AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Jeg startet det nye året med Bright line eating. Leste boka («spis deg fri» På norsk ) Den traff meg på alle måter og jeg tror at dette blir et vendepunkt for meg. Har ca 30 kg å gå ned. Er det flere her som har prøvd og lykkes eller som nettopp har startet ? Hadde vært gøy å høre deres erfaringer samt og holde følge med noen på veien. Anonymkode: e51a5...476
Beliis Skrevet 15. januar 2019 #2 Skrevet 15. januar 2019 Hei! Jeg har også startet nå i januar- holdt på ei uke nå. Gått ned 3 kg så langt! Er veldig fornøyd med det selv om det vel kanskje er mest vann? Jeg har også mål om 30 kg ned. Det er et litt hårete mål har ikke vært på den vekta siden ungdomskolen med unntak av en kort periode som 20 åring... Hvordan går det med deg?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #4 Skrevet 15. januar 2019 Det er fire grunnstener - tider, mengder, mel og sukker. De to første (regelmessige måltider og passe store porsjoner) er nyttige, de to siste ("giften" som man skal unngå) er for å få blest, og dermed kunder. Kul dame, kommer med mye smart, men det er jo business også. Anonymkode: 1dfd6...272
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #5 Skrevet 16. januar 2019 På 15.1.2019 den 16.17, Beliis skrev: Hei! Jeg har også startet nå i januar- holdt på ei uke nå. Gått ned 3 kg så langt! Er veldig fornøyd med det selv om det vel kanskje er mest vann? Jeg har også mål om 30 kg ned. Det er et litt hårete mål har ikke vært på den vekta siden ungdomskolen med unntak av en kort periode som 20 åring... Hvordan går det med deg? Hei😊 jeg er kjempefornøyd med dette opplegget, vet det ikke er for alle men jeg var iferd med å gi opp fordi jeg aldri har eid viljestyrke. Med dette så trenger jeg ikke viljestyrke lenger, det bare går av seg selv. 6 kg ned på to uker. Vet mye er vann fordi beina mine var hovne, det er de ikke lenger nå. Maten er god og jeg elsker denne nye metthetsfølelsen. Jeg er aldri sulten og har sjeldent lyst på NMF. Så nå ser jeg lyset i enden av tunnelen😊 HI Anonymkode: e51a5...476
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #6 Skrevet 16. januar 2019 Det er bare å spise litt mindre kalorier enn det du forbruket. Det er den enkleste og billigste slankekuren Anonymkode: 2006d...d8f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #7 Skrevet 16. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å spise litt mindre kalorier enn det du forbruket. Det er den enkleste og billigste slankekuren Anonymkode: 2006d...d8f Jeg skulle ønske kalori telling funket for meg. Det har jeg prøvd i mange år. Dette er første gang i mitt liv at det er enkelt å gå ned i vekt. Dette er riktig for MEG. Hi Anonymkode: e51a5...476
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #8 Skrevet 16. januar 2019 For meg som har/har hatt spiseforstyrrelse, virker Bright Line Eating som en måte å systematisere spiseforstyrrelsen på. Man får jo ikke et sunt forhold til mat med et slikt regime? Mulig det er annerledes om du ikke lider av spiseforstyrrelse, men jeg blir litt betenkt. Anonymkode: bc856...785 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #9 Skrevet 16. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å spise litt mindre kalorier enn det du forbruket. Det er den enkleste og billigste slankekuren Anonymkode: 2006d...d8f Ja, hadde dette vært sannheten så hadde de fleste klart det (les; hormoner). Så bra at du har funnet ut hva som fungerer for deg! Aldri hørt om dette før, men synes det ser ut som et bra opplegg. Mel og sukker er jo verstingene. Og det er viktig å jobbe med hjernen på lag! Anonymkode: 331eb...2de
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #10 Skrevet 16. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, hadde dette vært sannheten så hadde de fleste klart det (les; hormoner). Så bra at du har funnet ut hva som fungerer for deg! Aldri hørt om dette før, men synes det ser ut som et bra opplegg. Mel og sukker er jo verstingene. Og det er viktig å jobbe med hjernen på lag! Anonymkode: 331eb...2de Skal man skylde på hormonene (eller genene, eller tarmbakteriene, eller stoffskiftet, eller den dumme naboen) så vil man aldri lykkes. (Men det er vel ikke det man vil heller, når man gjør det.) Alle som har gått ned i vekt, har spist litt færre kalorier enn de forbrukte. Å ha hjernen med på lag er superviktig, så ta inn over deg at mel og sukker er blant dagens syndebukker. (Akkurat som genene, og tarmbakteriene, og stoffskiftet, og den dumme naboen). Anonymkode: 1dfd6...272 1
Beliis Skrevet 17. januar 2019 #11 Skrevet 17. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei😊 jeg er kjempefornøyd med dette opplegget, vet det ikke er for alle men jeg var iferd med å gi opp fordi jeg aldri har eid viljestyrke. Med dette så trenger jeg ikke viljestyrke lenger, det bare går av seg selv. 6 kg ned på to uker. Vet mye er vann fordi beina mine var hovne, det er de ikke lenger nå. Maten er god og jeg elsker denne nye metthetsfølelsen. Jeg er aldri sulten og har sjeldent lyst på NMF. Så nå ser jeg lyset i enden av tunnelen😊 HI Anonymkode: e51a5...476 Wow så flott! Jeg opplever også en metthetsfølelse som gir meg troen på at dette er noe jeg skal klare! Jeg har vært veldig slapp og sovet mye! Kjent meg tung og møt i kroppen som om jeg hadde gått en lang og tung fjelltur dagen før... Det passer jo med det som står i boka at man kan reagere på overgangen- men jeg håper det går over snart! Ellers syns jeg det går supert med maten!!! 7 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg som har/har hatt spiseforstyrrelse, virker Bright Line Eating som en måte å systematisere spiseforstyrrelsen på. Man får jo ikke et sunt forhold til mat med et slikt regime? Mulig det er annerledes om du ikke lider av spiseforstyrrelse, men jeg blir litt betenkt. Anonymkode: bc856...785 Jeg vet jo ikke hvordan det er å leve med spiseforstyrrelse. Men jeg har levd med å være ekstremt opptatt av mat og brukt mat som belønning, trøst, underholdning og vært veldig glad i å putte noe i munnen. Men slik jeg opplever dette opplegget er det store porsjoner med varierte sunne ingredienser dom gir meg god og langvarig metthet som fjerner suget på kveldstid. Hovedprinsippet går ut på å ha noen "klare grenser" før hva man spiser. Dette skal automatisere planleggingen og gjennomføringen av et måltid slik at man slipper "tankekjøret" rundt mat. Alt som ikke inneholder mel og sukker kan spises. I vektnedgangfasen regnes poteter og søtpotet som mel. Men dette kan spises i vedlikeholdsfasen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå