Gå til innhold

Avhengig av iskaffe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker iskaffe hver dag, gjerne 2-3 stk. Kjøper de de fra Tine, og holder meg til de uten sukker. Teller i tillegg kalorier så det overskrider ikke kaloribudsjettet. Men de uten sukker er vel ikke så kjempesunne de heller? Har prøvd meg på hjemmelagde varianter, men blir ikke det samme🙁

Anonymkode: 7c5fc...7bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, sunne er de ikke. Du kan jo prøve å redusere til 1-2 om dagen, og videre til 1 om dagen og til slutt ende med 1 i ny og ne. Hjemmelagde er et bedre alternativ, da du kan regulere selv hva du har oppi kaffen. Finnes mange oppskrifter på nett. Prøv deg frem, kanskje du finner en du liker :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det er endorfinene dine som får seg et kick når du drikker iskaffen. Den eneste måten å kutte ut er å bare stoppe å drikke det og tåle ubehaget og uroen det måtte medføre. Erstatning og redusering er bare å lure seg selv.

Anonymkode: f7511...13a

AnonymBruker
Skrevet

Vel: det vil si at du henter rundt 500 kalorier fra iskaffi per dag. Mao at du erstatter et helt måltid per dag med iskaffi, siden du kompenserer. Det betyr at selv om du får i deg kaloriene du trenger, kan du bli feilernært fordi de ikke bidrar med så mye næringsstoffer. Du er neppe avhengig av dem, men heller sulten fordi du spiser et måltid for lite og de metter litt. Hva med å holde seg til én som du deler i 2? Hvis du heller over i ett kjøkkenglass og hiver oppi ett par isbiter kan du drøye én i 2 gode porsjoner og du kan spise noe vanlig mat til herligheten så du får i deg mer næringsstoffer. For mer motivasjon kan du  f.eks opprette en spare-iskaffi-konto der du setter inn pengene du sparer per dag, på å trappe ned eller slutte? De koster jo type 21 kr nå. Hvis du drikker 1 i stedet for 2-3 sparer du 11-15 000 kr per år..enda mer om du bare drikker det i blant eller aldri.

Anonymkode: 23031...c50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...