Gå til innhold

Indisk dal, noe annet enn kokosmelk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lyst til å lage indisk dal en dag, men samboeren min driver å prøver og gå ned i vekt, så da lurte jeg på om det går bra å bytte ut kokosmelken med noe sunnere? Og evt. hva? Og bruker man tørkede linser? Hvor finner man det i butikken?

Anonymkode: 408ae...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva med å prøve lett kokosmelk? Eller matfløte? Creme fraiche? Har laget dette selv, men med vanlig kokosmelk. Du må nesten bare prøve deg frem eller Google etter erstatning. Tørkede linser finner du i avd for grønnsaker/frukt. Jeg har alltid brukt de i kartong som er klare til bruk.  

Håper retten faller i smak.😋

Anonymkode: b61c2...54d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dal betyr vel bare linser? Det går fint an å koke linser i vann, og krydre. Eller kun krydre linsene, om du kjøper ferdigkokte i boks. Det er forøvrig mest smak i de små, brune linsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst til å lage indisk dal en dag, men samboeren min driver å prøver og gå ned i vekt, så da lurte jeg på om det går bra å bytte ut kokosmelken med noe sunnere? Og evt. hva? Og bruker man tørkede linser? Hvor finner man det i butikken?

Anonymkode: 408ae...e10

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å prøve lett kokosmelk? Eller matfløte? Creme fraiche? Har laget dette selv, men med vanlig kokosmelk. Du må nesten bare prøve deg frem eller Google etter erstatning. Tørkede linser finner du i avd for grønnsaker/frukt. Jeg har alltid brukt de i kartong som er klare til bruk.  

Håper retten faller i smak.😋

Anonymkode: b61c2...54d

Litt usikker på hvordan creme fraiche kan være et sunnere alternativ til kokosmelk. :fnise:

Anonymkode: 13a50...917

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt usikker på hvordan creme fraiche kan være et sunnere alternativ til kokosmelk. :fnise:

Anonymkode: 13a50...917

Helt logisk det, i hvert fall for medlemmer i en viss gruppe på fb...

Anonymkode: 5a3f0...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager som regel en 5 liters kasserolle med dal og fryser ned porsjoner . Da bruker jeg ca en halv boks med kokosmelk . Det blir en spiseskje eller noe per porsjon. Jeg rasper gulrøtter og squash oppi i tillegg til alt det andre av grønnsaker.

Dal er godt uten kokosmelk og enda bedre med.

Skal man slanke seg så tror jeg ikke den lille dæsjen med kokosmelk velter lasset. Tilfredsstillende mat, så du ikke får så lyst på masse annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...