Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei dere. Jeg tar et år "fri" fra sykepleien for å forbedre et fag som jeg strøk i og for å kunne dra med samboeren et halvt år til Afrika hvor han skal fullføre sin utdanning. Og i alt dette så har jeg søkt meg inn på et år nettstudie innen digital marketing, altså et engelsk studium... Noen som har tatt dette studiet før? Gjerne via noroff og kan si litt om det ? 

Er jeg helt på trynet som gjør dette helt spontant? Studiet har ingen eksamener, men mange innleveringer.. Og alt på engelsk, som ikke er helt min sterke side 😳(men muligens en god sjanse til å bli bedre?) 

Endret av Inochan
AnonymBruker
Skrevet

jeg vurderer noe lignende!

dvs digital markedsføring ved kristiania høyskole. det er jo fremtidsrettet med tanke på at de fleste bedrifter trenger markedsføring på nett. er bare så redd for at jeg ikke får det til(mangler motivasjon til alene-studier), og kaster vekk 50 000...

hva koster ditt? tenker for min egen del at jeg vil ha pensum på norsk

Anonymkode: c766d...b66

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg vurderer noe lignende!

dvs digital markedsføring ved kristiania høyskole. det er jo fremtidsrettet med tanke på at de fleste bedrifter trenger markedsføring på nett. er bare så redd for at jeg ikke får det til(mangler motivasjon til alene-studier), og kaster vekk 50 000...

hva koster ditt? tenker for min egen del at jeg vil ha pensum på norsk

Ja, jeg er også redd for at motivasjonen skal forsvinne.. Men virker jo veldig spennende! Aldri tatt nett studier før, så usikker rpå hva jeg har i vente 

Mitt koster 35 000 per semester via Noroff! 

AnonymBruker
Skrevet

Husk at digital markedsføring ikke bare handler om digital forretningsforståelse og strategier på sosiale medier osv. men mye om alt bak: litt enkel koding, Google Analytics, TAG Manager, AdWords osv.

Anonymkode: b99f0...bd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er dette vanskelig å lære? jeg(ikke ts)er ikke særlig vant med some,

og er generelt litt klønete på tekniske ting. men er veldig kreativ, vil gjerne lære å designe nettsider mm.

• Liker 1
Skrevet

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk at digital markedsføring ikke bare handler om digital forretningsforståelse og strategier på sosiale medier osv. men mye om alt bak: litt enkel koding, Google Analytics, TAG Manager, AdWords osv.

Anonymkode: b99f0...bd0

Tusen takk for det! Fikk nylig et info skriv hvor de nevnte litt om fagene og emner vi skal innom 

Noen som har noen erfaringer?? 😊

AnonymBruker
Skrevet

Markedsføring er så mye mer enn årsstudium. Vil man jobbe med det må man øve seg i praksis, og det er vanskelig å få jobb innen det om man ikke starter for seg selv..Ser ikke poeng i at dere skal bruke mye penger på studiet om det ikke skal brukes? 

Anonymkode: 5a12c...3d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du spør om du er helt på trynet som gjør dette spontant, og til det er jeg faktisk fristet til å svare ja. Ikke fordi kunnskap er verdiløst, og ikke fordi engelsk er noe problem. Engelsken er det minste problemet her; den kommer du raskt inn i. Jeg vil heller problematisere hvilken verdi dette studiet har FOR DEG. Hva skal du bruke det til? Det står på studiets egen nettside at utviklingen går i en rivende fart innen dette fagområdet. Det de derimot IKKE sier, er at det er en annen måte å skrive dette på, nemlig at kunnskap er ferskvare, og at kunnskapen innen akkurat dette fagfeltet kanskje er ferskere ferskvare enn noen annen. Hvis du ikke bruker den med en eneste gang er du dermed utdatert før du i det hele tatt har noe nytte av den. Du skal jo tilbake til sykepleien? I så fall har du ikke det minste nytte av «gammel» kunnskap innen digital markedsføring. 

Mitt inntrykk når jeg leser studiesiden er også at jobbmulighetene også er veldig «parfymert» og skjønnmalt. Det står ikke det minste om hvilken bakgrunn de har hatt, de som har tatt dette studiet tidligere. Jobbet de allerede med markedsføring? Hadde de allerede en faglig og erfaringsmessig bakgrunn? Det er ingen ting som tilsier at man får jobb utelukkende basert på dette årskurset. Skal jeg være ærlig vil jeg si at det er nærmest bortkastede penger for deg i din situasjon. Det dreier seg tross alt om ganske mye penger! Er du ute etter nye impulser: kos deg max med oppholdet i Afrika! Les deg skikkelig opp på det faget du har strøket i! Hvis du i tillegg ønsker mer innenfor noe helt annet enn sykepleien: ta nå heller et nettbasert studium ved en av de utdanningsinstitusjonene som ikke koster annet enn semesteravgift og læremidler.   

Anonymkode: 8eef0...3b5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du spør om du er helt på trynet som gjør dette spontant, og til det er jeg faktisk fristet til å svare ja. Ikke fordi kunnskap er verdiløst, og ikke fordi engelsk er noe problem. Engelsken er det minste problemet her; den kommer du raskt inn i. Jeg vil heller problematisere hvilken verdi dette studiet har FOR DEG. Hva skal du bruke det til? Det står på studiets egen nettside at utviklingen går i en rivende fart innen dette fagområdet. Det de derimot IKKE sier, er at det er en annen måte å skrive dette på, nemlig at kunnskap er ferskvare, og at kunnskapen innen akkurat dette fagfeltet kanskje er ferskere ferskvare enn noen annen. Hvis du ikke bruker den med en eneste gang er du dermed utdatert før du i det hele tatt har noe nytte av den. Du skal jo tilbake til sykepleien? I så fall har du ikke det minste nytte av «gammel» kunnskap innen digital markedsføring. 

Mitt inntrykk når jeg leser studiesiden er også at jobbmulighetene også er veldig «parfymert» og skjønnmalt. Det står ikke det minste om hvilken bakgrunn de har hatt, de som har tatt dette studiet tidligere. Jobbet de allerede med markedsføring? Hadde de allerede en faglig og erfaringsmessig bakgrunn? Det er ingen ting som tilsier at man får jobb utelukkende basert på dette årskurset. Skal jeg være ærlig vil jeg si at det er nærmest bortkastede penger for deg i din situasjon. Det dreier seg tross alt om ganske mye penger! Er du ute etter nye impulser: kos deg max med oppholdet i Afrika! Les deg skikkelig opp på det faget du har strøket i! Hvis du i tillegg ønsker mer innenfor noe helt annet enn sykepleien: ta nå heller et nettbasert studium ved en av de utdanningsinstitusjonene som ikke koster annet enn semesteravgift og læremidler.   

Enig! Hvis greia egentlig er at du trenger å finansiere oppholdet vha Lånekassen: Ta et gratis nettstudium i stedet! Helst noe som er mer anvendelig når du skal søke jobb som sykepleier. Ta økonomi, administrasjon, ledelse eller noe slikt. 

Anonymkode: 6248f...280

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 4.1.2019 den 17.06, AnonymBruker skrev:

Må oppklare et parr ting

1.jeg er ikke så sikker på at jeg skal gå tilbake til sykepleien. Jeg vil gjerne prøve noe nytt... Jeg har alltid jobbet innen helse, og har lyst på noe mer. 

2. Skolen tviler jeg ikke på, da min samboer har studert der tidligere... Jobb muligheter ser jeg på som en bonus. 

3. Jeg kan ikke bare dra til Afrika uten å gjøre noe der... Blir lange dager etter noen måneder 

Tusen takk for svar ihvertfall! 

Endret av Inochan
Skrevet
På 4.1.2019 den 18.04, AnonymBruker skrev:

Enig! Hvis greia egentlig er at du trenger å finansiere oppholdet vha Lånekassen: Ta et gratis nettstudium i stedet! Helst noe som er mer anvendelig når du skal søke jobb som sykepleier. Ta økonomi, administrasjon, ledelse eller noe slikt. 

Anonymkode: 6248f...280

Ingen av de helsefaglig årstudiumene har oppstart nå i januar /våren. Dessuten ønsker jeg ny kunnskap, ikke innen helsefag! :)

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Inochan skrev (På 3.1.2019 den 12.06):

Hei dere. Jeg tar et år "fri" fra sykepleien for å forbedre et fag som jeg strøk i og for å kunne dra med samboeren et halvt år til Afrika hvor han skal fullføre sin utdanning. Og i alt dette så har jeg søkt meg inn på et år nettstudie innen digital marketing, altså et engelsk studium... Noen som har tatt dette studiet før? Gjerne via noroff og kan si litt om det ? 

Er jeg helt på trynet som gjør dette helt spontant? Studiet har ingen eksamener, men mange innleveringer.. Og alt på engelsk, som ikke er helt min sterke side 😳(men muligens en god sjanse til å bli bedre?) 

Hei, tok du studiet? Var det bra? Jeg vurderer Noroff selv, men det står så mye negativt på internet så blir usikker. 

Anonymkode: 1b5e9...70c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei, tok du studiet? Var det bra? Jeg vurderer Noroff selv, men det står så mye negativt på internet så blir usikker. 

Anonymkode: 1b5e9...70c

Jeg gikk ikke studiet på Noroff da samboeren min endte med å dra til Paris istedet. Men han har studert filmfotograf på Noroff og er veldig fornøyd med det! 😊

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville heller lært meg programmering på egenhånd eller på skole. Mye av det brukes i søkeroptimalisering som er en del av digital markedsføring og du kan få bruk for det som sykepleier. Fin måte å klatre oppover i systemet på. Lær deg grunnleggende html5, css3 og javascript. Et annet alternativ er å lære seg rumensk eller tegnspråk for å ha flere muligheter som sykepleier. Om du absolutt vil studere og vil ta noe annet enn it kan det være lurt med bedriftsøkonomi. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...