Gå til innhold

Kjøre dere 11 åring overalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min 11 åring fikk en telefon fra en kompis i stad som lurte på om han ville komme å leke. Han sa ja, og kledde på seg. Sporte om jeg kunne kjøre han. Det sa jeg nei til da jeg har 2 andre barn hjemme og kompisen bor ved skolen som er 10 minutter å gå. Han går denne veien hver dag. Nei da ville han ikke reise til kompisen sin fordi han ikke ville gå. 

Jeg synes det er helt idiotisk. At han ikke gidder å besøke folk fordi han ikke bli kjørt....

Anonymkode: 1fdde...0ff

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kjørt hadde det vært noen som bodde lengre borte. Men ikke når det er i gå avstand, og begrunnelsen er at han ikke gidder å gå. TS

• Liker 1
Skrevet

Overskriften ditt og innlegget ditt spør om to helt forskjellige ting. I de spesifikke tilfellet du beskriver ville jeg ikke kjørt. Hvorvidt man ellers kjører en 11-åring overalt (eller nesten overalt) avhenger av så mye. En normal 11-åring bør i utgangspunktet kunne komme seg til det meste alene, men alle bor ikke slik at alt en 11-åring skal nå ligger i gangavstand eller slutter til et tidspunkt på kvelden hvor det er ok at han/hun går alene hjem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, han er ikke handicappet

Anonymkode: 6cd9e...954

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min 11 åring fikk en telefon fra en kompis i stad som lurte på om han ville komme å leke. Han sa ja, og kledde på seg. Sporte om jeg kunne kjøre han. Det sa jeg nei til da jeg har 2 andre barn hjemme og kompisen bor ved skolen som er 10 minutter å gå. Han går denne veien hver dag. Nei da ville han ikke reise til kompisen sin fordi han ikke ville gå. 

Jeg synes det er helt idiotisk. At han ikke gidder å besøke folk fordi han ikke bli kjørt....

Latskapen lenge leve. Du gjorde helt rett. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, han har 3 valg. Enten å gå, sykle eller buss. Synes det er greit at han ikke blir kjørt hele tiden

Anonymkode: 84406...cf6

• Liker 2
Skrevet

Nei. Kun om det er veldig langt eller utrygg vei. Og da må det avtales på forhånd. Jeg slipper ikke alt jeg har for å kjøre, og ihvertfall ikke så korte (og jeg går ut fra forholdsvis trygge?) strekninger som du snakker om. 

AnonymBruker
Skrevet

En strekning som tar 10 min å gå hadde jeg aldri i verden kjørt han til. Men jeg kjører lengre avstander, han har noe kamerater som bor veldig langt unna, type 1 mil. På vår/sommer så sykler han dit. 

Men han får ikke lov å gå alene i mørket, så jeg hadde enten hentet han eller møtt han når han skulle gått hjem. 

Anonymkode: 5562e...222

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det bare er snakk om 10 minutter i ett veldig trygt og rolig område, så er ungen din veldig bortskjemt og / eller giddalaus dersom h*n ikke gideer å gå eller ta sykkel...    

Anonymkode: c49c0...713

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke kjørt ham, og jeg hadde heller ikke latt ham bryte avtalen sin fordi han ikke gadd å gå. Han hadde vær så god fått hatt seg ut og gått på besøk til kompisen sin.

Anonymkode: 9152b...cc0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Bor på landet så et stykke til kompiser og aktiviteter. 

Anonymkode: ef4f4...682

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Ringte han og sa i fra at han ikke kom da? 10 min er ikke langt å gå, ikke 30 min heller. Jeg måtte gå til venninna mi 30 min unna husker jeg. Bodde «i gokk» hvor det gikk to busser om dagen. 

Har hatt venner på besøk som har reagert litt på at jeg har dratt de med på «lange gåturer» fra A til B. Fra stasjonen og hjem, fks: ca 40 min å gå. Eller en svipptur til nærmeste butikk; 25 min å gå. Når jeg og kjæresten er på besøk hos foreldra mine der jeg vokste opp, skal han hele tida ta taxi. Han tror nesten jeg tuller når jeg foreslår å gå hjem. 

Jeg tror det handler om å være vant til det. Vi gikk mye turer da jeg var barn. En gåtur på 30 min var ingenting. Gikk mye sammen med foreldra mine hit og dit. De gikk mye selv og, til og fra jobb, byen, butikken.. Vet ikke om dere som familie bruker bilen mye? Er man ikke vant til å gå 1 km, så kan det vel virke langt??

Mulig han egentlig ikke gadd å besøke denne kompisen uansett da? Har du spurt han om hvorfor? Er det bare pga gåturen? 

Anonymkode: 39dec...eda

AnonymBruker
Skrevet

Nei han mente det var kaldt, og uansett hvor mye han kledde på seg så kom han til å fryse. Det var -1 jte og vi var ute å gikk tur før på dagen. Da hørte jeg ingenting om denne påståtte kulden

Skrevet

Jeg har ingen 11 åring, men jeg må si jeg er forundret over kjørevilligheten til foreldre rundt om kring. 

Min nevø er i den alderen og alle på hans fotballag blir kjørt til trening. Dette er i Oslo, og folk bor tett. SÅ langt unna bor ikke folk. Og så sitter foreldrene og ser på hver trening før de kjører de hjem igjen. Kanskje jeg må spise mine ord når min er på den alderen, men jeg syntes det er merkelig. 

Skrevet

Jeg synes ikke det er det minste rart å se på sine barns treninger. Personlig ville jeg ikke gjort det (ikke fotball i alle fall :Knegg:), men mange er jo oppriktig interessert i idretten og noen er bare mer engasjert i barnas fritidsaktiviteter enn andre. 

Skrevet
1 time siden, Arkana skrev:

Jeg synes ikke det er det minste rart å se på sine barns treninger. Personlig ville jeg ikke gjort det (ikke fotball i alle fall :Knegg:), men mange er jo oppriktig interessert i idretten og noen er bare mer engasjert i barnas fritidsaktiviteter enn andre. 

Syntes du ikke? Hver trening hver «onsdag», stå og småfryse på sidelinjen,  og så kommer kamper i tillegg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...