AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Hei, har en kompis som jeg gjerne vil finne på noe alene med da vi aldri har gjort dette før, men tror gutter har en tendens til å misforstå og tro at jenta er interessert i noe mer hvis hun tar initiativ til å finne på noe? Kan jeg invitere kompisen på f.eks en kaffe og legge til: "... men bare som venner"? Hvordan kan man være tydelig på at man bare vil ha et vennskap og unngå misforståelser og samtidig invitere til å henge alene sammen? Anonymkode: 8b458...8f6
Gjest 007_008_007 Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, har en kompis som jeg gjerne vil finne på noe alene med da vi aldri har gjort dette før, men tror gutter har en tendens til å misforstå og tro at jenta er interessert i noe mer hvis hun tar initiativ til å finne på noe? Kan jeg invitere kompisen på f.eks en kaffe og legge til: "... men bare som venner"? Hvordan kan man være tydelig på at man bare vil ha et vennskap og unngå misforståelser og samtidig invitere til å henge alene sammen? Anonymkode: 8b458...8f6 Jeg synes at du tenker helt feil. Men din logikk skulle ingen gutter eller jenter kunne gjøre ting sammen fordi gutter i følge deg tenderer å misforstå. Hvordan kan du med 100% sikkerhet tro at alle guttevennene dine automatisk vil bli interessert i deg? Bevis for? Bevis mot? Hvor gammel er du? Følelser er noe ingen styrer over. De kan oppstå hvor som helst med hvem som helst. At du tenker at å føye til "men bare som venner" sier meg at du er umoden og sannsynligvis tenåring. Ingenting galt med det, men det er ikke slik det funker. Hva andre får av følelser og tanker kan du ikke gjøre så mye med annet enn å være tro mot deg selv. Det vil si at du bevisst ikke sender signaler som kan misoppfattes. Men igjen, hvordan andre tolker ting får du ikke helgardert deg mot. Det som sannsynligvis vil skape problemer er dersom dere blir venner med fordeler. Hvis du ikke er interessert, men likevel har sex med den andre så sender du feil signal dersom den andre er hodestups forelsket i deg. Endret 3. januar 2019 av 007_008_007
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 4 minutter siden, 007_008_007 skrev: Jeg synes at du tenker helt feil. Men din logikk skulle ingen gutter eller jenter kunne gjøre ting sammen fordi gutter i følge deg tenderer å misforstå. Hvordan kan du med 100% sikkerhet tro at alle guttevennene dine automatisk vil bli interessert i deg? Bevis for? Bevis mot? Hvor gammel er du? Følelser er noe ingen styrer over. De kan oppstå hvor som helst med hvem som helst. Fordi jeg har hørt fra andre i gjengen at han liker meg og jeg har egentlig skjønt det fra før også. Han har invitert meg flere ganger før uten at jeg har gitt noe svar, men merker jo at jeg liker han som en venn og har lyst å foreslå noe nå. Jeg grer ikke alle gutter under en kam, men av erfaring så er dette som skjer veldig ofte med meg. Kompiser som blir forelsket og vennskap som går i dass på grunn av dette. Det er ikke alene på grunn av egoistiske behov at jeg ønsker å gjøre dette, nå ønsker jeg faktisk å også skåne motparten. Er det for mye å be om hvordan jeg kan ta hensyn til andre rundt meg og spille kortene mine riktig? På forhånd takk TS Anonymkode: 8b458...8f6
Gjest 007_008_007 Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg har hørt fra andre i gjengen at han liker meg og jeg har egentlig skjønt det fra før også. Han har invitert meg flere ganger før uten at jeg har gitt noe svar, men merker jo at jeg liker han som en venn og har lyst å foreslå noe nå. Jeg grer ikke alle gutter under en kam, men av erfaring så er dette som skjer veldig ofte med meg. Kompiser som blir forelsket og vennskap som går i dass på grunn av dette. Det er ikke alene på grunn av egoistiske behov at jeg ønsker å gjøre dette, nå ønsker jeg faktisk å også skåne motparten. Er det for mye å be om hvordan jeg kan ta hensyn til andre rundt meg og spille kortene mine riktig? På forhånd takk TS Anonymkode: 8b458...8f6 Ikke for å være en besserwisser og alt det der, men leser du det du skriver? "Jeg grer ikke alle gutter under en kam, men av erfaring så er dette som skjer veldig ofte med meg" "Det er ikke alene på grunn av egoistiske behov at jeg ønsker å gjøre dette, nå ønsker jeg faktisk å skåne motparten" Spørsmålet mitt er: hvorfor vil du i det hele tatt invitere vedkommende på en kaffe når du a) vet at han er interessert i deg og b) du ønsker å "skåne" motparten og ikke minst c) at du vil være venn med han? Du ser hvilken vei dette bærer hen, ikke sant? Et scenario kan bli at dere treffes og blir enige om å være venner. Et annet kan være at han ikke ser på deg kun som en venn, stemningen blir klein og han drar. Eller at du får følelser for han. Eller at han tenker at han vil vinne deg og går med på å bli venn. Spørsmål 2: hvilke andre behov har du som du ønsker å skåne motparten for? Og sist, men ikke minst: tror du at du ved å invitere en gutt som er interessert i deg på kaffe, men som du ikke er interessert i annet enn som venn, at du ved å gjøre det faktisk skåner han? Tror du ikke at du på en måte sender et "svar" der du attpåtil inviterer en gutt på kaffe alene med deg som du ikke er interessert i? Hvordan kan dette "signalet" mistolkes? Altså, han liker deg mer som en venn, du liker han kun som en venn. For å løse opp i det har du tenkt at det vil være smart å skrive "...men bare som venner". Hvordan skåner du han? Jeg måtte smile litt for meg selv da jeg leste ordet skåne. Det ble så dramatisk på en måte. Akkurat som om du er en så viktig og glamorøs person at du får vondt i hjertet og må skåne gutter som får følelser for deg fordi du ikke er interessert i dem. Komme seg ned av den høye hesten? Endret 3. januar 2019 av 007_008_007
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 30 minutter siden, 007_008_007 skrev: Ikke for å være en besserwisser og alt det der, men leser du det du skriver? "Jeg grer ikke alle gutter under en kam, men av erfaring så er dette som skjer veldig ofte med meg" "Det er ikke alene på grunn av egoistiske behov at jeg ønsker å gjøre dette, nå ønsker jeg faktisk å skåne motparten" Spørsmålet mitt er: hvorfor vil du i det hele tatt invitere vedkommende på en kaffe når du a) vet at han er interessert i deg og b) du ønsker å "skåne" motparten og ikke minst c) at du vil være venn med han? Du ser hvilken vei dette bærer hen, ikke sant? Et scenario kan bli at dere treffes og blir enige om å være venner. Et annet kan være at han ikke ser på deg kun som en venn, stemningen blir klein og han drar. Eller at du får følelser for han. Eller at han tenker at han vil vinne deg og går med på å bli venn. Spørsmål 2: hvilke andre behov har du som du ønsker å skåne motparten for? Og sist, men ikke minst: tror du at du ved å invitere en gutt som er interessert i deg på kaffe, men som du ikke er interessert i annet enn som venn, at du ved å gjøre det faktisk skåner han? Tror du ikke at du på en måte sender et "svar" der du attpåtil inviterer en gutt på kaffe alene med deg som du ikke er interessert i? Hvordan kan dette "signalet" mistolkes? Altså, han liker deg mer som en venn, du liker han kun som en venn. For å løse opp i det har du tenkt at det vil være smart å skrive "...men bare som venner". Hvordan skåner du han? Jeg måtte smile litt for meg selv da jeg leste ordet skåne. Det ble så dramatisk på en måte. Akkurat som om du er en så viktig og glamorøs person at du får vondt i hjertet og må skåne gutter som får følelser for deg fordi du ikke er interessert i dem. Komme seg ned av den høye hesten? Må nesten flire litt for meg selv når jeg leser det lange innlegget ditt. Den eneste som sitter på en høy hest og peker en finger på noen her, er deg. Se deg selv i speilet først før du uttaler deg om fordommer, og kaller ei du ikke kjenner for ditten og datten. Traff jeg et ømt punkt kanskje? Noen som har blitt avvist av ei jente før? Tenkte meg det. Anonymkode: 8b458...8f6 4
Gjest 007_008_007 Skrevet 3. januar 2019 #6 Skrevet 3. januar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må nesten flire litt for meg selv når jeg leser det lange innlegget ditt. Den eneste som sitter på en høy hest og peker en finger på noen her, er deg. Se deg selv i speilet først før du uttaler deg om fordommer, og kaller ei du ikke kjenner for ditten og datten. Traff jeg et ømt punkt kanskje? Noen som har blitt avvist av ei jente før? Tenkte meg det. Anonymkode: 8b458...8f6 Du spør på et offentlig nettforum og får svar. Om du ikke liker det får bli ditt problem.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #7 Skrevet 3. januar 2019 27 minutter siden, 007_008_007 skrev: Du spør på et offentlig nettforum og får svar. Om du ikke liker det får bli ditt problem. Ååå buhu, jeg er en snart døende singel mann som er bitter på alle jenter som tidligere har avvist meg og velger å ta det ut på den første på et forum som jeg umiddelbart tolker som ung, umoden, dramatisk og bortskjemt! Og når det faktisk viser seg at hun har bein i nesa så rettferdiggjør jeg oppførselen min ved å skylde på SoMe! Anonymkode: 8b458...8f6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ååå buhu, jeg er en snart døende singel mann som er bitter på alle jenter som tidligere har avvist meg og velger å ta det ut på den første på et forum som jeg umiddelbart tolker som ung, umoden, dramatisk og bortskjemt! Og når det faktisk viser seg at hun har bein i nesa så rettferdiggjør jeg oppførselen min ved å skylde på SoMe! Anonymkode: 8b458...8f6 Ble det for mye Møllers tran i dag? Anonymkode: 8bcb2...b04 3
Ananas. Skrevet 3. januar 2019 #9 Skrevet 3. januar 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ååå buhu, jeg er en snart døende singel mann som er bitter på alle jenter som tidligere har avvist meg og velger å ta det ut på den første på et forum som jeg umiddelbart tolker som ung, umoden, dramatisk og bortskjemt! Og når det faktisk viser seg at hun har bein i nesa så rettferdiggjør jeg oppførselen min ved å skylde på SoMe! Anonymkode: 8b458...8f6 Ehm.. Hæ? Vedkommende har jo helt rett. Dersom du ikke vil sende feil signaler til en som liker deg, som du ikke liker på samme måte - la være å invitere i det hele tatt. Det er faktisk så enkelt. 2
stardust75 Skrevet 3. januar 2019 #11 Skrevet 3. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, har en kompis som jeg gjerne vil finne på noe alene med da vi aldri har gjort dette før, men tror gutter har en tendens til å misforstå og tro at jenta er interessert i noe mer hvis hun tar initiativ til å finne på noe? Kan jeg invitere kompisen på f.eks en kaffe og legge til: "... men bare som venner"? Hvordan kan man være tydelig på at man bare vil ha et vennskap og unngå misforståelser og samtidig invitere til å henge alene sammen? Anonymkode: 8b458...8f6 mann her, vet at menn pleier å gjøre dette ja og skjønner hvordan du tenker, litt trist egentlig, men menn flest er ikke venner med kvinner om det ikke er baktanker. som f.eks de liker deg, vil ha sex med deg, eller tilgang til venninene dine eller andre bonuser du kan gi jeg syns det er helt greit å si bare som venner. eller du kan bare ha et kroppsspråk, oppførsel som sier at dere kun er venner. du kan også si at du dater noen, så han vet at du er opptatt. Men for guds skjyld ikke inviter ham hjem eller gå på fylla alene med ham 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #12 Skrevet 3. januar 2019 2 timer siden, stardust75 skrev: mann her, vet at menn pleier å gjøre dette ja og skjønner hvordan du tenker, litt trist egentlig, men menn flest er ikke venner med kvinner om det ikke er baktanker. som f.eks de liker deg, vil ha sex med deg, eller tilgang til venninene dine eller andre bonuser du kan gi jeg syns det er helt greit å si bare som venner. eller du kan bare ha et kroppsspråk, oppførsel som sier at dere kun er venner. du kan også si at du dater noen, så han vet at du er opptatt. Men for guds skjyld ikke inviter ham hjem eller gå på fylla alene med ham Viser man interesse ved å gå sammen på fylla? Anonymkode: 4b441...bab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå