Gå til innhold

Dyrlegehat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker at dyrlegehat nesten koker over hos brukerne her inne. Er det virkelig representativt for gjengse dyreeiere eller er KG et sted der enkelte mennesketyper konsentreres i så høy grad at det kommer sterkere til uttrykk her inne? 

Jeg blir helt matt. 

Anonymkode: 6d5ac...f57

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i dyrelegene mine. Hun ene digger katten min såpass at hun bare må kysse han i på hodet (noe han ikke har noe i mot) når han er der, og hun andre bruker å si at han er skikkelig kul. Synes de bare er herlige. Jeg stoler på at dyrelegene vil dyrene det beste.

Foreldrene mine er også fornøyd med dyrelegene. De har en hund som sliter med kolitt og som snart begynner å bli blind, så det blir en del kontroller.

Mange tror at dyrelegen bare er ute etter penger. Klart det kan være noen, men stort sett tror jeg det er folk som er glad i dyr som blir dyreleger.

Anonymkode: 49bb8...adf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? Jeg har inntrykk av at folk med dyr, spesielt folk med hund, er ekstremt sta og latterlig lettsinte når de diskuterer, og alle tyr til polariseringer og ekstremvinklinger. De vil at alle skal være akkurat som dem, mene eller tenke eller tro akkurat som dem. Du kan ikke få deg en gullfisk hvis ikke du investerer en million og sier opp jobben. Derfor kommer jeg aldri til å få leg dyr. Redd for å bli sånn. Men mange av mødrene er jo like ille.

Anonymkode: f7e90...2b0

• Liker 2
Skrevet

Det har jeg faktisk aldri sett noe til. Har inntrykk av at folk flest stoler veldig på dyrlegen sin.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror KG koker over av folk som tar seg nær av èn kommentar.

Anonymkode: cbb91...e3a

• Liker 2
Gjest Krampus
Skrevet

Har sett mye rart på kg men dyrlegehat har jeg ikke sett noe til. Hvem er alle disse menneskene som hater dyrleger? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sett noe til det. Jeg har vært med til veterinær to ganger, en gang mer hver katt i familien. Veterinæren vi har gått til har da virket som en som er glad i dyr og behandler dyret med respekt, ihvertfall mens eierne er der. Om det er fordi han faktisk liker dyr, eller fordi han skal gjøre et bra inntrykk på eierne vet jeg ikke.

Men det finnes sikkert veterinærer som er mer rett på sak. De har jo ikke bare med kjæledyr å gjøre, men har også en (faktisk langt mer viktig oppgave) med gårdsdyr, inspeksjon på gårder, massevaksinering og slikt, og ser gjerne dyr bare som "ting" istedenfor levende vesener. De skal gjerne vaksinere 1000 sauer, og når familiebikkjen kommer inn så blir det egentlig bare dyr nummer 1001 som skal behandles.

Men jeg tror ikke dyret har det bedre verken med den "snille" eller "rett på sak"-dyrlegen, for dette nussenuss-pratet som de driver med, er nok mest for at eieren skal føle seg ivaretatt, ikke egentlig dyret.

Anonymkode: aa90e...ece

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker at dyrlegehat nesten koker over hos brukerne her inne. Er det virkelig representativt for gjengse dyreeiere eller er KG et sted der enkelte mennesketyper konsentreres i så høy grad at det kommer sterkere til uttrykk her inne? 

Jeg blir helt matt. 

Anonymkode: 6d5ac...f57

Noen linker til eksempel på det?

Anonymkode: cca9f...a72

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ikke lest noe her på KG som vitner om dyrlegehat? Har du eksempel?

For min egen del er det dyrleger jeg liker godt og dyrleger jeg liker mindre godt. I sistnevnte kategori er ei som presterte å si om vår elskede hundegutt at: "han er jo bare en hund".

Skrevet

Jeg har aldri sett noe til noe "dyrlegehat". Har kanskje ikke lest alle dyre-trådene her inne da men, jeg har altså ikke sett eller hørt noe om dyrlegehat noe sted noengang. Så hvor du har det fra, skjønner jeg ikke. Kan det være en enkelt tråd?

Selv har jeg aldri hatet en dyrlege i hele mitt liv :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

https://www.nrk.no/sorlandet/dyreeiere-netthetser-veterinaerer-til-oppsigelser-1.14252044

Dette er jo tydeligvis et problem flere steder. Jeg kjenner meg ikke igjen i dette, på min klinikk opplever jeg at de ansatte er genuint glad i dyr, bryr seg om meg som både kunde og fyreeier og strekker seg langt for å hjelpe og rådgi i vanskelige situasjoner. De eneste negative opplevelsene jeg har hatt med dyrleger har vært på bygda, når jeg har måttet henvende meg til  typiske "kudoktorer" som ikke har så mye komeptanse og empati til overs for kjæledyr. 

Jeg tror mye av problemet er at folk i dag har for høye forventninger til at alt skal kunne fikses, og i hvert fall med penger. Mye av hetsen jeg har sett bunner i at folk nekter å godta virkeligheten, og er i sorg og sjokk over livets gang, og den nærmeste det er logisk å klandre blir dyrlegene, som behandlet dyret sist. Forståelig, men veldig kjipt for de som har dette som levebrød, og antagelig har gjort det som kan gjøres for kjæledyret. 

Anonymkode: b834a...706

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...