AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #1 Skrevet 2. januar 2019 Jeg har helt SINNSYKT vondt i halsen, kjennes som om jeg blir kvalt. Jeg har blitt absolutt HELT stum, ikke mulig å si noenting, ikke med hes stemme engang. Fastlegen min har ikke noen ledig time på flere dager, er det greit å dra på legevakta? Anonymkode: d5ab0...8f6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #2 Skrevet 2. januar 2019 Ja, men du må beregne å vente mange timer på å komme inn. Anonymkode: 8f5fe...6af
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #3 Skrevet 2. januar 2019 Jeg tro på legevakten med smerter i halsen. Kunne nesten ikke gape. Det viste seg at det var puss i mandlene og jeg måtte tømme de. Sinnsykt vondt. Hvor lenge har du hatt vondt i halsen? Anonymkode: 3c273...5d0
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #4 Skrevet 2. januar 2019 Ingen som kan nekte deg å ta kontakt med legevakten, men min erfaring er at man blir henvist til fastlegen ettersom det ikke blir ansett som akutt. Alle fastleger skal ha øyeblikkelig hjelp timer, så om du ringer når lege kontoret åpner i morgen tidlig, vil du nok få en time. Muligens ikke hos din fastlege, men iallefall en time. Anonymkode: 6bf4a...187
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #5 Skrevet 2. januar 2019 Har du sett deg i speilet og sjekket hvordan det ser ut inni der? Har du belegg på mandlene f.eks? Jeg vet ikke helt hva legevakten skulle gjort med litt sår hals, men dersom du har andre symptomer også er det jo noe annet. Anonymkode: 146f4...fd7 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #6 Skrevet 2. januar 2019 Fastlegen skal ta imot deg på dagttid når det er akutt. Bare for planlagte timer du må forvente time mange dager senere. Har du ømme kuler på en eller begge sider av halsen utenpå? Da trengs ofte antibiotika. Ta med bok eller blad til legevakta. Du kan kjøpe 1g paracet stikkpille på apotek som vil hjelpe bra på smerten. Anonymkode: 8cca6...843
studerende Skrevet 2. januar 2019 #7 Skrevet 2. januar 2019 Dersom det er så ille som du beskriver så ville jeg tatt meg en tur. Når det er snakk om slike smerter så kan det være at du trenger antibiotika eller at det er noen byller som man trenger stikke hull på. Uansett best å få det sjekket.
Forundret.. Skrevet 2. januar 2019 #8 Skrevet 2. januar 2019 Herregud, er du skikkelig vond så drar du selvfølgelig til legevakta. Det kan jo være streptokokker, kraftig betennelse osv som kan være farlig å vente flere dager med å få behandlet.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #9 Skrevet 2. januar 2019 Siden du sier at det kjennes ut som du holder på å bli kvalt, lurer jeg på om mandlene dine er veldig hovne? Jeg dro på legevakta med tenåringsdatteren min en gang hun hadde veldig vondt i halsen og fikk problemer med pusten, viste seg at mandlene var så hovne at hun nesten ikke hadde åpning mellom dem. Hun ble kjørt 3 timer med ambulansetransport til nærmeste barneavdeling og lå på sykehus i 2-3 døgn. Ville dratt på legevakta jeg, ja. Ikke for å skremme deg, men det kan faktisk være ganske alvorlig. Anonymkode: 74ed2...592
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #10 Skrevet 3. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fastlegen skal ta imot deg på dagttid når det er akutt. Bare for planlagte timer du må forvente time mange dager senere. Har du ømme kuler på en eller begge sider av halsen utenpå? Da trengs ofte antibiotika. Ta med bok eller blad til legevakta. Du kan kjøpe 1g paracet stikkpille på apotek som vil hjelpe bra på smerten. Anonymkode: 8cca6...843 Hovne lymfekjertler ved hals betennelse er helt normalt, det er betyr ikke at man må ha antibiotika.... Anonymkode: 6bf4a...187
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå