Gå til innhold

Tannfrembrudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ungen på 10 måneder har i forbindelse med tannfrembrudd fått diaré for 2 dager siden og har hatt opptil 4-5 avføringsbleier daglig. Spiser ellers bra og drikker mye vann, så vi er ikke helt bekymret enda ift dehydrering. Finnes det noe reseptfritt på apoteket eller har dere noen kjerringråd dere vil dele til så små barn? Jeg har bitering men det hjelper ikke stort mot diaré. 

Anonymkode: bd88c...e91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært gull verdt for gutten vår når han har fått tenner 😊

received_1168545333313454.png

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke tannfrembruddet som gir diaré. Bare pass på væskeinntak og at han har nok våte bleier. Varer diaren mer enn 5 dager der det greit å ringe lege og forhøre seg. 

Anonymkode: a22a5...e5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, kaseni skrev:

Har vært gull verdt for gutten vår når han har fått tenner 😊

received_1168545333313454.png

Fra hvilket apotek kjøper du den?? Takk for tips forresten :) 

ts

Anonymkode: bd88c...e91

Skrevet

Har funnet den på samtlige apotek her jeg bor, sist kjøpte jeg på Boots 😉

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gitt grønn banan, Ikke for grønn altså. Brun/moden banan gir løs avføring grønn/umoden gjør det motsatte.

vår hadde 8 tenner innen han var 9 mndr. Så vi brukte å fryse litt banan som han kunne gnage på. Sofie the giraffe var et mirakel for oss og sånn «smokk» som du kan putte mat oppi. Husker ikke hva de heter men der hadde jeg alt fra fryst mango til fryst drue.  Også kjøpte vi tannbørste til barn den 0-2 års gull å bruke i bilen og tannpuss går utmerket nå da han allerede er vant til å se tannbørsten. Så nå flekker han tenner for å få dem pussa, litt over 1 år :) 

Anonymkode: b6a14...fd6

AnonymBruker
Skrevet

En kald vaskeklut er også fint å sutte på. Ikke gi frosne ting. Det kan gi problemer med blodtilførselen (ischaemi) i gummene og er ikke anbefalt. 

Kalde skiver melon fungerte her i huset. 

Anonymkode: c765d...01c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...