AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #1 Skrevet 2. januar 2019 Jeg oppdaget det litt sent, og det er planleggingsdag på fredag😬 sjefen nekter å gi meg fri, og heg har ingen som kan ra henne. Hva gjør man da? Anonymkode: 1d7c7...424 2
solmåneogstjerner Skrevet 2. januar 2019 #2 Skrevet 2. januar 2019 Besteforeldre eller andre familiemedlemmer. Venner. Andre foreldre i barnehagen (og så tar du deres barn neste planleggingsdag). Ta med barnet på jobb (hvis det er mulig. Ta med leker, tegnesaker, nettbrett og alt du har). 20
thinkywinky Skrevet 2. januar 2019 #3 Skrevet 2. januar 2019 Jeg tar alltid med barnet på jobb jeg, men det skjønner jeg at alle ikke har muligheten til. Hadde ikke det vært et alternativ ville jeg måtte leie en barnevakt. Du sier ikke noe om alderen til barnet, men er det ikke noen eldre ungdommer som også har fri denne dagen som kan passe barnet ditt? Også det opplagte rådet, noter alle kommende planleggingsdager i kalenderen så du slipper det neste gang 7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #4 Skrevet 2. januar 2019 Jeg tar med barnet på jobb. Anonymkode: 5647b...b74 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #5 Skrevet 2. januar 2019 Fri -som i fri med eller uten lønn? Be om en permisjonsdag uten lønn eller bruk en feriedag, kan hende sjefen dun syntes det er bedre en at du evt må med deg barnet på jobb, det er som reglen ikke så veldig effektivt eller gunstig for jobben din det heller (kommer jo litt an på alder og hvilken jobb du har). Anonymkode: 6bdcc...825 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #6 Skrevet 2. januar 2019 16 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Besteforeldre eller andre familiemedlemmer. Venner. Andre foreldre i barnehagen (og så tar du deres barn neste planleggingsdag). Ta med barnet på jobb (hvis det er mulig. Ta med leker, tegnesaker, nettbrett og alt du har). Jeg kjenner ingen som har fri på dagtid, og jeg sitter i åpent landskap og kan ikke ta med en på 1,5 der... ts Anonymkode: 1d7c7...424 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #7 Skrevet 2. januar 2019 17 minutter siden, thinkywinky skrev: Jeg tar alltid med barnet på jobb jeg, men det skjønner jeg at alle ikke har muligheten til. Hadde ikke det vært et alternativ ville jeg måtte leie en barnevakt. Du sier ikke noe om alderen til barnet, men er det ikke noen eldre ungdommer som også har fri denne dagen som kan passe barnet ditt? Også det opplagte rådet, noter alle kommende planleggingsdager i kalenderen så du slipper det neste gang Kjenner ingen eldre ungdommer som har fri, kjenner ingen som har fri på dagtid. Trodde helt ærlig at jeg hadde krav på fri... jeg var sen med å oppdage denne, men det Ble faktisk varslet så sent som 22. desember, så var jo ikke mye å gå på med jula i mellom. ts Anonymkode: 1d7c7...424 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #8 Skrevet 2. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fri -som i fri med eller uten lønn? Be om en permisjonsdag uten lønn eller bruk en feriedag, kan hende sjefen dun syntes det er bedre en at du evt må med deg barnet på jobb, det er som reglen ikke så veldig effektivt eller gunstig for jobben din det heller (kommer jo litt an på alder og hvilken jobb du har). Anonymkode: 6bdcc...825 Får hverken fri med eller uten lønn. Feriedager må godkjennes flere uker i forveien, og sjefen var klar på at jeg ikke får fri. Han ble dritsur når jeg tok det opp Det er et barn på 1,5 og jeg sitter i åpent landskap. Ingen får hjort noen ting om jeg har henne med på jobb. Ts Anonymkode: 1d7c7...424 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #9 Skrevet 2. januar 2019 Hva vil du? Finn noen til å ta barnet - ta ulønnet fri, eller ta med barnet på jobb, det finnes jo ikke mange andre muligheter? Anonymkode: a1dc8...192
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #10 Skrevet 2. januar 2019 Du får ta det med sjefen din da... Merkelig at voksne mennesker som er i full jobb og har barn ikke følger skikkelig med på når det er planleggingsdager. Dette blir er jo noe som er hvert år og følger man med inne på nettsidene til barnehagen så er de listet opp i god tid på forhånd. Ingen som har krav på fri, men det pleier jo ikke å være et problem siden de fleste er litt i forkant av slikt. Sært at sjefen er så vrang her... Anonymkode: dde0c...563 25
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #11 Skrevet 2. januar 2019 Om sjefen nekter deg fri, og ingen andre kunne vært med barnet hadde jeg tatt en egenmeldingsdag. Det kan dem ikke nekte. Jeg tat forøvrig feriedager når det er min tur å være hjemme. Vi deler det mellom oss to Anonymkode: a405c...293 2
ablaze Skrevet 2. januar 2019 #12 Skrevet 2. januar 2019 (endret) Planleggingsdagene for hele året står vel på barnehageruten for skoleåret, så dette burde du vel visst i august..? Jeg sitter også i landskap, men ser at en på 1.5 kan være utfordrende. Hvilken jobb er du i hvor sjefen ikke gir deg fri/mulighet til å jobbe hjemmefra? Endret 2. januar 2019 av ablaze 9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #13 Skrevet 2. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om sjefen nekter deg fri, og ingen andre kunne vært med barnet hadde jeg tatt en egenmeldingsdag. Det kan dem ikke nekte. Jeg tat forøvrig feriedager når det er min tur å være hjemme. Vi deler det mellom oss to Anonymkode: a405c...293 De kan ikke nekte men de kan inndra retten til egenmelding ved mistanke om misbruk. Som arbeidsgiver hadde jeg tvert gjort det dersom en ansatt som ikke har fått fri hadde brukt egenmelding den dagen. Det skal sies at jeg som arbeidsgiver i utgangspunktet heller ikke hadde nektet en ansatt fri pga planleggingsdag da. Anonymkode: aa8ae...795 39
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #14 Skrevet 2. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Om sjefen nekter deg fri, og ingen andre kunne vært med barnet hadde jeg tatt en egenmeldingsdag. Det kan dem ikke nekte. Jeg tat forøvrig feriedager når det er min tur å være hjemme. Vi deler det mellom oss to Anonymkode: a405c...293 Egenmelding er til for sykdom. Om jeg hadde vært så uoppmerksom at jeg glemte at det var planleggingsdag, og jeg ikke fant noen andre som kunne ta barnet, hadde jeg ordnet med barnevakt hele dagen... Anonymkode: de219...1de 8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #15 Skrevet 2. januar 2019 I barnehagen min kan de plutselig melde endringer i planleggingsdager en måned eller 3 uker før. Ekstremt slitsomt, men vi bor på en liten plass hvor alle kjenner alle privat, og da tror de det er greit liksom. Anonymkode: be1c1...a78 8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #17 Skrevet 2. januar 2019 3 minutter siden, ablaze skrev: Planleggingsdagene for hele året står vel på barnehageruten for skoleåret, så dette burde du vel visst i august..? Jeg sitter også i landskap, men ser at en på 1.5 kan være utfordrende. Hvilken jobb er du i hvor sjefen ikke gir deg fri/mulighet til å jobbe hjemmefra? De aller fleste har jo ikke mulighet til å jobbe hjemme i fra. Alle de som jobber på matbutikk, sykehjem, sykehus, klesbutikker, barnehage, hjemmesykepleie.. ja folk med fysiske jobber. De må jo være tilstedet for få gjort noe Anonymkode: 13809...5a5 15
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #18 Skrevet 2. januar 2019 1 minutt siden, Diamant20 skrev: Kan du jobbe hjemmefra? Hva mener du, hvilke yrker har man mulighet til det? Anonymkode: 13809...5a5 7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #19 Skrevet 2. januar 2019 Vi har også åpent landskap, men vi har enkelte kroker/stillerom. Det er jo egentlig ikke lov å okkupere stillerommene en hel dag (noen av de er både knøttsmå og triste også), men da ksn du jo ta med ungen på jobb uten å forstyrre de andre? Anonymkode: fc8b3...b64 1
Nerine_ Skrevet 2. januar 2019 #20 Skrevet 2. januar 2019 Hvis du ikke kan ta fri, skaffe barnevakt, spørre noen av de andre foreldrene, eller pappan til barnet kan være hjemme, tar du med deg barnet på jobb. Så venter du evnt på beskjed om å gå hjem hvis dere blir til forstyrrelse for alle andre. 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå