AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #1 Del Skrevet 2. januar 2019 Datteren min går i første klasse på vgs, og trenger altså legeerklæring for å få gyldig fravær. Hun er syk med kraftig forkjølelse og feber (muligens influensa?) og kan ikke dra på skolen. Jeg ringte legen, men han hadde ikke noen ledig time før på tirsdag neste uke. Hvis datteren min er frisk igjen på tirsdag, vil hun fortsatt på legeerklæring for de dagene hun er borte fra skolen? I morgen har de fagdag, altså at de kun har ett fag hele dagen, så om hun ikke får gyldig fravær er hun godt over de 10 prosentene man kan ha. Anonymkode: 80473...39d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #2 Del Skrevet 2. januar 2019 Det må du (dessverre) spørre legen om, vi lærere erfarer at pralsisen varierer veldig fra legekontor til legekontor. Anonymkode: 88357...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #3 Del Skrevet 2. januar 2019 Siden hun var syk når du ringte, så skal det være mulig å få legeerklæring selv om hun er frisk når hun drar til legen. Anonymkode: c6f1d...7a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #4 Del Skrevet 2. januar 2019 Ingen fravær er desverre «gyldig fravær». Jeg hadde mange legeerklæringer da jeg tok siste år på VGS som voksen for 6 år siden. Jeg var veldig syk og hadde heldigvis meget snille lærere. Bare ring læreren og forklar situasjonen, du. Evt. ring legevakten i kveld og spør om datteren din kan bli undersøkt. Anonymkode: e9efb...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #5 Del Skrevet 2. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen fravær er desverre «gyldig fravær». Jeg hadde mange legeerklæringer da jeg tok siste år på VGS som voksen for 6 år siden. Jeg var veldig syk og hadde heldigvis meget snille lærere. Bare ring læreren og forklar situasjonen, du. Evt. ring legevakten i kveld og spør om datteren din kan bli undersøkt. Anonymkode: e9efb...0ca Du har helt tydelig ikke satt deg inn i hvordan den nye fraværsgrensen fungerer! Anonymkode: 604ce...f45 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #6 Del Skrevet 2. januar 2019 Dersom legen/legekontoret er tilknyttet PasientSky, kan man sende en forespørsel om legereerklæring til legen ved innlogging der, siden det ikke er mulig å få komme til før. Anonymkode: 21121...42f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 2. januar 2019 #7 Del Skrevet 2. januar 2019 Har ikke legen ø-hjep timer, hvor man ikke må bestille på forhånd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #8 Del Skrevet 2. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren min går i første klasse på vgs, og trenger altså legeerklæring for å få gyldig fravær. Hun er syk med kraftig forkjølelse og feber (muligens influensa?) og kan ikke dra på skolen. Jeg ringte legen, men han hadde ikke noen ledig time før på tirsdag neste uke. Hvis datteren min er frisk igjen på tirsdag, vil hun fortsatt på legeerklæring for de dagene hun er borte fra skolen? I morgen har de fagdag, altså at de kun har ett fag hele dagen, så om hun ikke får gyldig fravær er hun godt over de 10 prosentene man kan ha. Anonymkode: 80473...39d Dette ordner du online med en lege på kry eller andre apper for elektronisk legehjelp. Anonymkode: 78600...107 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #9 Del Skrevet 2. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette ordner du online med en lege på kry eller andre apper for elektronisk legehjelp. Anonymkode: 78600...107 Kry har ikke lov å skrive ut sykemeldinger lenger.. https://support.kry.no/hc/no/articles/360001431394-Sykmelding Anonymkode: f8cd2...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #10 Del Skrevet 2. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kry har ikke lov å skrive ut sykemeldinger lenger.. https://support.kry.no/hc/no/articles/360001431394-Sykmelding Anonymkode: f8cd2...e5d https://support.kry.no/hc/no/articles/360001416813-Legeerklæring-ved-fravær-fra-skole Det er andre regler ved dokumentering av fravær fra vgs. Anonymkode: c6f1d...7a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 2. januar 2019 #11 Del Skrevet 2. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren min går i første klasse på vgs, og trenger altså legeerklæring for å få gyldig fravær. Hun er syk med kraftig forkjølelse og feber (muligens influensa?) og kan ikke dra på skolen. Jeg ringte legen, men han hadde ikke noen ledig time før på tirsdag neste uke. Hvis datteren min er frisk igjen på tirsdag, vil hun fortsatt på legeerklæring for de dagene hun er borte fra skolen? I morgen har de fagdag, altså at de kun har ett fag hele dagen, så om hun ikke får gyldig fravær er hun godt over de 10 prosentene man kan ha. Anonymkode: 80473...39d Be legesekretæren skrive at du har ringt for din datter og informert om sykdom, så får legen tilbakedatere erklæringen. Vil de ikke det, må du ha en haste-time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #12 Del Skrevet 2. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kry har ikke lov å skrive ut sykemeldinger lenger.. https://support.kry.no/hc/no/articles/360001431394-Sykmelding Anonymkode: f8cd2...e5d Skoleelever skal ikke ha sykemelding, men legeerklæring. Følg med på hva som diskuteres før du kritiserer andres svar. Anonymkode: 78600...107 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 2. januar 2019 #13 Del Skrevet 2. januar 2019 Legevakten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #14 Del Skrevet 2. januar 2019 2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Legevakten. Nei, bare nei! Legevaktkapasiteten er sprengt over store deler av landet. Man oppsøker ikke legevakt om man ikke trenger øyeblikkelig hjelp! Anonymkode: d8d9e...8c5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå