AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #1 Skrevet 2. januar 2019 Kanskje noen kloke hoder kan hjelpe meg litt. Jeg har lyst å kjøpe en sånn tyverisikker oppbevaringsboks til familiens sykler (feks en sånn som dette: https://www.sykkelbyprodukter.no/veloboxx-home.html?fbclid=IwAR3niKQx0O5nJUUIRF_di3luCD1dkuWYPxQ7VWiPpYE-HVtMPw4oPRloTxI), og lurer da på om dette er noe man kan sette opp uten videre? Det må nevnes at det eneste stedet som er aktuelt å plassere den er på grensen til kommunal eiendom, altså skulle jeg bygget en bod feks måtte jeg nok ha sendt inn byggesøknad. Spørsmålet er om det samme gjelder for en sykkeboks, som kun er 150-160 cm? Anonymkode: df9b5...264
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #2 Skrevet 2. januar 2019 Det er jo ikke en fast installasjon, så enkel å flytte om du ikke har lagt inn strøm der. Hva er prisen på noe sånt? Anonymkode: c6e76...c5c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #3 Skrevet 2. januar 2019 Koster nok en del kan jeg tenke meg... men alt som ikke er fast installasjon kan man fritt oppbevare på eiendommen sin? Anonymkode: df9b5...264
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #4 Skrevet 2. januar 2019 Så om man feks bygger en tilsvarende boks selv, uten fundament, slipper man å søke byggetillatelse? Anonymkode: df9b5...264
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #5 Skrevet 2. januar 2019 Jeg har aldri eid bolig selv, men jeg greier Google 😇 https://dibk.no/garasje#/ Dette regnes jo ikke som garasje engang, hvem som helst kan gå inn hos Montér og kjøpe en utebod og sette opp uten å søke. Ikke sett den oppå vann og avløpsledninger, kanskje en meter fra huset og en meter fra tomtegrensen, så går det bra. Anonymkode: c6e76...c5c 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #6 Skrevet 2. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri eid bolig selv, men jeg greier Google 😇 https://dibk.no/garasje#/ Dette regnes jo ikke som garasje engang, hvem som helst kan gå inn hos Montér og kjøpe en utebod og sette opp uten å søke. Ikke sett den oppå vann og avløpsledninger, kanskje en meter fra huset og en meter fra tomtegrensen, så går det bra. Anonymkode: c6e76...c5c Jeg greier også å google. Grunnen til at jeg spør er nettopp fordi den eneste aktuelle plasseringen er mindre enn 1 meter fra tomtegrensen, så da er man søkepliktig. Anonymkode: df9b5...264
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #7 Skrevet 3. januar 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg greier også å google. Grunnen til at jeg spør er nettopp fordi den eneste aktuelle plasseringen er mindre enn 1 meter fra tomtegrensen, så da er man søkepliktig. Anonymkode: df9b5...264 På en garasje, ja. Men en garasje skrur du ikke fra hverandre og flytter på 10 minutter. Du kan kjøpe deg en buss eller en campingvogn og sette der og stappe syklene inn i også. Om de så står på murstein uten hjul og motor er det helt lov. Ikke sikkert naboene synes det er vakkert, men lov er det Anonymkode: c6e76...c5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå