Gå til innhold

Serien ´Håbet` `Håpet` På NRK og den tiden der.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som har sett serien.

Var det virkelig sånn det var i slutten av 1800 og begynnelsen av 1900 tallet? Var det virkelig så harde vilkår? Var livet sånn i Skandinavia ? 

Dette har både med serien å gjøre og historien på slutten av 1800 tallet og begynnelsen av 1900 tallet i Skandinavia å gjøre og derfor jeg la denne i `generell debatt` 

Hvis det virkelig var sånn det å leve så skjønner jeg ikke at folk holdt ut. Jeg gråt meg gjennom midten og slutten av hele serien og jeg synes det er så synd på om menneskene hadde det sånn i Skandinavia for 100 år siden. Stakkars besteforeldrene og oldeforeldrene mine.

Er denne serien sannheten i gamle dager? 

Jeg er glad jeg lever i 2019 og gråter ennå etter å ha sett hele serien. Husker ikke at historien på skoletimene var under sånne oppvekstvilkår. Nå er jeg godt voksen så kanskje jeg ser det annerledes enn da jeg var ungdom.

Var helsen til menneskene sånn og hvordan klarte de å overleve psykisk når de snakker med den tonen til andre mennesker. De behandler jo andre medmenneskene på en helt grusom og hard tone.

Dette har noe med ` kropp og helse` på forumet også. Den psykiske helsa på alle menneskene må jo være noe alvorlig galt når man behandler hverandre så fiendtlig ? Det blikket og ondskapen i skuespillerne seg imellom skildrer på en grusommere måte enn jeg trodde.

Anonymkode: c508b...7ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ut fra mine kunnskaper og hva mennesker har fortalt meg over tid så tror jeg serien er ganske realistisk. For å snakke om Norge, så var det jo først etter krigen at velferdssamfunnet vokste fram.

Serien fremstod for meg som en typisk familieserie og jeg tror nok heller den er gjort mer "romantisk" enn svartmalt. 

Anonymkode: 4097a...06d

Skrevet

Men jenta hadde nok blitt avslørt første halvtimen...

Skrevet
1 minutt siden, slask skrev:

Men jenta hadde nok blitt avslørt første halvtimen...

Og «Kristiansand» 😂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...