AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Del Skrevet 3. januar 2019 Hei, jeg tok silikon for 10 år siden og da gikk jeg opp en cup størrelse. Kirgurgen sa jo at det gikk helt fint ann å amme med silikon. Nå er jeg blitt gravid ❤️ og vil amme babyen når den tid kommer, og tenker at jeg må være forberedt på utfordringen silikonpuppene vil gi. Så, hvis du har silikon, hvordan opplever (eller opplevde) du ammingen? Gjerne fortell på din erfaring på godt og vondt. Jeg suger til meg all lærdom jeg kan få. Har du noen tips/triks for å unngå at det blir utfordrende? Fikk du mye melkespreng? Hilsen Trådstarter Anonymkode: b2cb1...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Del Skrevet 3. januar 2019 Opplevde det helt fint. Støtte ikke på noen problemer. Fikk ikke melk på sykehuset, så fikk litt panikk da jeg ikke visste at det var normalt for alle. Fikk ikke strekkmerker etter operasjonen, men fikk noen på puppene av graviditeten, men er heldigvis ikke så forfengengelig nå som jeg var da jeg var yngre. Anonymkode: 5d80d...980 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Del Skrevet 3. januar 2019 Følger denne. Opererte meg også for 10 år siden, og er redd jeg ikke skal få til å amme. Var så og si helt flat, og er også bekymret for at jeg hadde for lite brystvev i utgangspunktet. Anonymkode: cade2...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Del Skrevet 3. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Opplevde det helt fint. Støtte ikke på noen problemer. Fikk ikke melk på sykehuset, så fikk litt panikk da jeg ikke visste at det var normalt for alle. Fikk ikke strekkmerker etter operasjonen, men fikk noen på puppene av graviditeten, men er heldigvis ikke så forfengengelig nå som jeg var da jeg var yngre. Anonymkode: 5d80d...980 Glemte å si at jeg har under muskelen ca. 300 i hvert bryst. Gikk fra nokså flat til 70c. Anonymkode: 5d80d...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Del Skrevet 3. januar 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glemte å si at jeg har under muskelen ca. 300 i hvert bryst. Gikk fra nokså flat til 70c. Anonymkode: 5d80d...980 Så godt å høre Det er nokså likt som meg, 275 u/muskelen. Hvor lenge ammet du? Anonymkode: b2cb1...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #6 Del Skrevet 3. januar 2019 Jeg får ikke nok melk på grunn av silikonen, så jeg må gi flaske i tillegg. Får ut ca 20 ml på hver pupp per amming. Anonymkode: db90b...cbf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #7 Del Skrevet 3. januar 2019 Silikon tar plassen til melka her, måtte gå over til mme når han var 5-6 uker... Anonymkode: 01f5f...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #8 Del Skrevet 3. januar 2019 Ammet problemfritt i et år nå. Brystreduksjon på ene brystet, og siøikon i det andre Anonymkode: abd3e...195 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #9 Del Skrevet 3. januar 2019 Hvor ble silikonen satt inn? Brystvorten, armhulen eller under? Anonymkode: cade2...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #10 Del Skrevet 3. januar 2019 Jeg har 225 ml(?) og gikk fra 70a til 70c for 15 år siden. Under muskel og snitt under puppen. Ammet helt fint. Dvs, vi hadde mye problemer, men det var pga kort tungebånd. Når det ble klippet var det ingen problem. Det var skikkelig meloner og mega stramme når jeg hadde brystspreng på dag 5-6 eller noe sånt. Og de var ganske digre og «sprengte» de første 3 mnd når melka er hormonstyrt. Har sluttet med amming nå for 2 mnd siden. Ser at mitt brystvev er blitt mindre da. Men ikke betydelig. Anonymkode: 1528b...f8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #11 Del Skrevet 3. januar 2019 Forresten, si fra til jordmor så skriver de det på helsekortet så de er obs på det på sykehuset når du får ammeveiledning. Anonymkode: 1528b...f8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #12 Del Skrevet 3. januar 2019 Oi, så mange svar og så mye varierende erfaringer. Ser ikke ut til å være vanskelig med selve ammingen, men kanskje melkeproduksjonen. Takk for tips om å skrive på helsekortet! Går det også greit å bruke brystpumpe? Er det noen som bare del-ammer? Mine implantater er lagt inn under muskelen under brystet (til en som spør her oppe ) Hilsen TS Anonymkode: b2cb1...913 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #13 Del Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oi, så mange svar og så mye varierende erfaringer. Ser ikke ut til å være vanskelig med selve ammingen, men kanskje melkeproduksjonen. Takk for tips om å skrive på helsekortet! Går det også greit å bruke brystpumpe? Er det noen som bare del-ammer? Mine implantater er lagt inn under muskelen under brystet (til en som spør her oppe ) Hilsen TS Anonymkode: b2cb1...913 Jeg gikk fra fullamming til delamming da baby plutselig ikke ville ta puppen etter tungebåndsklippet. Og så etterhvert til bare mme. For min del funket det fint å pumpe til å begynne med, første 3 mnd når spruten stod uansett. Men fikk ikke ut noe etterhvert. Anonymkode: 1528b...f8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #14 Del Skrevet 3. januar 2019 Jeg tok silikon for 11 år siden, ca 250 i hvert bryst. Implantatene tok plassen til melka, så jeg fikk aldri nok melk til babyen. Måtte delamme begge gangene. Gikk fint å pumpe. Måtte pumpe eller amme veldig ofte, men babyene gikk ikke opp nok i vekt, så jeg ble anbefalt å gi flaske i tillegg. Anonymkode: 56695...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #15 Del Skrevet 3. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok silikon for 11 år siden, ca 250 i hvert bryst. Implantatene tok plassen til melka, så jeg fikk aldri nok melk til babyen. Måtte delamme begge gangene. Gikk fint å pumpe. Måtte pumpe eller amme veldig ofte, men babyene gikk ikke opp nok i vekt, så jeg ble anbefalt å gi flaske i tillegg. Anonymkode: 56695...690 Samme her. Babyen min er fem uker, og vi må gi flaske etter nesten alle amminger. På natten holder det med pupp. Anonymkode: db90b...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #16 Del Skrevet 4. januar 2019 Kirurgen min sa det skulle gå fint å amme. Har lagt 225 under muskelen, men gjennom brystvorten. Er nå bekymret for at han skal ha kuttet melkeganger der. Er det noen som er operert gjennom brystvorten, og som har fått til å amme? Anonymkode: cade2...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #17 Del Skrevet 4. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kirurgen min sa det skulle gå fint å amme. Har lagt 225 under muskelen, men gjennom brystvorten. Er nå bekymret for at han skal ha kuttet melkeganger der. Er det noen som er operert gjennom brystvorten, og som har fått til å amme? Anonymkode: cade2...571 De fleste kan amme etter en brystforstørrelse, men mange sliter med dårlig lagringsplass. Anonymkode: 56695...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå