Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke helt hvor jeg skulle ta dette men...

Jeg har hatt aap nå i 4,5 år. Mister den fra midten av januar. De siste 6 mnd har jeg jobbet i tillegg, så har fått lite til ingenting i aap. MEN, om jeg nå blir sykemldt (sliter ekstremt med psyken til tider), så har jeg ikke krav på sykepenger før det har gått 6mnd etter endt aap?? Får jeg fortsatt fra arbeidsgiver i to uker som vanlig eller ingenting? Skjønner ikke helt dette, hva med de som knekker noe, eller av andre grunner ikke KAN jobbe? 

Anonymkode: 0a5e6...50a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste ikke helt hvor jeg skulle ta dette men...

Jeg har hatt aap nå i 4,5 år. Mister den fra midten av januar. De siste 6 mnd har jeg jobbet i tillegg, så har fått lite til ingenting i aap. MEN, om jeg nå blir sykemldt (sliter ekstremt med psyken til tider), så har jeg ikke krav på sykepenger før det har gått 6mnd etter endt aap?? Får jeg fortsatt fra arbeidsgiver i to uker som vanlig eller ingenting? Skjønner ikke helt dette, hva med de som knekker noe, eller av andre grunner ikke KAN jobbe? 

Du må jobbe 26 uker uten noe form for støtte fra nav for ny opptjening av sykepenger. Holder du deg innenfor de 16 dagene som arbeidsgiver betaler er du fortsatt i opptjening, så fort du bikker, altså fra 17.dag, må du begynne på ny opptjeningsperiode. 

Husk at du må jobbe 4 uker fullt før du får 100% betalt i arbeidsgiverperioden også. 

Anonymkode: 04cc0...ed7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jobbe 26 uker uten noe form for støtte fra nav for ny opptjening av sykepenger. Holder du deg innenfor de 16 dagene som arbeidsgiver betaler er du fortsatt i opptjening, så fort du bikker, altså fra 17.dag, må du begynne på ny opptjeningsperiode. 

Husk at du må jobbe 4 uker fullt før du får 100% betalt i arbeidsgiverperioden også. 

Så det at jeg har jobbet i 6 mnd opptil 100% har ingenting å si fordi jeg har hatt aap i bakhånd? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det at jeg har jobbet i 6 mnd opptil 100% har ingenting å si fordi jeg har hatt aap i bakhånd? 

Når fikk du sist AAP utbetaling da? Så lenge du bare har fått 10 kroner liksom, så må du starte på nytt...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Riktig. Men om du har jobbet for arbeidsgiver i 6 måneder har du i det minste rett på sykepenger i arbeidsgiverperioden. 

Det virker som du faller mellom flere stoler her. Det er ikke avklart enda om du kan jobbe og hvor mye, men aap avsluttes. Derfor får du ikke sykepenger, men skal heller ikke over på ufør/søke om det? 

Anonymkode: cfb31...9d0

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Riktig. Men om du har jobbet for arbeidsgiver i 6 måneder har du i det minste rett på sykepenger i arbeidsgiverperioden. 

Det virker som du faller mellom flere stoler her. Det er ikke avklart enda om du kan jobbe og hvor mye, men aap avsluttes. Derfor får du ikke sykepenger, men skal heller ikke over på ufør/søke om det? 

Anonymkode: cfb31...9d0

Jeg tok en utdannelse i aap-perioden siden både jeg og NAV mente det kunne hjelpe å omskoleres til en mindre fysisk tung jobb. Og de mener nå jeg da med det er ferdig avklart. Men jeg ser nå at det er jeg ikke. Jeg klarer ikke å jobbe så mye som jeg gjør, så vil vel egentlig vurdere å søke 50% ufør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...