Gjest GreenSky Skrevet 4. april 2005 #1 Skrevet 4. april 2005 Jeg så Blade Trinity i dag. Den har fått dårlige kritikker, men jeg syntes den var bra. Egentlig synes jeg at alle filmer med vampyrer eller andre ting er bra uansett , men det er en annen sak. Vel, altså, for fantasy/horrorentusiaster , det finnes mange "teorier" om vampyrenes opprinnelse. Jeg synes denne greia om at vampyrer stammer fra drager var ganske kul. Altså at Dracula har drage-blod i årene. MEN: Samtidig bryter det jo med alle fantasy-regler, jeg mener drager kan være shape shiftere eller blanding av drage og menneske, ja, men det er ikke det samme som at de har utviklet seg til å bli vampyrer! Vampyrer er noe helt annet, etter min mening. Det er å messe med alle fantasy-regler, det. Det skulle jo liksom ikke være sånn!? :klø: Eller var det kult med noe nytt? Hva synes dere?
Lestat Skrevet 4. april 2005 #2 Skrevet 4. april 2005 :o Nå har ikke jeg sett filmen enda, men vampyrer stammer fra Cain eventuelt Lilith. Noe annet blir bare helt feil. Anbefaler forresten "Kindred: The Embraced". Bra vampyrserie som bygger på rollespillet "The Masquerade". Drager er jo forsåvidt kule dyr, men vampyrer er de ikke.....
Gjest GreenSky Skrevet 4. april 2005 #3 Skrevet 4. april 2005 Du, dah. Drager er ikke dyr. De er... Drager! Forøvrig tror jeg faktisk de ville sagt akkurat det samme om oss. At vi er kule dyr.
Donnie Darko Skrevet 5. april 2005 #4 Skrevet 5. april 2005 :o Nå har ikke jeg sett filmen enda, men vampyrer stammer fra Cain eventuelt Lilith. Noe annet blir bare helt feil. bang! stemmer for dette jeg og
Superlammet Skrevet 5. april 2005 #5 Skrevet 5. april 2005 Lestat, jeg kan si meg enig i at The Masqurade historien er en veldig bra en, men personlig synes jeg de gjorde for mye ut av den, f.eks historien med Menelaus og Helena. Utenom det er storyen ganske så underholdende og opprinnelsen til vampyrer forholdsvis "forståelig" Grønska, du må da skjønne at det er mutasjon med i bildet. Se for deg selv, f.eks at moren til Dracula var en drage, og faren var en gal fyrste. Må bli resultater ut av det veit du!
Lestat Skrevet 5. april 2005 #6 Skrevet 5. april 2005 du må da skjønne at det er mutasjon med i bildet. Se for deg selv, f.eks at moren til Dracula var en drage, og faren var en gal fyrste. Må bli resultater ut av det veit du! Neeei. Vampyrer formerer seg da vitterlig ikke på samme måten som mennesker. De formerer seg ved å drikke alt blod til offeret, og erstatte dette med noe av sitt blod. En gal fyrste og en drage kunne hekket så mye de ville, helt resultatløst. Hvis man skal blande dragergener og vampyrer må man i det minste ha med en gal proff i settingen.
Gjest GreenSky Skrevet 5. april 2005 #7 Skrevet 5. april 2005 Jeg tror faktisk at drager kan formere seg med mennesker. De er jo shape shiftere noen av dem, sant? Og hvis de skifter skikkelse til et menneske, så...
Lestat Skrevet 5. april 2005 #8 Skrevet 5. april 2005 Hmm, jo sant nok, men ser liksom ikke helt for meg hvordan sluttresultatet skulle blitt en vampyr jeg da.
Lestat Skrevet 5. april 2005 #10 Skrevet 5. april 2005 Forresten: Ett unntak fra "fantasy reglene" som faktisk fungerer er vennskapet mellom Gimli og Legolas i ringenes herre. Dverg og Alv som sammarbeider er jo ikke helt vanlig kost ellers....
Gjest GreenSky Skrevet 5. april 2005 #11 Skrevet 5. april 2005 Joda, men slike unntak er ok. Fin symbolikk blir det også. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå