AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #1 Skrevet 3. januar 2019 Vi har en STOR familie og kjenner ikke alle barn av våre søskenbarn. Når jenta mi kom hjem og fortalte at ho var hodestups forelska i en gutt så viser det seg at di er 3menninger. Di har nå vært sammen i 6 mnd. Di er sååååå forelsket . Hva tenker du om det hadde vært DITT barn ? Etter mye om og men så har jeg slått meg til ro med at di er stormforelsket og at di vil se hvor dette fører hen. Di er nå 15 og 16 år. Anonymkode: 7da35...989
abc123detvardet Skrevet 3. januar 2019 #2 Skrevet 3. januar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du om det hadde vært DITT barn ? Etter mye om og men så har jeg slått meg til ro med at di er stormforelsket og at di vil se hvor dette fører hen. Di er nå 15 og 16 år. Forhold varer sjeldent. Og, det har lite å si så lenge det ikke skjer over flere generasjoner: Sitat The genetic difference in first cousins alone is safe enough to be considered legal in most of the world. Realistically speaking, it's fairly negligible their genetic similarities and in a vast majority of one-time cousin-marriage is pretty much safe. Repeating over and over like middle-eastern countries is where problems lie with inbreeding. If you wanted to get technical, full blown brother-sister incest has a good chance of being safe provided they weren't themselves at any real risk of deformities. But second cousins onward is basically completely safe, since they are about as genetically related to you as complete strangers. Most people don't even know their second or onward cousins, they might as well be strangers. 3
Suppetuppe Skrevet 3. januar 2019 #3 Skrevet 3. januar 2019 fra wiki: "Tremenninger har minst én oldeforelder felles, men ikke felles foreldre eller besteforeldre." Det er jo ingen krise at de er sammen når det er så langt ute i slekta. I mange kulturer er det vanlig å gifte seg med fettere/kusiner feks og det er jo verre igjen. 5
Suppetuppe Skrevet 3. januar 2019 #4 Skrevet 3. januar 2019 Dette derimot, er litt krise: https://www.tv2.no/a/3218943/ 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #5 Skrevet 3. januar 2019 At tremenninger er sammen er jo i utgangspunktet ganske uproblematisk. Søskenbarn kan jo faktisk gifte seg og få barn, riktignok med en litt større risiko for arvelige lidelser pga "innavl" For tremenninger er denne risikoen vesentlig lavere enn for søskenbarn. Rent sosialt sett, kommet det jo an på hvor mye man omgås og kjenner hverandre fra før. Om det hadde vært min datter, ville jeg vært mere opptatt av hvordan gutten er, og forholdene rundt han. Og mindre opptatt av slektskapet. Anonymkode: bf8ea...316 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #6 Skrevet 3. januar 2019 Jeg hadde ikke brydd meg om slektsforholdet. Litt overasket over at det har tatt 6 mnd å finne ut at man er i slekt. Selv med min slekt hadde jeg trodd man fant ut det litt tidligere. (Jeg har ca 200 tremenninger) Anonymkode: 9017c...f95
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #7 Skrevet 3. januar 2019 Jeg syns det er rart, men så har jeg ikke en så stor slekt. Jeg vet hvem de aller fleste tremenningene mine er, og vi møtes ofte. Hva andre mener om saken skal jeg ikke legge meg opp i, hvis de syns det går greit.. Anonymkode: 2373c...ff7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #8 Skrevet 3. januar 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke brydd meg om slektsforholdet. Litt overasket over at det har tatt 6 mnd å finne ut at man er i slekt. Selv med min slekt hadde jeg trodd man fant ut det litt tidligere. (Jeg har ca 200 tremenninger) Anonymkode: 9017c...f95 Di har nå vært sammen i 6 mnd. Når ho fortalte hvem kjæresten var ( med en gang di ble sammen ) så sa jeg at di er i familie. Men di var så forelsket at di kunne ikke bare se seg "som venner " . Anonymkode: 7da35...989
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #9 Skrevet 3. januar 2019 6 timer siden, Suppetuppe skrev: fra wiki: "Tremenninger har minst én oldeforelder felles, men ikke felles foreldre eller besteforeldre." Det er jo ingen krise at de er sammen når det er så langt ute i slekta. I mange kulturer er det vanlig å gifte seg med fettere/kusiner feks og det er jo verre igjen. Som f.eks både foreldrene og besteforeldrene til kongen vår... Anonymkode: 0fa83...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #10 Skrevet 3. januar 2019 Det tenker jeg er null stress! Jeg kjenner ikke en gang alle søskenbarna mine, har en hau, så om et av mine barn hadde forelsket seg i en tremenning hadde jeg ikke tenkt noe rart om det. Anonymkode: c94ab...c34 3
Perelandra Skrevet 3. januar 2019 #11 Skrevet 3. januar 2019 Tråden er ryddet for avsporinger og språkpirk. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #12 Skrevet 3. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Rent sosialt sett, kommet det jo an på hvor mye man omgås og kjenner hverandre fra før. Det vil vil være en fordel om de omgås og kjenner hverandre fra før, ja. Like barn leker som kjent best. Anonymkode: ce974...e1c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #13 Skrevet 3. januar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Di har nå vært sammen i 6 mnd. Når ho fortalte hvem kjæresten var ( med en gang di ble sammen ) så sa jeg at di er i familie. Men di var så forelsket at di kunne ikke bare se seg "som venner " . Anonymkode: 7da35...989 Aha, da misforstod jeg. Men fortsatt, ikke noe problem med tremenninger altså Anonymkode: 9017c...f95
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #14 Skrevet 3. januar 2019 7 timer siden, Suppetuppe skrev: Dette derimot, er litt krise: https://www.tv2.no/a/3218943/ Og ikke akkurat noe mindre krise om det stemmer at de fremdeles har planer om å gifte seg og få flere barn. Er det i det hele tatt lov? Hva tenker de med? Ellers er jeg enig i at forhold mellom tremenninger ikke er noen krise. Anonymkode: b3827...d3d 1
Rosa Sitron Skrevet 3. januar 2019 #15 Skrevet 3. januar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Og ikke akkurat noe mindre krise om det stemmer at de fremdeles har planer om å gifte seg og få flere barn. Er det i det hele tatt lov? Hva tenker de med? Ellers er jeg enig i at forhold mellom tremenninger ikke er noen krise. Anonymkode: b3827...d3d Husker jeg leste om en tilsvarende sak. Da steriliserte de seg, men giftet seg (eller forble gift).
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #17 Skrevet 3. januar 2019 1 minutt siden, Prøver18 skrev: Synes dette er rimelig ekkelt Enig. Jeg ville ikke godtatt det. Anonymkode: 45bf2...3f5
Prøver18 Skrevet 3. januar 2019 #18 Skrevet 3. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig. Jeg ville ikke godtatt det. Anonymkode: 45bf2...3f5 Ikke jeg heller. Min tremenning ligner på brødrene mine og pappa. Kan ikke fatte hvorfor noen vil eller klarer å ligge med noen i egen familie. Det er nok folk i verden, velg noen andre 😂🤢 1
Gent82 Skrevet 3. januar 2019 #19 Skrevet 3. januar 2019 2 minutter siden, Prøver18 skrev: Ikke jeg heller. Min tremenning ligner på brødrene mine og pappa. Kan ikke fatte hvorfor noen vil eller klarer å ligge med noen i egen familie. Det er nok folk i verden, velg noen andre 😂🤢 Nå fornærmet du akkurat hele midtøsten. 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #20 Skrevet 3. januar 2019 Jeg har et hemmelig elskerforhold til mine 3-menningers mor. Altså ex-kona til min mors fetter. Inget slektskapforhold, men pga. at jeg er biologisk 3-menning med hennes barn tør vi ikke offentliggjøre forholdet. Anonymkode: 2a08b...9eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå