AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Jeg skal ned 3 kilo og håper å få det til i løpet av januar. Vurderer 5:2-dietten, altså å "faste" to dager og spise det jeg vil 5 dager i uken. Men fungerer det? Bør jeg telle kalorier på "spisedagene" også? Anonymkode: 09f79...b25
Gjest Rossin Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 For at det skal funke, så skal du kunne gjøre det til en livsstil. Prøv det, så ser du. Jeg brukte 16:8 og synes det var supert. Du trenger ikke nødvendigvis telle kalorier, nei, men du kan ikke spise hva du vil og forvente resultater. Det er fortsatt kun en metode for å få kaloriunderskudd over tid. Så lite mat to dager, og normalt i fem.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Altså, problemet ligger jo allerede i navnet: "Diett". Det er egentlig et ganske farlig ord, fordi det vitner om mangel på kunnskap når det gjelder vektnedgang. Dietter fungerer kortsiktig, men vil du miste de 3 kiloene permanent, må du faktisk gjøre en livsstilsendring. En god start er å trene styrke, og spise sunt i moderate mengder for å miste fett Anonymkode: 90aa8...01f 1
Gjest Rossin Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, problemet ligger jo allerede i navnet: "Diett". Det er egentlig et ganske farlig ord, fordi det vitner om mangel på kunnskap når det gjelder vektnedgang. Dietter fungerer kortsiktig, men vil du miste de 3 kiloene permanent, må du faktisk gjøre en livsstilsendring. En god start er å trene styrke, og spise sunt i moderate mengder for å miste fett Anonymkode: 90aa8...01f Det spørs jo helt hva du legger i ordet "diett". Hvis du ser på det som en midlertidig løsning, så er jeg enig med deg. Men ordet diett brukes også som synonymt med ordet "kosthold", så det er ingen motsetning mellom dette og det å kunne gjøre det til en livsstil. Mange er komfortable med å avstå helt eller delvis fra mat i noen perioder, for å så å spise "normalt" ellers, og for dem er 5:2 og 16:8 gode løsninger. Det er faktisk fint mulig å gjøre det til en livsstil, på samme måte som andre sverger til f.eks. lavkarbo. Poenget er at det finnes mange fullgode løsninger til folk som kanskje har prøvd "alt med måte" uten å få det til passe ens egen livsstil. Selv kjørte jeg 16:8 i 8 uker i forbindelse med en "cut"-fase, og opplevde det som en befrielse å kunne skippe frokost uten dårlig samvittighet. Jeg hadde masse energi, og gikk ned 5 kilo, som i stor grad var fett, takket være riktig trening ved siden av, og fokus på høyt proteinntak. Jeg kunne for første gang se magemusklene mine. Nå er jeg i en bulkefase, men planlegger å bruke IF igjen neste gang jeg skal cutte, og gleder meg til det.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 Har fungert helt supert for meg. Har gått med 25 kg siden påsken i fjor. Anonymkode: e0203...260
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #6 Skrevet 4. januar 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ned 3 kilo og håper å få det til i løpet av januar. Vurderer 5:2-dietten, altså å "faste" to dager og spise det jeg vil 5 dager i uken. Men fungerer det? Bør jeg telle kalorier på "spisedagene" også? Anonymkode: 09f79...b25 Du kan ikke fråtse hemningsløst da det fortsatt er det totale kaloriinntaket over tid som betyr noe. Anonymkode: a2655...a21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå