AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Drikker folk flest så mye siden dette er en "greie"? Jeg ser det overalt, har gjort det i flere år rett over nyåret spesielt. Selv drikker jeg tydeligvis så lite alkohol at jeg aldri har skjønt dette. Hva er fordelene med et sånt mål? Anonymkode: 208c0...f04 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Drikker folk flest så mye siden dette er en "greie"? Jeg ser det overalt, har gjort det i flere år rett over nyåret spesielt. Selv drikker jeg tydeligvis så lite alkohol at jeg aldri har skjønt dette. Hva er fordelene med et sånt mål? Anonymkode: 208c0...f04 Mange av de jeg kjenner er idrettsfolk som ikke vil påvirkes negativt Anonymkode: dbb14...f1b
Inwe Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Jeg og min samboer skal ha en 1 hvit måned av flere grunner. Først og fremst fordi vi i nesten hele fjor bodde i et land der alkoholen var litt for billig og det derfor ble litt mye øl. Det ble også litt vel mye øl i julen. Vi drikker oss sjelden fulle, men liker og ta en øl eller 2 (han tar gjerne 3). I tillegg skal vi satse mer på trening dette året, så vi skal drikke mindre på et generelt grunnlag også. Alkohol påvirker treningen til tross for at vi sjelden drikker oss fulle. Og vi er i en prosess der vi sparer penger til hus og skal betale ned mest mulig av studielånet på 2 år og alkohol er dyrt her. Sistnevnte er grunnen til at januar blir helt hvit, for å spare penger. Desember ble dyrere enn forventet. 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 Det er for folk som drikker mer enn deg. Du sier det jo selv; du drikker så lite at du ikke vil få noen fordeler av en hvit måned. Andre drikker mer enn deg, og vil hente fordeler av en hvit måned. Anonymkode: cb556...b6f 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange av de jeg kjenner er idrettsfolk som ikke vil påvirkes negativt Anonymkode: dbb14...f1b I tillegg kan jeg se for meg at de som begynner å trene nå, eller fokuserer mer på trening vil ha nytte av å kutte alkoholen. Dette visste jeg egentlig, men tenkte ikke på det som en av de ulike grunnene til å ta et bevisst valg av å kutte ut alkohol. Takk for svar ts Anonymkode: 208c0...f04
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #6 Skrevet 3. januar 2019 4 timer siden, Inwe skrev: Jeg og min samboer skal ha en 1 hvit måned av flere grunner. Først og fremst fordi vi i nesten hele fjor bodde i et land der alkoholen var litt for billig og det derfor ble litt mye øl. Det ble også litt vel mye øl i julen. Vi drikker oss sjelden fulle, men liker og ta en øl eller 2 (han tar gjerne 3). I tillegg skal vi satse mer på trening dette året, så vi skal drikke mindre på et generelt grunnlag også. Alkohol påvirker treningen til tross for at vi sjelden drikker oss fulle. Og vi er i en prosess der vi sparer penger til hus og skal betale ned mest mulig av studielånet på 2 år og alkohol er dyrt her. Sistnevnte er grunnen til at januar blir helt hvit, for å spare penger. Desember ble dyrere enn forventet. Dette er gode poenger, alkohol er dyrt i Norge sammenlignet flere andre land. Jeg liker å kose meg med en øl eller vin, men de få gangene det skjer iløpet av et år så blir jeg like overrasket over prisen på kosen... Lykke til og takk for svar ts Anonymkode: 208c0...f04
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #7 Skrevet 3. januar 2019 Er vel mer den symbolske følelsen av å starte året helt "clean", selv om det så klart ikke har noen betydning i den store sammenheng. Det som betyr noe er alkoholinntak over tid, ikke at man har holdt seg unna i bare fire uker. Anonymkode: 5c58f...596 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er for folk som drikker mer enn deg. Du sier det jo selv; du drikker så lite at du ikke vil få noen fordeler av en hvit måned. Andre drikker mer enn deg, og vil hente fordeler av en hvit måned. Anonymkode: cb556...b6f Derfor jeg spør, jeg har ikke drukket alkohol siden sommer 2018 så har ikke behov for å ta et bevisst valg på å være avholds eller ikke. Som noen svarte så er det både dyrt og påvirket treningseffekten negativt, så da er det fornuftig og forklarer meg nettopp hvorfor ts Anonymkode: 208c0...f04
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #9 Skrevet 3. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel mer den symbolske følelsen av å starte året helt "clean", selv om det så klart ikke har noen betydning i den store sammenheng. Det som betyr noe er alkoholinntak over tid, ikke at man har holdt seg unna i bare fire uker. Anonymkode: 5c58f...596 Dette kan jeg relatere meg til, for at jeg skulle vært "clean" måtte sukkerinntaket begrenses kraftig og da helst over tid som du påpeker 4 uker er bedre enn ingenting, hvis det gir en god følelse. Men selvsagt om noen da skal ta igjen det tapte eller unner seg ekstra fordi de "fortjener det" så går vinning opp i spinning. Anonymkode: 208c0...f04
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #10 Skrevet 3. januar 2019 Vi har drt nå fordi jeg føler drt blir så mye alkohol i desember. Først en del julebord med diverse folk, så alle « vi må få til å møtes en gang før jul -ølene». Så jula med alle selskapene og så nyttårsaften. Godt å ta en hvit januar etter en relativt alkoholfylt desember. Anonymkode: f2507...dc8
Gjest Faerunpedia Skrevet 3. januar 2019 #12 Skrevet 3. januar 2019 Jeg drikker ikke så ofte til vanlig, men i desember blir det mer. Julebord, vennetreff osv og deretter jule/nyttårsfeiring med juleøl og vin nesten hver dag. Da føler jeg rett og slett for å ikke drikke en stund, på samme måte som jeg ikke ønsker kaker:)
Cuntzilla Skrevet 3. januar 2019 #13 Skrevet 3. januar 2019 Fordi folk føler seg marinert i alkohol, sukker og ribbefett og er drittlei av det, og savner tiden de hadde litt energi og normal avføring. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #14 Skrevet 4. januar 2019 jeg drikker nesten ikke noe, men synes det er lettere å si nei takk når jeg kan "skylde på" nyttårsforsett. Er rett og slett litt feig og vil ha så lite fokus på meg selv som mulig, ettersom jeg omgir meg med mange som ofte drikker, og ofte får spørsmål. :P Anonymkode: d4fd6...23d
NewStart87 Skrevet 4. januar 2019 #15 Skrevet 4. januar 2019 Jeg drakk ikke en eneste gang i julen og drikker veldig sjelden, men nå har jeg bestemt meg for å bevisst ikke drikke på en stund. Er på diett og gidder ikke å få i meg kalorier ved å innta alkohol, siden jeg strengt tatt ikke liker smaken av alkohol en gang. Har som mål å klare 100 dager uten sukker og da syntes jeg at jeg kan gå 100 dager uten alkohol også. Men kommer tll å hive meg over noe søtt fremfor alkohol når den tid kommer. Har i tillegg irritabel tarm syndrom og blir dårligere i magen av alkohol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå