Gå til innhold

Penklær til stor kvinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke veldig stor, men stor nok til at det blir vanskelig med klær i normale størrelser og liten nok til at det blir vanskelig med klær i store størrelser. 

Jeg trenger noe fint jeg kan gå med på julebord veldig snart, så det må kunne kjøpes i en fysisk butikk. Jeg liker ikke korte skjørt/kjoler, men er heller ikke sånn veldig fan av kjoler generelt. Må i såfall bli en knelang kjole som er litt vid

Jeg har nok det som kan kalles eplefasong. Magen er størst

Noen som kan komme med noen tips til butikker/klær som ikke er så alt for dyrt? 

Jeg bor i Vestfold, så sære oslobutikker kan jeg ikke dra til 😕

Jeg har tenkt tanken på en slags jumpsuit om det finnes noe som kan sitte pent på en stor kropp

Anonymkode: 8b240...a0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kappahl har mye klær i større størrelser, ei bekjent handler endel der. 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Nerine_ skrev:

Kappahl har mye klær i større størrelser, ei bekjent handler endel der. 

Jeg vet de har mye fint på KappAhl i Sverige, men i butikkene her i nærheten har de bare kjempestore og ganske stygge klær 😕 sånne helt uten form eller farger

AnonymBruker
Skrevet

H&M har blitt bedre. De vanlige størrelsene synes jeg har blitt større. Har flere klær i S og XS. Jeg bruker M til vanlig og har stor rumpe, tykke armer og store bryst. 

Anonymkode: 4912e...3bd

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke veldig stor, men stor nok til at det blir vanskelig med klær i normale størrelser og liten nok til at det blir vanskelig med klær i store størrelser. 

Har det på samme måte selv. Av de vanligste kjedebutikkene synes jeg Lindex og Kappahl er best. 

Jeg liker også godt Indiska. Har du det i nærheten? Selv om det ikke er noen plus size-butikk, er de store i størrelsen. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

H&M har blitt bedre. De vanlige størrelsene synes jeg har blitt større. Har flere klær i S og XS. Jeg bruker M til vanlig og har stor rumpe, tykke armer og store bryst. 

Om man, som TS (og jeg), har stor mage så er det dessverre vanskelig å finne noe som passer der. Det var tidligere mine favorittbutikker (har heller ikke tilgang på sære oslobutikker), men de siste par årene har det vist seg vanskelig - vinter som sommer.

Anonymkode: cb7ad...5b4

Skrevet

På zalando handler jeg opp til 3xl i str har de 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Perelandra skrev:

Har det på samme måte selv. Av de vanligste kjedebutikkene synes jeg Lindex og Kappahl er best. 

Jeg liker også godt Indiska. Har du det i nærheten? Selv om det ikke er noen plus size-butikk, er de store i størrelsen. 

Vet om en Lindexbutikk i fylket, så kan ta turen innom der. Eller kanskje se om det finnes noen andre kappahlbutikker enn de to jeg vet om

indiska vet jeg ikke om har noen butikk i nærheten, men skal sjekke det ut

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man, som TS (og jeg), har stor mage så er det dessverre vanskelig å finne noe som passer der. Det var tidligere mine favorittbutikker (har heller ikke tilgang på sære oslobutikker), men de siste par årene har det vist seg vanskelig - vinter som sommer.

Anonymkode: cb7ad...5b4

Ja det er skikkelig vanskelig når man er litt midt mellom to grupper i størrelse og i tillegg har litt mage. Mange av de vanlige butikkene her som jeg har vært i er veldig dårlige på utvalg av størrelser så magen ser ok ut og i tillegg kunne klare å kneppe buksene. Rart egentlig, for i Sverige så går jeg i de samme kjedebutikkene og finner masse klær

9 minutter siden, merano skrev:

På zalando handler jeg opp til 3xl i str har de 

Men de har vel ingen fysisk butikk?

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er medium og får på deg small på hm, SÅ HAR DU IKKE STOR RUMPE, TYKKE ARMER ELLER BRYSTER. 

Anonymkode: db3a6...7b9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket Zizzi? De har masse pent for store damer :)

Anonymkode: 8e7b6...ec2

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket Zizzi? De har masse pent for store damer :)

Anonymkode: 8e7b6...ec2

Zizzi her har sjeldent pene klær som passer meg og jeg velger minste størrelsen, men som regel så blir de klærne for store for meg. Har kjøpt noen få bukser og gensere der, men når de har hatt penklær og jeg har prøvd dem på meg så har de vært såpass store at de ikke sitter så pent på meg. Og det er veldig mye løse plagg i tillegg så jeg drukner litt i dem 😂

AnonymBruker
Skrevet

Violeta by Mango. Flotte snitt og klær av god kvalitet. Leverer på døra raskt og fraktfritt og retur er også fraktfri. 

Velg en størrelse større enn du vanligvis bruker da de er litt små i størrelsene.

Zizzi, Kappahl og HM sin stormote kan ikke måle seg med Violeta sine snitt og kvalitet.

Anonymkode: f8a64...3a3

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Violeta by Mango. Flotte snitt og klær av god kvalitet. Leverer på døra raskt og fraktfritt og retur er også fraktfri. 

Velg en størrelse større enn du vanligvis bruker da de er litt små i størrelsene.

Zizzi, Kappahl og HM sin stormote kan ikke måle seg med Violeta sine snitt og kvalitet.

Men igjen, det er jo ikke en fysisk butikk?

Har ikke tid til å bestille klær, vente på levering og krysse fingrene for at de sitter fint på kroppen

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men igjen, det er jo ikke en fysisk butikk?

Har ikke tid til å bestille klær, vente på levering og krysse fingrene for at de sitter fint på kroppen

Sant. Men de leverer raskt. 2-4 dager.

Du kan jo ha de i mente ved en annen anledning.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant. Men de leverer raskt. 2-4 dager.

Du kan jo ha de i mente ved en annen anledning.

Skal absolutt notere meg det ja. Jeg trenger en del penklær (har jo så og si ingenting), og kan prøve å bestille derfra når jeg ikke trenger det så snart slik at jeg har mulighet til å prøve og finne klær og størrelser som passer meg 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...