Gå til innhold

Hva svarer dere på "masseutsendte" nyttårsønsker o.l.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder vel egentlig både jul og nyttår. Det er en del på Facebook som sender det jeg vil si er upersonlige meldinger rundt jul og nyttår. Typisk er "send denne til alle du fortsatt vil ha kontakt med i 2019" eller "send denne til dine topp 15 venninner, med ønske om en god jul" osv.

Jeg er kanskje i overkant lite jovial, men jeg skjønner ikke hva jeg skal svare når det blir så upersonlig. Det er jo bare en klipp og lim, og det føles merkelig å da skrive en personlig hilsen tilbake. Har lurt på å bare sende det de sender rett i retur, men det virker kanskje demonstrativ. Hva svarer dere på sånt? 

Anonymkode: 7bcbf...503

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sender det rett i retur 😛 Tenker litt at de som sender sånne ting, kanskje bryr seg om det? Vet ikke. Får aldri slikt av nære venner og familie - bare perifere bekjente jeg ikke hadde sendt hilsen til uansett 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

«Kyss meg i rævva.»

Anonymkode: 4aff3...6ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svarer ikke på sånt piss. 

Anonymkode: 6896b...445

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg ender kjedemeldingene :p 

Jeg har ikke svart på en eneste messengermelding med god jul/godt nyttårgif/video eller annet som folk ikke har skrevet og tatt bilde av selv. 

Anonymkode: d7d18...756

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sender bare det samme tilbake, eller ett hjerte.

Anonymkode: f60cf...640

AnonymBruker
Skrevet

Får det bare av ei, hu sender til ALLE. Hu sender også den samme meldingen/snappen til alle. Komisk når vi er flere samlet og alle får «glad i deg, min gode venn» fra henne 😅

Pleier for øvrig ikke svare. 😉 Svarer dog alltid på private meldinger. 

Anonymkode: a19be...878

• Liker 1
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg svarer ikke. Har ikke tenkt på at jeg burde svare noe, og når folk spammer alle vet de vel knapt hvem som svarer uansett. Svarer alle personlige meldinger og sender selv personlige meldinger til gode venner. 

Skrevet

Svarer som regel bare "godt nyttår :)"

Skrevet

Sender i retur. Kun til den jeg fikk av. Er møkk lei god jul og godt nytt år nå, for det startet for to,tre måneder siden. Er faen i meg snart høytider året rundt, og venter "god påske" tre uker før den er her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer ikke på slike hilsninger. Vil de ha svar, får de sende et kort med Posten

Anonymkode: 18aad...fae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer ikke på noe som inneholder "send denne videre til alle som...". Jeg liker og deler heller ingenting som inneholder "lik og del". Jeg skulle ønske folk kunne oppføre seg mer på nett som i det virkelige liv. Jeg har aldri opplevd at noen har kommet bort til meg og sagt "er jeg ikke pen nå med denne trutmunnen med ekstra sminke på? Send meg et hjerte hvis du er enig, pliiiiis??"

Anonymkode: 1f981...62e

• Liker 2
Skrevet

De meldingene dør hos meg. En stund tenkte jeg at om jeg lot vær å svare så ville de slutte å sende men det skjer ikke og jeg gidder ikke bruke energi på å be de slutte heller så da får de dø ut her. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri svart på kjedemeldinger.

Skrevet

Jeg sender bare 👍 tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Ingenting.

Skrevet

Svarer ikke på dem. Kan svare på snap dersom det er nærmeste krets.

Skrevet

Videresender en av de andre tilsvarende meldingene (bare hvis jeg mottar GIFs da, ikke tekst, selv om den er sendt til alle). Fikk uansett bare noen få, virker som de fleste heller legger ut en oppdatering på FB-veggen sin, Insta og/eller Snap (my story) mye bedre enn å spamme innboksen til alle man kjenner.

Gjest Julekjedsomhet
Skrevet

Jeg svarer ikke på dem, klarer liksom ikke å finne energien til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...