AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #1 Del Skrevet 2. januar 2019 Kan man få boliglån hvis man ikke har fast jobb men har nok egenkapital? Eventuelt er det noen snille banker som ikke er så opptatt av om du har fast jobb eller ikke? Har noen av dere fått avslag på boliglån på grunn av jobbstillingen deres? Anonymkode: 5326b...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #2 Del Skrevet 2. januar 2019 Kanskje du finner en bank som er grådig nok til å la deg ta risikoen, men hvorfor vil du det? Bolig er dyrt, og du står i fare for å miste alt du har oppspart i egenkapital om du mister inntekten og må selge på et dårlig tidspunkt. Anonymkode: 6636e...31c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily_88 Skrevet 2. januar 2019 #3 Del Skrevet 2. januar 2019 Hvis du ikke kan betale lånet, hvorfor tror du at du kan finne en bank som gir deg lån? Er du arbeidsledig eller små-jobber litt her og der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #4 Del Skrevet 2. januar 2019 12 minutter siden, Lily_88 skrev: Hvis du ikke kan betale lånet, hvorfor tror du at du kan finne en bank som gir deg lån? Er du arbeidsledig eller små-jobber litt her og der? Tanken er å kjøpe bolig og leie den ut! Da burde ikke banken være streng med å gi lån når jeg har tenkt å leie den ut langsiktig Anonymkode: 5326b...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #5 Del Skrevet 2. januar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du finner en bank som er grådig nok til å la deg ta risikoen, men hvorfor vil du det? Bolig er dyrt, og du står i fare for å miste alt du har oppspart i egenkapital om du mister inntekten og må selge på et dårlig tidspunkt. Anonymkode: 6636e...31c Skal kjøpe og leie den ut Anonymkode: 5326b...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #6 Del Skrevet 2. januar 2019 Hva slags inntektssituasjon har du i dag da? Anonymkode: 12a86...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #7 Del Skrevet 2. januar 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags inntektssituasjon har du i dag da? Anonymkode: 12a86...b91 250000 kr i året Anonymkode: 5326b...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #8 Del Skrevet 2. januar 2019 53 minutter siden, AnonymBruker said: Tanken er å kjøpe bolig og leie den ut! Da burde ikke banken være streng med å gi lån når jeg har tenkt å leie den ut langsiktig Anonymkode: 5326b...ad4 Problemet er at det fort kan bli perioder hvor boligen ikke er utleid, og hvor du da heller ikke får leieinntekter. Da må en ha høy nok inntekt til å selv kunne betale ned på lånet i slike perioder. Anonymkode: ac89c...83b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #9 Del Skrevet 2. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at det fort kan bli perioder hvor boligen ikke er utleid, og hvor du da heller ikke får leieinntekter. Da må en ha høy nok inntekt til å selv kunne betale ned på lånet i slike perioder. Anonymkode: ac89c...83b Pluss at inntekten kan forsvinne og ts kan være uheldig å måtte oppsøke nav-sosial. Anonymkode: 84159...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily_88 Skrevet 2. januar 2019 #10 Del Skrevet 2. januar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Tanken er å kjøpe bolig og leie den ut! Da burde ikke banken være streng med å gi lån når jeg har tenkt å leie den ut langsiktig Anonymkode: 5326b...ad4 Tja...hvis du får noen til å leie huset da. Husk at det kan gå perioder det ikke blir leid ut, du må fortsatt betale kommunale avgifter, strøm, osv. Har du råd til det? Og hvis det er en stor eiendom, du må uansett betale for vedlikehold, kanskje brøyting på vinter i tillegg? Har du satt opp budsjett og krisebudsjett, så kan du presentere dette for banken. Evt. At du skaffer deg en ekstra jobb i mellomtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #11 Del Skrevet 2. januar 2019 Ser du ikke hvorfor du må ha fast jobb? Anonymkode: b14ba...3fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #12 Del Skrevet 2. januar 2019 Dette høres ut som en guttedrøm, neppe noe banken vil være med å finansiere. Anonymkode: 6636e...31c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #13 Del Skrevet 2. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: 250000 kr i året Anonymkode: 5326b...ad4 Ok. La meg omformulere spørsmålet: Hvor får du pengene dine fra? Anonymkode: 12a86...b91 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #14 Del Skrevet 3. januar 2019 Nei, du får ikke lån uten fast inntekt sånn som lånekravene er idag. Uansett om du har egenkapital eller ei. Anonymkode: d0485...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #15 Del Skrevet 3. januar 2019 Jeg gjprde det😊 Anonymkode: 8f3e6...5bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #16 Del Skrevet 3. januar 2019 Ja, jeg fikk det😊 Var nyutdannet i et trygt yrke med gode framtidige jobbutsikter, men hadde kun et 4 månder langt vikariat da jeg søkte lån og fikk ja🙂 Lån på 1,5 mill. med 300.000 i egenkapital. Anonymkode: c4cbe...3f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #17 Del Skrevet 3. januar 2019 Du kan fint få boliglån uten fast jobb så lenge du kan vise til stabil inntekt over tid. Problemet ditt vil heller være at du har for lav inntekt, og du kan ikke låne mer enn 5 ganger inntekten din. Hvis du tjener 250k i året vil du få et lån på maksimalt 1 250 000, og da må du jo betale resten av kjøpesummen selv. Det beste er å høre med en av bankene. Søke om finansieringsbevis Anonymkode: c6222...254 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #18 Del Skrevet 4. januar 2019 21 hours ago, AnonymBruker said: Du kan fint få boliglån uten fast jobb så lenge du kan vise til stabil inntekt over tid. Problemet ditt vil heller være at du har for lav inntekt, og du kan ikke låne mer enn 5 ganger inntekten din. Hvis du tjener 250k i året vil du få et lån på maksimalt 1 250 000, og da må du jo betale resten av kjøpesummen selv. Det beste er å høre med en av bankene. Søke om finansieringsbevis Anonymkode: c6222...254 En person med kun 250 000,- i inntekt (en veldig lav inntekt forøvrig) vil aldri få 5x inntekt. Realistisk er nok maks 2-3x inntekt, hvis h*n får noe som helst. Det er mulig å få lån uten fast inntekt, banken kan vurdere enkelttilfeller. I mitt tilfelle har jeg jobbet 100% i 10 år (uten opphold), men pga div årsaker så har jeg ikke fast jobb. Har likevel god inntekt, og fikk lån uten problemer så lenge jeg forklarte saken. Det tok derimot litt lenger tid, enn sånne "svar på dagen"-søknader. Jeg tror derimot ikke banken vil låne ut til de fleste med bare vikariat/engasjement, og i og med at TS har såpass lav inntekt i tillegg så er nok sjansen ekstremt lav. Anonymkode: 34561...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 4. januar 2019 #19 Del Skrevet 4. januar 2019 Uten en fast inntekt tror jeg neppe noen banker vil gi deg et boliglån, i hvertfall uten kausjonist. Jeg fikk boliglån med 11% fast stilling, men måtte vise mine siste lønnslipp for å vise at jeg er i stand til å betale ned lånet hver måned. Snakk med banken din og hør hvilke muligheter du har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 4. januar 2019 #20 Del Skrevet 4. januar 2019 On 1/3/2019 at 6:12 AM, AnonymBruker said: Jeg gjprde det😊 Anonymkode: 8f3e6...5bd On 1/3/2019 at 9:02 AM, AnonymBruker said: Ja, jeg fikk det😊 Var nyutdannet i et trygt yrke med gode framtidige jobbutsikter, men hadde kun et 4 månder langt vikariat da jeg søkte lån og fikk ja🙂 Lån på 1,5 mill. med 300.000 i egenkapital. Anonymkode: c4cbe...3f9 Og dere fikk det etter lånekravene ble strammet kraftig inn? Lån som ble gitt før reglene ble strammet inn er ikke mulig sammenligne med dagens lånemuligheter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå