Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på en folkehøyskole, og med så mange mennesker samlet under ett og samme tak er det jo uunngåelig med litt konflikter her og der. Jeg er en ganske konfliktsky person, unngår helst drama og baksnakking. En ting jeg har opplevd på folkehøgskolen som jeg ikke har vært borti på veldig lenge er hvisking. De hvisker ikke for å baksnakke tror jeg, men for å informere om ting som de andre egentlig ikke skal vite om, personlige greier for eksempel. 

Når noen hvisker foran meg synes jeg det er litt unødvendig, men jeg sier ikke noe om det selv om noen andre mest sannsynlig gjør det. Men så hvisker folk i øret på meg også, og vi får ofte da høre  "det er unødvendig å hviske når det sitter folk rett her". Jeg vet ikke hva jeg skal si, for jeg er helt enig, men jeg ønsker jo ikke å være avvisende for de som ønsker å fortelle meg noe. Hva hadde vært en passende ting å gjøre i denne situasjonen?

Anonymkode: 2d78f...bb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder hånda opp mot øret for å vise st jeg ikke er mottakelig for hvisking eller snakk og så spør jeg heller i pausen om hva det var de ville si. Da viser jeg at hvisking ikke er ønskelig men at jeg gjerne vil høre, bare ikke nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...