Gå til innhold

dobbelt statsborgerskap lov i Norge? Hvor mange tror dere ikke vil ha norsk statsborgerskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

nå kan vel folk fra hvor som helst få norsk statsborgerskap? ALLE kommer jo til å komme hit.

Anonymkode: 21ac6...5da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir ikke noe lettere å bli statsborger med disse reglene, man kan bare la være å si fra seg sitt gamle om man skulle bli det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du, TS, kan forklare hvorfor du tror ar mulighet for dobbelt statsborgerskap betyr frislipp? 

Anonymkode: f6a66...199

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo mest for folk som bor i utlandet og vil beholde sitt norske statsborgerskap. Det blir ikke lettere å få norsk statsborgerskap om du ikke oppfyller kriteriene. 

Anonymkode: 53a53...c13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste positive med dette er for oss som har barn med en utlending. Eksempelvis kan mine barn være norske statsborgere og australske statsborgere samtidig. For øvrig er det også positivt i den forstand at vi lettere kan hive ut folk fra landet. Hvis de ikke er nødt til å gi opp det statsborgerskapet de har fra før blir de heller ikke statsløse om de mister sitt norske og vi kan sende dem hjem igjen.

Man kan jo ikke bare si, som utlending, at man vil bli norsk statsborger.

Anonymkode: 3c9a8...824

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste positive med dette er for oss som har barn med en utlending. Eksempelvis kan mine barn være norske statsborgere og australske statsborgere samtidig. For øvrig er det også positivt i den forstand at vi lettere kan hive ut folk fra landet. Hvis de ikke er nødt til å gi opp det statsborgerskapet de har fra før blir de heller ikke statsløse om de mister sitt norske og vi kan sende dem hjem igjen.

Det er ikke kun for dere, men for nordmenn bosatt i utlandet. Jeg vil ikke oppgi mitt norske, nå kan jeg ta det nye landet og beholde mitt norske.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

men hvis jeg f.eks skulle få barn med en bosatt i utlandet, kan han da lettere få norsk statsborgerskap eller barna? altså få to statsborgerskap.
Kan jeg som norsk søke om statsborgerskap i annet land?

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

men hvis jeg f.eks skulle få barn med en bosatt i utlandet, kan han da lettere få norsk statsborgerskap eller barna? altså få to statsborgerskap.
Kan jeg som norsk søke om statsborgerskap i annet land?

Han får ikke lettere statsborgerskap. Du kan søke om statsborgerskap i et annet land dersom du har bodd der lenge nok og oppfyller kriteriene i dette landet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts, du har misforstått totalt. 

Anonymkode: 67093...d1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er topp at mitt barn nå kan få dobbelt statsborgerskap så hun har like rettigheter i både Norge og Australia. Min australske mann ønsker ikke å få norsk statsborgerskap. For han holder det med det han har. 

Anonymkode: 83a33...c2b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...