AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Vi har vært gift i 10 år, sammen i snart 20. Hun begynner å ligne mer og mer på sin mor, alt for ung til dette enda. Av garderoben hennes er det 50% jeg synes er bra og 50% jeg har lyst til å hive. Endel av klærne føler jeg hun ser kjerring ut i. Nylig kom hun og hadde kjøpt en ny slengbukse, dongeristoff. Jeg synes ikke dette kler henne overhode, men jeg vet det kommer til å bli rabalder om jeg tar det opp. Ved en anledninng har jeg faktisk "mistet" en av buksene hennes i bosset, den ble bare borte, "ingen vet hvor den er". Jeg er ingen moteekspert, men jeg har egne meninger om hva jeg liker og også en formening om hva som ser bra ut (sånn generelt). Hun burde egentlig ha litt peilling på dette (hun liker å shoppe osv.) så jeg tror ikke det kommer til å bli stemning om jeg begynner å disse klesstilen hennes. What to do? Anonymkode: 9c056...e0d 1
Tvist Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 Bli med henne på shopping neste gang, så kan du prøve å påvirke. Å si at du ikke er så begeistret for et plagg synes jeg er greit, men det er ikke sikker hun vil bry seg. Jeg har noen plagg mannen min ikke liker, men jeg liker dem, så da bruker jeg dem. 18
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ingen moteekspert, men jeg har egne meninger om hva jeg liker og også en formening om hva som ser bra ut (sånn generelt). Kanskje det samme gjelder din kone? Hun har egne meninger og en formening om hva som ser bra ut.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 Jeg synes ikke at det er opp til deg å bestemme hva hun skal gå med. Hvis hun liker et plagg så må hun få gå med det uten at du skal kaste plagget i søppelet. Jeg hadde nok blitt ganske sur om et plagg jeg likte og jeg hadde brukt penger på hadde blitt kastet. Ganske barnslig må jeg si. Du kan selvsagt fortelle henne hva du liker, men du kan ikke bestemme over henne. Jeg har hatt partnere hvor jeg ikke har likt alt de har gått med, men det hadde ikke falt meg inn å kaste det eller være med på handletur for å bestemme hva han skulle gå med. Anonymkode: 93528...447 16
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 Du får spandere klær på henne som du mener hun kler da 👌🏻😅 Anonymkode: 5e9df...ec0 9
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #6 Skrevet 3. januar 2019 Snakker med henne, og forklarer hva du føler, kanskje? Hvis du gjør det på en litt ydmyk måte, type "du har kanskje mer peil på mote enn jeg har, men...", så kanskje hun tar deg alvorlig. Anonymkode: f41f0...39a 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #7 Skrevet 3. januar 2019 Så problemet er egentlig at klesstilen hennes er en påminnelse om at du selv ikke lenger er ungdom.. Anonymkode: 0268b...26c 24
Gjest O.G. Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært gift i 10 år, sammen i snart 20. Hun begynner å ligne mer og mer på sin mor, alt for ung til dette enda. Av garderoben hennes er det 50% jeg synes er bra og 50% jeg har lyst til å hive. Endel av klærne føler jeg hun ser kjerring ut i. Nylig kom hun og hadde kjøpt en ny slengbukse, dongeristoff. Jeg synes ikke dette kler henne overhode, men jeg vet det kommer til å bli rabalder om jeg tar det opp. Ved en anledninng har jeg faktisk "mistet" en av buksene hennes i bosset, den ble bare borte, "ingen vet hvor den er". Jeg er ingen moteekspert, men jeg har egne meninger om hva jeg liker og også en formening om hva som ser bra ut (sånn generelt). Hun burde egentlig ha litt peilling på dette (hun liker å shoppe osv.) så jeg tror ikke det kommer til å bli stemning om jeg begynner å disse klesstilen hennes. What to do? Anonymkode: 9c056...e0d Du får sponse ny garderobe til henne.
Gjest Peanut Skrevet 3. januar 2019 #9 Skrevet 3. januar 2019 Jeg synes det er helt greit at min samboer gir meg tips om hvilke klær han synes passer til meg ^^,
Trolltunge Skrevet 3. januar 2019 #10 Skrevet 3. januar 2019 Min mann sier det rett ut dersom det er noe han ikke liker, og det er helt greit. Det fører ikke nødvendigvis til at jeg kvitter meg med det, dersom jeg liker det, men jeg tåler å få tilbakemelding på hva han liker og ikke. Min mann handler dessuten klær til meg, så jeg får vite hva han liker å se meg i gjennom det også. Han er flink også. Det er sjelden han kommer med noe som ikke kler meg, selv om han til tider kommer med plagg jeg selv hadde gått rett forbi i butikken. Min mann liker klassisk og feminint. Kjoler, bluser, fine skjorter, kåper og stilig tilbehør. Til trening tøffe tights og topper... men treningstøy og koseklær er bannlyst når vi skal ha en koselig kveld hjemme. Da kan jeg gjerne ha på en behagelig bommulskjole (helst tettsittende, så kroppen ikke skjules), men stiller jeg i joggebukse og hans store genser får jeg straks beskjed om at det ikke er særlig sexy. Jeg synes det er helt ok jeg, at han er opptatt av hva jeg har på meg. Hadde vært mye verre dersom han overhodet ikke brydde seg! Jeg tar det som at han har interesse av meg, og at det er positivt. Synes igrunnen det er bra at menn sier fra om hva de liker og ikke. Vi diskuterte det med noen venner for en stund siden, og en venninne sa "Når jeg er hjemme liker jeg best å gå i slitte og behagelige joggebukser." Da sa hennes mann "Ja herregud som jeg hater de buksene!". Det var hun ikke klar over. Trodde ikke at han brydde seg. Jeg synes det hadde vært mer ok om han hadde sagt det til henne enn at det plutselig kom frem på den måten. 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #11 Skrevet 3. januar 2019 Ros de klærne du liker opp i skyene! "ååå du fikk så fin rumpe i den buksen!" og gjør dette ofte. De klærne du ikke liker kommenterer du ikke. Hvis hun spør deg hva du synes om den nye buksa eller toppen, kan du svare "helt greit" eller "joda, ok den. Men liker bedre den blå" for eksempel. Anonymkode: e01c0...27a 16
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #12 Skrevet 3. januar 2019 8 minutter siden, Trolltunge said: Min mann sier det rett ut dersom det er noe han ikke liker, og det er helt greit. Det fører ikke nødvendigvis til at jeg kvitter meg med det, dersom jeg liker det, men jeg tåler å få tilbakemelding på hva han liker og ikke. Min mann handler dessuten klær til meg, så jeg får vite hva han liker å se meg i gjennom det også. Han er flink også. Det er sjelden han kommer med noe som ikke kler meg, selv om han til tider kommer med plagg jeg selv hadde gått rett forbi i butikken. Min mann liker klassisk og feminint. Kjoler, bluser, fine skjorter, kåper og stilig tilbehør. Til trening tøffe tights og topper... men treningstøy og koseklær er bannlyst når vi skal ha en koselig kveld hjemme. Da kan jeg gjerne ha på en behagelig bommulskjole (helst tettsittende, så kroppen ikke skjules), men stiller jeg i joggebukse og hans store genser får jeg straks beskjed om at det ikke er særlig sexy. Jeg synes det er helt ok jeg, at han er opptatt av hva jeg har på meg. Hadde vært mye verre dersom han overhodet ikke brydde seg! Jeg tar det som at han har interesse av meg, og at det er positivt. Synes igrunnen det er bra at menn sier fra om hva de liker og ikke. Vi diskuterte det med noen venner for en stund siden, og en venninne sa "Når jeg er hjemme liker jeg best å gå i slitte og behagelige joggebukser." Da sa hennes mann "Ja herregud som jeg hater de buksene!". Det var hun ikke klar over. Trodde ikke at han brydde seg. Jeg synes det hadde vært mer ok om han hadde sagt det til henne enn at det plutselig kom frem på den måten. Lykke til når du blir eldre og det "syns" og han bare blir yngre og yngre. Du kan ikke gå med kosebukser hjemme?!!??? Blink så blir du byttet ut etterhvert da utseende kan ikke fikses med bare klær. Anonymkode: 334cc...b52 3
Nerine_ Skrevet 3. januar 2019 #13 Skrevet 3. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lykke til når du blir eldre og det "syns" og han bare blir yngre og yngre. Du kan ikke gå med kosebukser hjemme?!!??? Blink så blir du byttet ut etterhvert da utseende kan ikke fikses med bare klær. Anonymkode: 334cc...b52 Jaha? Ifølge din teori burde jo da alle forhold gå i vasken ved ca 50ish år...? Og så vidt jeg vet, har vel ingen den egenskapen at de blir yngre og yngre? 🤔 2
mammaemma Skrevet 3. januar 2019 #14 Skrevet 3. januar 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært gift i 10 år, sammen i snart 20. Hun begynner å ligne mer og mer på sin mor, alt for ung til dette enda. Av garderoben hennes er det 50% jeg synes er bra og 50% jeg har lyst til å hive. Endel av klærne føler jeg hun ser kjerring ut i. Nylig kom hun og hadde kjøpt en ny slengbukse, dongeristoff. Jeg synes ikke dette kler henne overhode, men jeg vet det kommer til å bli rabalder om jeg tar det opp. Ved en anledninng har jeg faktisk "mistet" en av buksene hennes i bosset, den ble bare borte, "ingen vet hvor den er". Jeg er ingen moteekspert, men jeg har egne meninger om hva jeg liker og også en formening om hva som ser bra ut (sånn generelt). Hun burde egentlig ha litt peilling på dette (hun liker å shoppe osv.) så jeg tror ikke det kommer til å bli stemning om jeg begynner å disse klesstilen hennes. What to do? Anonymkode: 9c056...e0d Jeg kan ikke forstå at noen har et forhold hvor de ikke kan snakke om ting som dette uten problemer. Syntes jeg mannen går i noe støgt sier jeg det rett ut. Han til meg også. Ikke noe problem det? Samme om vi syntes hverandre ser bra ut. Om noen tar seg nær av sånt burde de jobbe med selvtilliten og selvbildet sitt. Herregud, er jo tross alt klærne man kommenterer og ikke personen?! Endret 3. januar 2019 av mammaemma 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #15 Skrevet 3. januar 2019 Snakk positivt om de 50% du liker, og hvorfor du liker det. Nevn taktfullt hva du ikke liker hvis anledningen byr seg, men ikke vær for direkte, det er bedre å si "jeg foretrekker." "litt kjedelig kanskje?", "Du er ofte finere i...", "min smak...", enn" Den buksa er stygg". Anonymkode: 0114f...d05 3
heipådegsann Skrevet 3. januar 2019 #16 Skrevet 3. januar 2019 (endret) Å kaste buksa hennes synes jeg faktisk var skikkelig dårlig gjort. Min samboer sier også ifra om hva han liker og ikke liker. Men jeg er ikke alltid enig med han. Noen ganger går jeg i klær han ikke synes er fine for min egen del, andre ganger går jeg i klær jeg vet han liker for å glede han. Synes egentlig ikke du har så mye å klage på siden du liker 50% av garderoben hennes. Hun er jo et eget individ med egen smak, ikke en forlengelse av deg. Men du kan som noen nevnt over rose de klærne du liker skikkelig mye, og gi henne tips og si "å, den toppen tror jeg du blir rålekker i" og lignende. Det gir ihvertfall meg lyst til å prøve de klærne når samboeren min sier slike ting. Endret 3. januar 2019 av heipådegsann 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #17 Skrevet 3. januar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Lykke til når du blir eldre og det "syns" og han bare blir yngre og yngre. Du kan ikke gå med kosebukser hjemme?!!??? Blink så blir du byttet ut etterhvert da utseende kan ikke fikses med bare klær. Anonymkode: 334cc...b52 Noen som har funnet ungdomskilden? Anonymkode: 79f91...0d9 6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #18 Skrevet 3. januar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Snakker med henne, og forklarer hva du føler, kanskje? Hvis du gjør det på en litt ydmyk måte, type "du har kanskje mer peil på mote enn jeg har, men...", så kanskje hun tar deg alvorlig. Anonymkode: f41f0...39a Men jeg vil legge til at du kan risikere motkrav. Som å slanke bort ølvommen. Anonymkode: f41f0...39a 1
Trolltunge Skrevet 3. januar 2019 #19 Skrevet 3. januar 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lykke til når du blir eldre og det "syns" og han bare blir yngre og yngre. Du kan ikke gå med kosebukser hjemme?!!??? Blink så blir du byttet ut etterhvert da utseende kan ikke fikses med bare klær. Anonymkode: 334cc...b52 Jeg er eldre allerede, og det synes. Han er ikke blitt yngre han heller. Klart jeg kan gå med kosebukser hjemme! Han synes ikke det er sexy, og det vet jeg, men jeg kan også velge å svare "I dag føler jeg for å være ikke- sexy, du får leve med det!" når han oppfordrer til klesbytte. Det er ikke slik at jeg alltid kler meg som han ønsker, eller løper og bytter straks han sier noe, men jeg synes det er ok at han er klar på hva han liker og ikke. Det er jeg andre veien også. 6
matrobot Skrevet 3. januar 2019 #20 Skrevet 3. januar 2019 Mulig jeg har ingen motesans, men jeg bryr meg fint lite om hva partneren kler seg i. Det viktigste er at hun føler seg komfortabel i sine klær. Kanskje istedenfor å kritisere hennes klesvalg, snakk gjerne om hvorfor hun velger disse. Kanskje hun har sine grunner til å velge disse..? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå