våre har noen særlige begrensninger på skjermtid. Yngste regulerer skjermbruken fint selv. Den brukes ikke hver dag og kun i kortere perioder om gangen. Hun liker heldigvis fremdeles å leke en del. Eldste får styre det selv så lenge lekser er gjort først, de går på fritidsaktiviteter (jeg ville ikke akseptert at de sluttet hvis aktiviteten ble erstattet med spilling) og fungerer bra ellers. De får heller ikke si nei til familieaktiviteter (sykling, dra i svømmehallen, ski/aking om vinteren og bading om sommeren osv) i helger og ferier. Det blir en del spilling, men jeg innser at det er slik de er sosiale og at det er sånn de "leker". Etter kl 19 er det slutt på skjermtid for barna, da skal det roes ned før sengetid. Da prøver vi å finne på noe hyggelig sammen hele familien, som et brettspill eller noe lignende. Jeg prøver å unngå bruk av telefon/nettbrett på kvelden. Jeg synes rett og slett det er ganske ukoselig om jeg og mannen skulle bare sittet i hver sin sofa med nesa i hver sin skjerm hver eneste kveld. Litt blir det jo, men vi prøver å være obs på det. Selv det å se en film eller serie sammen er mer sosialt enn å stirre på telefonen.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Hele dagen, når de ikke gjør noe annet. De er ungdom begge to, har skole, lekser og fritidsaktiviteter tre ganger i uka. Jeg synes det kan bli litt masse, men synes ikke det er verre å glo på mobil enn på TV. Å spille er det beste skjermvalget. Vi spiller ofte sammen, synger, danser eller mario f.eks. Anonymkode: d9a7a...b28
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 Her er det heller ingen begrensninger. Men fri skjermtid er "belønningen" for at barna gjør det såpass bra på skolen som de gjør, er nøye med lekser og har fritidsaktiviteter/begge øver på instrument. Det er ikke slik at de får sitte dag og natt, men vi har ikke et fast antall minutter per dag der de får bruke ipad/telefon. Spilletid er sosial tid her, de to barna våre barna spiller ofte samme spill (Roblox) og kommuniserer/skravler med hverandre og med venner som de har på spillet. Anonymkode: fe940...d4e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 Altfor mye sikkert. Blir ikke bare 30 minutt liksom. De ser gjerne på noe før skolen, og etter skolen før jeg kommer hjem fra jobb, og litt i kveldinga.. Anonymkode: cd05b...bee 1
Gladgutten79 Skrevet 3. januar 2019 #6 Skrevet 3. januar 2019 Har 1 time på hverdager, men har en genial app på barnas telefon og våre egne slik vi kan administrere bruke , mer/mindre tid, blokkere apper, spill osv, når telefon kan brukes etc blokkere hele når det er leggetid, diverse annet i skoletiden osv.. Anbefales
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå