mammaemma Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Ikke så god råd nå og her vi bor er det ganske dyrt. Hva er det minste dere hadde klart dere på i forhold til kvm og soverom? Snakker om å leie. Vi er to unge voksne og to små barn.
solmåneogstjerner Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Hadde 75 kvadrat for meg og tre barn. Det gikk forsåvidt fint selv om det var litt lite plass. Men leiligheten var veldig praktisk og med mye oppbevaringsplass. Det har mer å si enn antall kvadrat. 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 Hadde klart det på 60 - 70 kvadrat, men kommer også an på planløsningen. Anonymkode: 4b7a6...4c0 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 Sier meg enig i 60-70 og to soverom. Anonymkode: efffc...731 1
Splittbinders Skrevet 3. januar 2019 #6 Skrevet 3. januar 2019 Det kommer veldig an på hvordan er leiligheten er innredet, og hvor mange praktiske løsninger den har. Med feks romslig og lett tilgjengelig bod kan man få det til å fungere bedre enn i en større leilighet med klønete planløsning. For min del hadde minst to soverom, helst tre, vært øverst på ønskelista, helst soverom av relativt god størrelse så det er plass til garderobeskap. Og plass til barnas leker på soverom. Og en entré med god plass til knagger/skap/hyller - jeg får hetta av kles- og skorot overalt. Men altså, dette er med utgangspunkt i hvordan jeg nå er _vant_ til å bo, og økonomien ifht prisene der vi bor. Man klarer seg jo på ganske liten plass hvis man MÅ. Man må kanskje kvitte seg med endel ting (for ikke å druke), men det er mye som går om man må eller vil. 1
mammaemma Skrevet 3. januar 2019 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2019 (endret) 15 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Hadde 75 kvadrat for meg og tre barn. Det gikk forsåvidt fint selv om det var litt lite plass. Men leiligheten var veldig praktisk og med mye oppbevaringsplass. Det har mer å si enn antall kvadrat. For meg er 75 kvm til oss fire masse masse plass! Men der må jeg nok drømme om igjen🤪 Endret 3. januar 2019 av mammaemma 1
Arkana Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 Nå er jeg oppriktig og positivt overrasket. Siden dette er KG forventet jeg å bli møtt av "ingenting under 200 kvm hadde vært godt nok for meg"-svar. Jeg er forøvrig enig med alle. Man klarer seg med 60-70 kvm og planløsning har veldig mye å si. 6
solmåneogstjerner Skrevet 3. januar 2019 #9 Skrevet 3. januar 2019 (endret) 23 minutter siden, mammaemma skrev: For meg er 75 kvm til oss fire masse masse plass! Men der må jeg nok drømme om igjen🤪 Jeg var vant til å bo på det dobbelte før (når jeg hadde en mann også, vel og merke). Så jeg syntes det var litt trangt. Men absolutt ikke så ille, det gikk jo helt fint. Nå har jeg og barna ca 130 kvadrat, og jeg synes det er deilig at vi ikke går oppå hverandre så mye. Men helt nødvendig er jo ikke den ekstra plassen. Planløsning har alt å si, og det har noe å si hvor gamle barna er. Fint for dem å ha mulighet til å trekke seg tilbake når de er eldre. Men en toåring f eks, trenger egentlig ikke noe særlig plass. (I den 'lille' leiligheten var det to soverom. Nå har jeg fire. At barna har eget rom er ikke nødvendig. I ditt tilfelle tenker jeg at dere klarer dere fint med to 😊) Endret 3. januar 2019 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #10 Skrevet 3. januar 2019 Vet om en familie med fire barn som bodde noen år på 50 kvm. Det var en tre-roms. Jeg synes det var godt gjort at ekteskapet overlevde det 😅 Anonymkode: b26f6...97e 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #11 Skrevet 3. januar 2019 Vi bodde på 65 kvm og var en voksen og to barn. Aldri igjen. Gjorde meg bare enda sikrere på at jeg vil eie eget hus. Anonymkode: ed8c7...1b0 1
heipådegsann Skrevet 3. januar 2019 #12 Skrevet 3. januar 2019 (endret) Nå er vi bare 3. Men vi har det veldig greit på 55kvm, og jeg tror det skulle gått fint med ett ekstra barn her også selv om det nok blir litt trangt. Min far fortalte imidlertid at leiligheten vi 4 (mor, far, bror, meg) bodde i når jeg var yngre var enda litt mindre enn den vi har nå. Og som barn føltes det ikke lite ut, selv om jeg og broren delte rom. Rommet var stort og vi lå i køyeseng. Vi var ganske unge da, jeg var vel 7 og broren min 3år yngre når vi flyttet der ifra. Endret 3. januar 2019 av heipådegsann 3
twig Skrevet 3. januar 2019 #13 Skrevet 3. januar 2019 Vi er fire stk og bor på litt under 70 kvm. Har rikelig med bodplass i kjeller, grei størrelse på soverommene og god planløsning ellers. Klarer oss bra med det, men etter snart fem år her begynner vi å bli modne for flytting. Ville ikke hatt noe spesielt mindre, men 60-70 kvm for fire stk går helt fint. 1
Nerine_ Skrevet 3. januar 2019 #14 Skrevet 3. januar 2019 57 minutter siden, Arkana skrev: Nå er jeg oppriktig og positivt overrasket. Siden dette er KG forventet jeg å bli møtt av "ingenting under 200 kvm hadde vært godt nok for meg"-svar. Jeg er forøvrig enig med alle. Man klarer seg med 60-70 kvm og planløsning har veldig mye å si. Akkurat det tenkte jeg også! Sist en lignende tråd var oppe, for ikke så lenge siden, så var svaret nettopp "minst(!) 200kvm". Ellers bodde man omtrent i ett kott😅 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #15 Skrevet 3. januar 2019 Vi var 4 på 90 kvm inkl bod. Bodde der til barna var 3 og 5 år. Var veldig reit med plass, men endte opp med å kjøpe nytt likevel pga ny baby. Gikk opp til 140 kvm.og drømmet allerede etter 6 måneder om mer plass.. 🤣 Anonymkode: 107e3...311
matrobot Skrevet 3. januar 2019 #16 Skrevet 3. januar 2019 Vi har klart oss fint på 60 kvm med 2 soverom. Men når barna er større har de kanskje behov for et eget rom. Det går sikkert an å dele et eller annet rom i 2 - eller finne en smartere løsning.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #17 Skrevet 3. januar 2019 En kompis av meg (som ville eie, men fikk ikke mye lån), kjørte på å kjøpte en liten to-roms (40-45kvm) for seg og sine to gutter på da 4 og 7 år, som han hadde 50%. Krever mye kreativitet og fine rydderutiner, men han var veldig fornøyd. Hadde blandt annet bygget en sengeløsning på soverommet, med to høye køyer langs "langveggen", med hans 150-seng, under den ene delen, altså langs kortveggen, og skrivepult under resten av køyene. Anonymkode: a722c...53a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå