Vidfar Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Hei allvitende Kvinneguiden! Dette er et tema som er snakket om i mange ganger på dette forumet (og mange andre også). Når jeg leser rundt så leser man jo andres diskusjoner om temaet, men jeg ønsker å lage en tråd selv om temaet også. Jeg skal forsøke å forklare saken tydelig også, for å få best mulig input fra dere. Samboeren og jeg har i ganske lang tid hatt en drøm/fantasi om å en felles venninne som også kan være "Friend with benefit" i forholdet vårt. Vi ønsker oss en god venn både i ut utenfor sengen. Ikke en tredje kjæreste, for det blir for komplisert, og samboeren og jeg har nok med den gode kjærligheten vi har for hverandre 😊 Samboeren (hun som er bifil) og jeg (han som er hetero) har snakket masse om dette, og vi er veldig åpne med hverandre og om hva vi ønsker, og denne saken er helt klart en fin fantasi for oss begge. Det er viktig med en god kjemi for alle tre, og vi fantaserer om ei vi kan henge med, flørte med, dra på kino med, dra på date sammen med og også ta med til sengs. Vi kan kanskje til og med henge sammen med felles venner? Men selvfølgelig; Det som skjer mellom oss tre på privaten, skal forbli på privaten. Så til sakens kjerne. Hvordan i huleste starter man for å lete etter dette unike mennesket som kunne tenkt seg å være denne tredjeparten? Finnes hun i det hele tatt der ute? Vi har sittet sammen og prøvd oss på en del datingsider og nettforum, men ender alltid opp med å bli kontaktet av andre par med samme ønsker eller (selvfølgelig) menn om ønsker å joine inn. Selv om vi eksplisitt alltid skriver at vi ønsker oss kontakt med en singel kvinne. Det må da finnes et smakfullt sted der folk faktisk leser det vi skriver, og ønsker å komme i en koselig dialog med oss for å se om kjemien stemmer? Hverken hun eller jeg er glade i å gå på byen eller møte fremmede spontant, så det å gå på byen å sende henne "i front" er ikke aktuelt for oss. Still gjerne spørsmål til meg/oss om det er noe dere lurer på. Vi har tenkt masse på dette her, men begynner å bli frustrerte over alle de useriøse sidene og henvendelsene som finnes der ute. Er litt av og på nett i dag, men jeg skal sikte til å svare så fort jeg kan 😊 Ser frem til en konstruktiv og fin diskusjon, og kanskje til og med høre andre lignende erfaringer? 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 Vi (85% hetero mann, 70% hetero kvinne) har en (egentlig flere) bekjente with benefits. De er menn da, så jeg vet ikke helt sånn på sparket hvordan man skal finne ei kvinne. Og vi tar de heller aldri med på noe annet enn til sofaen eller senga. Men det høres jo gøy ut, sånn som dere beskriver det. Kvinnen har dratt alene på 1-4 netters tur til to av våre bekjente. Kvinnen har noen ganger gått på kafédates med dem før første innendørsmøte, for å bli kjent og at hun skal føle seg trygg på dem. Vi måtte avvise en av dem etter en kafédate, da han ville ha mye mer enn det vi ville (romantisk kjærlighetsforhold). Men han virka som en veldig trivelig og respektfull kar. Kanskje litt for respektfull for vår smak Vi, spesielt kvinnen, har også tenkt litt på å få en annen dame med..så der er vi vel i nesten samme situasjon som dere. Vi/kvinnen har truffet flere gode kandidater på c-date.no. har ikke sett så mange andre steder. Sånn circa hvor gamle er dere? Hvor bor dere? Anonymkode: 1a8fa...9f4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 Det er fryktelig vanskelig å finne ei som vil være leketøyet til et par. Lykke til. Anonymkode: 681d9...602 14
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 Det er nok lettere å finne et par enn å finne ei jente. Kan det være et alternativ? Anonymkode: 29ce5...427 2
Vidfar Skrevet 3. januar 2019 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fryktelig vanskelig å finne ei som vil være leketøyet til et par. Lykke til. Anonymkode: 681d9...602 Det er jo ikke snakk om et leketøy. Kanskje det folk misforstår også, og derfor bare overser hva vi prøver å få frem. Det høres fort veldig lite respektfullt og trygt ut. Det er snakk om en venninne og elskerinne. Mange gjør gjør jo dette for en person (klassiske "friend with benefit"). Forskjellen her er jo at vedkommende må tenne på både kvinne OG mann. Det er jo snakk om en treenighet, ikke et forhold der den tredje skal være et ekstra hjul på skrå på vogna eller noe. Vi kunne faktisk tenkt oss å varte opp vedkommende skikkelig, gjøre oss fortjent til vennskapet og bygge et godt samvær. Det eneste ekstra i tillegg til en vanlig venninne, er at man har sex sammen i tillegg. Eller motsatt, det eneste ekstra i tillegg til å være en elsker, er at vi også er venner. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nok lettere å finne et par enn å finne ei jente. Kan det være et alternativ? Anonymkode: 29ce5...427 Er dessverre ikke noe noen av oss tenner på. Hun er fornøyd med meg når det kommer til mann. Hennes drøm er en kvinne til (hun har hatt to mindre erfaringer med dette fra før av, med stor suksess). Hun tenner veldig på kvinner også, men kunne ikke forestille seg å ha sex med ei annen om ikke jeg også er med på det. 1
Vidfar Skrevet 3. januar 2019 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi (85% hetero mann, 70% hetero kvinne) har en (egentlig flere) bekjente with benefits. De er menn da, så jeg vet ikke helt sånn på sparket hvordan man skal finne ei kvinne. Og vi tar de heller aldri med på noe annet enn til sofaen eller senga. Men det høres jo gøy ut, sånn som dere beskriver det. Kvinnen har dratt alene på 1-4 netters tur til to av våre bekjente. Kvinnen har noen ganger gått på kafédates med dem før første innendørsmøte, for å bli kjent og at hun skal føle seg trygg på dem. Vi måtte avvise en av dem etter en kafédate, da han ville ha mye mer enn det vi ville (romantisk kjærlighetsforhold). Men han virka som en veldig trivelig og respektfull kar. Kanskje litt for respektfull for vår smak Vi, spesielt kvinnen, har også tenkt litt på å få en annen dame med..så der er vi vel i nesten samme situasjon som dere. Vi/kvinnen har truffet flere gode kandidater på c-date.no. har ikke sett så mange andre steder. Sånn circa hvor gamle er dere? Hvor bor dere? Anonymkode: 1a8fa...9f4 Takk for utfyllende svar på posten. Det er nok MYE LETTERE å finne en mann til et parforhold, enn motsatt slik vi prøver på. Vi har jo allerede fått mange slike henvendelser. Dette med noe mer enn bare elskerinne er en stor del av hele opplegget. Vi er følelsemennesker begge to, og kunne ikke tenkt oss å ha sex med fremmede folk. Det må være en connection der, både mentalt og fysisk. For oss er sex noe spesielt, men samtidig også noe naturlig om man liker en annen person, så er det ikke farlig å dele kropp i tillegg. Gjerne at vi kunne reist på hyttetur, ikke bare for å ligge sammen, men kose oss som venner gjør. Dog ikke dra det videre til kjærlighet og romanse. Hva er kafédate? Vel, jeg forstår vel hva det er, men hvordan kan man avtale slike møter? He he, det er vel tydelig her at vi har tenkt mye på tankene, men først nå begynt å prøve å gjøre noe ut av det. Rett og slett fordi vi begge har ønsket at det skulle modnes litt, og ikke var et spontant påfunn. c-date har vi ikke prøvd enda. Det er flere tjenester som koster (og jeg tror det er de man må gå for), og vi ønsker ikke betale for mange på en gang. Den står på neste forsøk i februar. Tar liksom en måned per sted av gangen. Vi er ganske tidlig i 30 åra, og bor sentralt på Østlandet. Det er nok også en fordel, ettersom vi ønsker litt "kontinuitet" i møtene, spesielt i starten for å kunne bli bedre kjent.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #7 Skrevet 3. januar 2019 Lyst-Club og Cupido Club kan også være verdt å sjekke ut. Anonymkode: 29ce5...427
Apollonia Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, Vidfar skrev: Det er snakk om en venninne og elskerinne. Mange gjør gjør jo dette for en person (klassiske "friend with benefit"). Forskjellen her er jo at vedkommende må tenne på både kvinne OG mann. Det er jo snakk om en treenighet, ikke et forhold der den tredje skal være et ekstra hjul på skrå på vogna eller noe. Vi kunne faktisk tenkt oss å varte opp vedkommende skikkelig, gjøre oss fortjent til vennskapet og bygge et godt samvær. Det eneste ekstra i tillegg til en vanlig venninne, er at man har sex sammen i tillegg. Eller motsatt, det eneste ekstra i tillegg til å være en elsker, er at vi også er venner. Problemet er jo at dere vil ha i både pose og sekk. Så lenge dere ønsker alle fordelene med å ha en ekstra "kjæreste" men utelukker at hun kan ta del i kjærlighetsbiten så er dette et lærebokeksempel i "couple privilege" hvor dere setter en eventuell tredjepart i en svært sårbar situasjon. Det du beskriver er ikke en treenighet, men en 2+1, hvor 1 har langt svakere rettigheter i relasjonen. Deretter er det jo slik at det dere søker er nr 1 fantasi hos åpne par, så det kryr av tilbud der ute. Derfor er det ingen grunn til at denne +1 skal velge dere, når dere gir henne så svake rettigheter, når hun feks kan velge et etisk bevisst polypar som dater seperat og lar ting utvikle seg naturlig og uten grenser. For meg, som singel og poly, er det mye mer interessant å utvikle slike forhold til venner individuelt, og heller la trekantene skje når det klaffer slik, heller enn å binde meg til et par som har masse sære restriksjoner og krav. Det dere tenker på kalles for "unicorn hunting" og blir ikke sett på som spesielt positivt. Anbefaler denne nettsiden for litt grunnleggende lesning om dette tema: https://www.unicorns-r-us.com/ 16
Vidfar Skrevet 3. januar 2019 Forfatter #9 Skrevet 3. januar 2019 49 minutter siden, Apollonia skrev: Problemet er jo at dere vil ha i både pose og sekk. Så lenge dere ønsker alle fordelene med å ha en ekstra "kjæreste" men utelukker at hun kan ta del i kjærlighetsbiten så er dette et lærebokeksempel i "couple privilege" hvor dere setter en eventuell tredjepart i en svært sårbar situasjon. Det du beskriver er ikke en treenighet, men en 2+1, hvor 1 har langt svakere rettigheter i relasjonen. Deretter er det jo slik at det dere søker er nr 1 fantasi hos åpne par, så det kryr av tilbud der ute. Derfor er det ingen grunn til at denne +1 skal velge dere, når dere gir henne så svake rettigheter, når hun feks kan velge et etisk bevisst polypar som dater seperat og lar ting utvikle seg naturlig og uten grenser. For meg, som singel og poly, er det mye mer interessant å utvikle slike forhold til venner individuelt, og heller la trekantene skje når det klaffer slik, heller enn å binde meg til et par som har masse sære restriksjoner og krav. Det dere tenker på kalles for "unicorn hunting" og blir ikke sett på som spesielt positivt. Anbefaler denne nettsiden for litt grunnleggende lesning om dette tema: https://www.unicorns-r-us.com/ Takk Appolonia for et godt synspunkt. Om det er slik jeg\vi oppfattes, er det helt klart noe vi må gå inn i oss selv eller måten vi uttrykker oss på, og jobbe en del mer med dette. Jeg likte linken du la ved. Ikke at jeg kjenner oss helt igjen i alt det der, men hvordan det fremstår for andre er jo absolutt kjernen i utfordringene her. Det er ingen poeng i å prøve å forsvare oss her i denne posten, da det er ment som en diskusjon rundt temaet. Skal ta oss god tid til å lese mer om det, og tenke mer på hvordan vi ønsker ting, og ikke minst hvordan måten vi ordlegger oss på fremstår. . Håper uansett ikke diskusjonen legges død med dette, for det er jo nå det hele starter. 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #10 Skrevet 3. januar 2019 Synd jeg er for gammel for dere. Dette hadde jeg mer enn gjerne vært med på om kjemien stemte! (Kvinne). Anonymkode: a2908...31a
Vidfar Skrevet 3. januar 2019 Forfatter #11 Skrevet 3. januar 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synd jeg er for gammel for dere. Dette hadde jeg mer enn gjerne vært med på om kjemien stemte! (Kvinne). Anonymkode: a2908...31a Vil ikke at dette skal fremstå som en kontaktannonse, for det har vi andre nettsider til. Men for all del, om du vil chatte mer kan du jo sende meg en PM uansett. Om enn bare for å høre hva du tenker om saken, slik at vi kan lære mer. Sånn i første omgang har jo alt virket helt håpløst om man leser linken Appolonia la ved, så det hadde vært spennende å sett hvordan ting utarter seg om man faktisk åpner opp denne berømte boksen med regler. Jeg har lest den siden to ganger nå, og ser at vi har masse, masse å lære! Kvinneguiden har sannelig svar på alt, om man er åpen og villig til å stille gode spørsmål og godta alle svar. 1
Vidfar Skrevet 16. januar 2020 Forfatter #12 Skrevet 16. januar 2020 Jeg bare må fortelle dette her! Som folk ser ut ifra tiden det er siden denne posten ble opprettet, så har samboeren og jeg lett tålmodig og lenge etter denne personen som kunne tenkt seg å være sengevenninnen vår. Og for noen måneder siden fant vi jammen meg henne! Hun er ei helt nydelig nydelig kvinne i 20-årene som tok sjansen på ta kontakt med oss, møte oss til en kaffedate og bli kjent med oss. Hun er nå vår faste sexvenninne. Vi møtes jevnlig har det utrolig fint sammen, både i og utenfor sengen. Så det viste seg altså at det ikke var en umulig fantasi allikevel. Det gjaldt bare å være åpen, tålmodig og ærlig i annonser og kommunikasjon. Og ikke minst; En solid porsjon flaks Samboeren og jeg er de heldigste personene i verden akkurat nå! Ingen drama eller bakdeler. Bare åpenhet, utforsking og sengekos. Jeg lever i et eventyr! Måtte bare si fortelle om det 5
MuffinStud Skrevet 16. januar 2020 #13 Skrevet 16. januar 2020 Så bra, da! Gjerne gi en oppdatering i januar 2021 1
Vidfar Skrevet 16. januar 2020 Forfatter #14 Skrevet 16. januar 2020 Ha ha, om vi er SÅ HELDIGE at denne nydelige kvinnen ønsker å fortsette å møte oss så lenge, så skal jeg jammen meg love å gjøre det Foreløpig nyter vi hver mulighet vi har til å møtes og tenker ikke så mye på at det ikke vil vare evig (noe vi vet at det ikke vil). Ganske fantastisk da ❤️
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #15 Skrevet 16. januar 2020 Gratulerer! Og hvor fant dere enhjørningen da? Anonymkode: 62fd3...81c 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #16 Skrevet 16. januar 2020 Håper ikke mannen blir forelsket da og at han dumper deg og blir sammen med henne. Anonymkode: dd9c7...62b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #17 Skrevet 16. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke mannen blir forelsket da og at han dumper deg og blir sammen med henne. Anonymkode: dd9c7...62b Les HI en gang til Anonymkode: 9df2c...3a6 1
Vidfar Skrevet 16. januar 2020 Forfatter #18 Skrevet 16. januar 2020 (endret) 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke mannen blir forelsket da og at han dumper deg og blir sammen med henne. Anonymkode: dd9c7...62b Altså... For det første. Det er jeg som er mannen i forholdet her For det andre. Hvorfor i det hele tatt nevner du det der? Kan man ikke bare være glad på andres vegne, fremfor å dra frem sånt? For det tredje. Jeg er 35 år gammel og forlovet med verdens nydeligste og herlige kvinne. Vi har ingen som helst interesse av å involvere oss følelsesmessig med en 20 åring. Hadde vi hatt noen mistanker om at det skulle skjer, så hadde vi aldri gått inn i dette her i første omgang. For det fjerde. Hvorfor tror du at det absolutt er MANNEN som skulle blitt forelsket da, og ikke kvinnen i forholdet? Hun er tross alt bifil som jeg har nevnt tidligere, og således vil jo en eventuell forelskelse kunne skjedd for oss begge. Så litt mer kjønnsnøytrale tanker kan vi gjerne ha nå i 2020 Men det er uansett ingen risiko, fordi punkt 3. Og sexvenninnen vår har heller ingen behov for eller ønske om noen romantiske relasjoner til oss. Hun har vært like tydelig på det som oss: Vi møtes for sex og moro, og ingen ønsker seg noe mer enn det. Og tro det eller ei, det fungerer utmerket Endret 16. januar 2020 av Vidfar
Vidfar Skrevet 16. januar 2020 Forfatter #19 Skrevet 16. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer! Og hvor fant dere enhjørningen da? Anonymkode: 62fd3...81c Tusen takk for det. Det var en hyggelig respons! Av alle steder fant vi henne gjennom kontaktannonsene "Par Søker kvinne" på nakenprat.no Et aldri så lite mirakel ville jeg si <3 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #20 Skrevet 16. januar 2020 På 3.1.2019 den 12.39, Vidfar skrev: Vi er følelsemennesker begge to, og kunne ikke tenkt oss å ha sex med fremmede folk. Det må være en connection der, både mentalt og fysisk. Veldig mange damer knytter følelser til sex...hvordan tror du dette kan ende for henne som kanskje blir forelsket i dere begge? Menn skiller nok enklere på sex og kjærlighet, sikkert derfor dere har fått flest svar fra menn. Anonymkode: 00deb...89d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå