Gå til innhold

Hvilken bleiebøtte bør jeg kjøpe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Venter nr. 2 og denne gangen har jeg tenkt i å investere i en bleiebøtte man kan bruke vanlige poser i! 😊

Har hørt at Ubbi er bra, men det er jo mange å velge mellom på nett! 

Hvilken anbefaler du og hvor mye betalte du?

Anonymkode: 0d923...802

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ingen erfaring men etter researchen jeg har gjort fremstår ubbi som best. Følger tråden din for å høre om noen har erfaringer å komme med :)

Anonymkode: d68de...bca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk gratis på Barnas Hus. Tror det var/er en velkomstgave i kundeklubben. Ble aldri brukt og var bare i veien 😄

Anonymkode: 3eb91...29c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk gratis på Barnas Hus. Tror det var/er en velkomstgave i kundeklubben. Ble aldri brukt og var bare i veien 😄

Og så holder den ikke på lukta og man må kjøpe drit dyre refillposer

Anonymkode: 8be3b...944

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De holder ikke på lukta di fra ubbi. Vi endte opp med vanlig vaskebøtte med lokk. De er hvertfall lukttett.

Anonymkode: 166e3...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Holder på lukta? 🤔 Her måtte vi ut og kaste bleiene hver kveld. Bleiebøtte er unødvendig mener jeg. 

Anonymkode: c9631...772

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Holder på lukta? 🤔 Her måtte vi ut og kaste bleiene hver kveld. Bleiebøtte er unødvendig mener jeg. 

Anonymkode: c9631...772

Enig. Finnes ikke en bøtte som holder på lukta, tror jeg. Avføringsbleier kastes ut ubiddelbart, eller klarer ingen av oss å tømme den bøtta.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har varmekabler på badet som er på 24/7. Mannen min hater å ha brukte bleier liggende på badet. Og det syns jeg også ikke er noe lurt når det kommer varme fra gulvet, da skaper det en dårlig lukt.

Vi har kjøpt en stor bøtte med lokk på som vi har ute i balkongen vår. Bruker vanlige poser i den. Bytter pose annen hverdag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruk en vanlig søppelbøtte til tissebleier, og bruk fryseposer til bæsjebleier, som dere bærer ut i søpla rett etter bleieskift. 

Anonymkode: 97712...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk en vanlig søppelbøtte til tissebleier, og bruk fryseposer til bæsjebleier, som dere bærer ut i søpla rett etter bleieskift. 

Hundeposer er rimeligere og i tynnere plast og bør foretrekkes fremfor fryseposer :) 

Anonymkode: da87f...a8c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hundeposer er rimeligere og i tynnere plast og bør foretrekkes fremfor fryseposer :) 

Anonymkode: da87f...a8c

Hvis dere uansett skal bære de rett ut, kan dere ikke bare kaste dem rett i søpla? Vanvittig miljøsvineri å pakke inn brukte bleier enkeltvis... 

Anonymkode: c44f6...6eb

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det samme fikk jeg med førstemann, - Angelcare sin bleiebøtte fra Barnas Hus!

Synes den var bra og holdt på lukta, men hadde ganske dyre refillposer så orket ikke kjøpe mer av de etterhvert.

Har for det meste brukt vanlig pedal-søppelbøtte fra IKEA med lokk for å kaste bleiene til førstemann oppi.. Men er interessert i å teste ut bleiebøtte igjen for vanlige poser om noen har en de virkelig anbefaler! 😊

TS

Anonymkode: 0d923...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har Korbell 16L og er veldig fornøyd! Kan brukes med refill, eller vanlig pose. Vi har så langt bare brukt refil, kjøper de på salg. Bøtta har tykk bunn som gjør at den fungerer bra på varmekabler. Vi har en på 7 mnd og har så langt ikke slitt med lukt fra bøtte og bleiene har vært ulekre i det siste. Bæsjebleier kastes i hundeposer før de går i bøtta.

Den gratis fra barnas hus er bare søppel, er en grunn til at de gis bort gratis. 

Anonymkode: e0ee0...002

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt beste tips er vanlig søppelbøtte med lokk. 

Men det hemmelige trikset er å klistre duploklosser under. Eller andre klosser/liknende. Da kan bøtta stå på varmekabler uten å steke bleier 

Anonymkode: 91990...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse

Jeg brukte den gratis fra Barnas hus sist, men refillene var så dyre at jeg tenker det bare er for å tjene penger på refillene... Nå vurderer vi å bare kjøre enkelt med en pose oppi en vanlig søppelbøtte, men den vi har er altfor liten og egentlig bare beregnet for menstruasjonen. 

Pedalbøtte, lokk eller vippelokk i topp? Det store spørsmålet nå om dagen. Nesten så jeg er fristet å kjøpe Korbell, Ubbi eller den fra apoteket likevel. Med varmekabler blir det veldig raskt lukt, den bleiebøtten fra Barnas hus trengte vi bare å tømme når den var full selv med luktende bleier. Sparer plast på det :) 

Hva tenker dere?

Anonymkode: c3ffc...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på akkurat det samme. Men kommet frem til at det blir Ubbi på meg. Finner den til ca 700 på det rimeligste. Var vel egentlig mannen som overtalte meg, for han husket hvor irritert jeg var på dyre refiller sist ;) Det blir noen år med bleier fremover, så da er ikke 700 så ille egentlig.

Anonymkode: 20e00...a2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har mulighet så setter man bleiebøtta ute, dermed lukter det ikke inne og i tillegg så ''sparer'' en på plastiken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubbi, fordi man slipper de svindyre refillene. Lukta holdes unna mens lokket er igjen, såklart lukter det i de sekundene man åpner for å hive bleien oppi, og når man bytter pose. Med konstant -20 den siste måneden her er ikke ut ved hver bæsjebleie et alternativ. 

Anonymkode: 48e4f...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...