AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #21 Skrevet 3. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo se ann om han kaster mere opp i løpet av natta. Veterinæren sa jo at du skulle ringe hvis det ikke ga seg, i allefall det jeg forsto ut av innlegget ditt. Tok veterinæren temp? Kjente h*n skikkelig på mage og buk? Husk veldig små måltider, det ga sikkert veterinæren tips om. Noen ganger kan det også være lurt å faste dem 1 døgn, men selvfølgelig la dem ha tilgang til vann. Hvordan er avføringen? Er hunden din synlig kvalm ( smatter, sikler )? Det finnes kvalmestillende til hund, som du kan få av veterinær. Anonymkode: 031ca...ff3 Ja, jeg kan se gjennom natta om han kaster opp mer. Veterinæren kjente på mage og buk, og mente det kjentes bra ut. Hun tok ikke temperaturen på hunden. Jeg fikk et för som skulle være mildt for magen og mageregulerende. Har gitt han små måltider. Han har ikke hatt avføring i dag, men i går var den en smule løs, lysebrun... Jeg er veldig usikker, men han smatter mye ja og slikker seg rundt munnen. Virker som han stresser i blant. Føler meg veldig dårlig på å vurdere dette! Uff TS Anonymkode: f1aa0...4b0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #22 Skrevet 3. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, jeg kan se gjennom natta om han kaster opp mer. Veterinæren kjente på mage og buk, og mente det kjentes bra ut. Hun tok ikke temperaturen på hunden. Jeg fikk et för som skulle være mildt for magen og mageregulerende. Har gitt han små måltider. Han har ikke hatt avføring i dag, men i går var den en smule løs, lysebrun... Jeg er veldig usikker, men han smatter mye ja og slikker seg rundt munnen. Virker som han stresser i blant. Føler meg veldig dårlig på å vurdere dette! Uff TS Anonymkode: f1aa0...4b0 Det er aldri noen god følelse når dyra våre blir syke, føler med deg. Har han ikke hatt avføring i det hele tatt i dag? Nevnte du det for veterinæren? Tenker mtp at han kastet opp ufordøyd mat ( mener du skrev det i et innlegg? ), for det kan være noe som blokkerer i tarmen. Da bør det i såfall bli tatt et røntgen bilde. Går det lang tid mellom måltid og oppkast? Hvis du føler deg veldig usikker, så er det ikke farlig å ringe dyrlegevakta og spørre om råd. Jeg har selv en hund som har hatt masse mageproblemer/oppkast, og jeg ringer heller en gang for mye, enn en gang for lite. Merker du i tillegg at hunden blir slapp, så bør du be om å få tatt blodprøver. Anonymkode: 031ca...ff3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #23 Skrevet 3. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er aldri noen god følelse når dyra våre blir syke, føler med deg. Har han ikke hatt avføring i det hele tatt i dag? Nevnte du det for veterinæren? Tenker mtp at han kastet opp ufordøyd mat ( mener du skrev det i et innlegg? ), for det kan være noe som blokkerer i tarmen. Da bør det i såfall bli tatt et røntgen bilde. Går det lang tid mellom måltid og oppkast? Hvis du føler deg veldig usikker, så er det ikke farlig å ringe dyrlegevakta og spørre om råd. Jeg har selv en hund som har hatt masse mageproblemer/oppkast, og jeg ringer heller en gang for mye, enn en gang for lite. Merker du i tillegg at hunden blir slapp, så bør du be om å få tatt blodprøver. Anonymkode: 031ca...ff3 Han hadde avføring i går, men ikke i dag. Jeg sa til veterinæren at han hadde hatt avføring i går, men pga at jeg var der tidlig på dagen så visste jeg ikke at han ikke kom til å ha noe i dag. Ga han mat i 17 tiden, også kom det opp nå for 20 min siden. Uff. Ja, jeg føler meg veldig usikker. Fikk vite i dag at rønten og blodprøver kom på 6500 kroner. Veterinæren sa vi kunne først prøve med mageregulerende og mild mat, men om det ikke hjalp så betaler jeg selvfølgelig det det koster. Merker at hunden slikker mye med tungen og har mye spytt. TS Anonymkode: f1aa0...4b0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #24 Skrevet 3. januar 2019 Nå brakk han seg igjen, og kastet opp. TS Anonymkode: f1aa0...4b0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #25 Skrevet 3. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han hadde avføring i går, men ikke i dag. Jeg sa til veterinæren at han hadde hatt avføring i går, men pga at jeg var der tidlig på dagen så visste jeg ikke at han ikke kom til å ha noe i dag. Ga han mat i 17 tiden, også kom det opp nå for 20 min siden. Uff. Ja, jeg føler meg veldig usikker. Fikk vite i dag at rønten og blodprøver kom på 6500 kroner. Veterinæren sa vi kunne først prøve med mageregulerende og mild mat, men om det ikke hjalp så betaler jeg selvfølgelig det det koster. Merker at hunden slikker mye med tungen og har mye spytt. TS Anonymkode: f1aa0...4b0 Ja, sånne undersøkelser koster. Det er derfor det er så lurt med forsikring. At han smatter, kanskje sikler litt, sleiker seg mye rundt munnen kan tyde på at h*n er kvalm//uvel. Jeg ville ringt vakta, hvis han blir merkbart verre i allefall. Og så ville jeg også ringt veterinæren i morgen, hvis han ikke viser noen bedring. Så kan veterinæren ta en vurdering på hva som skal skje videre. Det koster ingenting å ringe, og det som sagt bedre å ringe for mye, enn for lite. Anonymkode: 031ca...ff3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #26 Skrevet 3. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, sånne undersøkelser koster. Det er derfor det er så lurt med forsikring. At han smatter, kanskje sikler litt, sleiker seg mye rundt munnen kan tyde på at h*n er kvalm//uvel. Jeg ville ringt vakta, hvis han blir merkbart verre i allefall. Og så ville jeg også ringt veterinæren i morgen, hvis han ikke viser noen bedring. Så kan veterinæren ta en vurdering på hva som skal skje videre. Det koster ingenting å ringe, og det som sagt bedre å ringe for mye, enn for lite. Anonymkode: 031ca...ff3 Takk for svar. Godt å skrive med noen som vet litt. Han virker i grei form, men brekker seg. Han kastet nettopp opp igjen nå. 3 gangen på sofaen nå i kveld. Han smatter og sleiker seg mye ja! Kanskje jeg skal ta å ringe å høre ja. TS Anonymkode: f1aa0...4b0
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #27 Skrevet 3. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå brakk han seg igjen, og kastet opp. TS Anonymkode: f1aa0...4b0 Uff, stakkars. Jeg ( som kanskje er en i overkant hysterisk hundemamma ) hadde nok tatt en telefon til dyrlegevakta. I allefall siden h*n ikke har hatt avføring i dag. Anonymkode: 031ca...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #28 Skrevet 3. januar 2019 Enig med det som sies over her i forhold til røntgen og/eller blodprøve. Har du forsikring? Er flere forsikringsselskap som tar direkte oppgjør med veterinæren i forhold til kostnader. Jeg ville tatt med hunden tilbake til veterinæren, ønsker deg masse lykke til og god bedring til hunden. Anonymkode: 35627...abe
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #29 Skrevet 4. januar 2019 Han har ikke kastet opp noe mer i natt. Skal jeg ringe i dag alikevell? Anonymkode: f1aa0...4b0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #30 Skrevet 4. januar 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har ikke kastet opp noe mer i natt. Skal jeg ringe i dag alikevell? Anonymkode: f1aa0...4b0 Men guri.... du trenger ikke godkjenning fra oss. Ring dyrlegen om du er bekymret, de er der for en grunn. Anonymkode: f2e37...228 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #31 Skrevet 4. januar 2019 Ring dyrlegen! Hunden din er syk og den behandlingen som ble gitt av dyrlegen sist har ikke hatt ønsket effekt. Hva er det å vente på? Anonymkode: 74c15...950 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #32 Skrevet 4. januar 2019 Grunn til å ikke kastet opp i natt, kan være det ikke er mer igjen å kaste opp. Ville sett an til etter måltid igjen, og ringt dyrlege om oppkast starter igjen. Anonymkode: cf364...b47
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #33 Skrevet 4. januar 2019 Hvordan gikk det her, TS? Anonymkode: 031ca...ff3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #34 Skrevet 4. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gikk det her, TS? Anonymkode: 031ca...ff3 Snakket med dyrlegen i dag og fikk beskjed om å avvente å se. Prøvde å gi han vann med spiseske og fikk i han 4-5 skjeer. Han har ikke kastet opp noe mer, han har vært ute og hatt avføring og han har spist. Han virker i betydelig bedre form! Han logret til og med meg halen og løp ut da jeg sa ordet tur. 😁 Nå håper bare at det ikke kommer noe oppkast i natt. Ikke spydd siden i går kveld.🤗 Anonymkode: f1aa0...4b0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #35 Skrevet 4. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakket med dyrlegen i dag og fikk beskjed om å avvente å se. Prøvde å gi han vann med spiseske og fikk i han 4-5 skjeer. Han har ikke kastet opp noe mer, han har vært ute og hatt avføring og han har spist. Han virker i betydelig bedre form! Han logret til og med meg halen og løp ut da jeg sa ordet tur. 😁 Nå håper bare at det ikke kommer noe oppkast i natt. Ikke spydd siden i går kveld.🤗 Anonymkode: f1aa0...4b0 Så bra! Takk for oppdatering & god bedring til voffen 😊 Anonymkode: 031ca...ff3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå