AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Hei! Har de siste dagene fått store smerter ved avføring. Jeg får plutselig vondt i magen (diare følelse, MÅ på do), men er normal/lett avføring og det gjør ufattelig vondt. Det brenner i hele området og jeg vil ikke fortsette, men har et behov for å gjøre det. Det gjør så vondt at jeg vil grine, og jeg sliter med å komme meg opp fra doen etterpå, og det er smertefullt å gå i 5-10 minutter etter toalettbesøket. Jeg jobber og må ta meg pauser for å gå på do, og bruker lang tid da jeg sliter med å røre på meg. Har begynt å legge varmt, vått papir på området etterpå, men det hjelper bare litt der og da. Har prøvd å google, og riftee gir mest mening. Men skal det være SÅ vondt? Kvinne 23. Anonymkode: c5d9c...d53
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 Er ingen tegn til blod ts Anonymkode: c5d9c...d53
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Sår som har sprukket opp? Hemorider? Vanskelig å si. Anonymkode: a30c8...bec
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #4 Skrevet 12. januar 2019 Hei! Skulle bare oppdatere, og si at legebesøk nå er veldig aktuelt, hvis det varer lenger. Mistenker analfissur. Det er helt jævlig å dra på do. Men seriøst, smertene er grusomt. Har skjært meg dypt av barberblad før (med et uhell) og det var mildt sagt veldig vondt. Sånn kjenner det ut hver gang jeg går på do og gjør nr 2. Det er som å bæsje glass og bli skjært med barberblad i baken. Trodde jeg hadde hatt vondt før. Ligger på bad-gulvet en stund etter dobesøk. Det som er synd er at jeg fikk dårlig mage etter dette oppsto. Og jeg MÅ få det ut på et vis. Håper på å finne en krem jeg kan smøre på. Gruer meg alltid til doen. Det jeg lurer på, har du hatt dette før og gjorde det så vondt? Finnes det noe bra å smøre på mens man venter og ser om det ordner seg selv?? Ts Anonymkode: c5d9c...d53
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #5 Skrevet 12. januar 2019 stakkar deg!!! Du må jo finne ut av dette. Kansje det er hemoroide, eller noe? Anonymkode: d63aa...141
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #6 Skrevet 12. januar 2019 Herregud dra til legen nå !!! Anonymkode: 00207...0a8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #7 Skrevet 12. januar 2019 Aner ikke hva det kan være, men høres ut som analfissur eller noe som har sprukket opp? Var det meg så hadde jeg dratt til legevakt, hadde ikke ventet til mandag. Hadde dratt NÅ. Stakkars deg, høres fryktelig vondt ut! Masse lykke til hos lege! Anonymkode: 9fc77...72f 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #8 Skrevet 12. januar 2019 Forresten: jeg hadde sår bak der etter magesjau og da brukte jeg AC3-gel. Reseptfri og hjelper mot det meste av endetarmsplager. Anonymkode: 9fc77...72f
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #9 Skrevet 12. januar 2019 Smør på sinksalve om du ikke reiser til legevakta. Det lindrer litt. Anonymkode: c4acf...501 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #10 Skrevet 12. januar 2019 Men herregud du må da dra til legen 😨 Anonymkode: 0547e...811
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #11 Skrevet 12. januar 2019 Stakkars deg! Jeg har slitt med analfissur i mange år, så vet godt hva du snakker om. Smertene ved dobesøk er uten sidestykke den verste smerten jeg har opplevd. De beste rådene jeg kan gi deg er å få avføringen så myk som mulig, uten at det blir diare. Kjør på med f.eks Duphalac, spis masse fiber og drikk mye vann. Smør med smertestillende salve, eks Xylocain før avføring. Fortsett med varme kluter etc, men allerhelst sett rumpa i varmt bad etter avføring. Ta en varm dusj av området. Anonymkode: a9ad1...cad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå