Wonders Skrevet 2. januar 2019 #1 Skrevet 2. januar 2019 Godt nyttår. Jeg leter etter varme vinterkåper for å erstatte den jeg har. Ikle funnet noen på eBay, og en liten fugel fortalte meg at Wish er billigere. Det ser jeg tvert, og ser også omtalene. Men det må da være utrolig mye fake profiler? Hva avgjør om du handler på Wish eller ikke? Hvordan er du fornøyd med returordning eller penger tilbake i forhold til eBay og de perfekte ordningene de har??? Jeg vil ikke kaste penger ut av vinduet heller.
Meadow Skrevet 2. januar 2019 #2 Skrevet 2. januar 2019 Jeg har handlet en god del på wish, klær og sko er det vanskeligste synes jeg. Har blitt mange bomkjøp, og jeg aner ikke hvordan jeg skal sende i retur, det følger aldri med noe skjema. Frakt er ofte dyrt. Stoff i plaggene er ofte polyester-ish uansett hva det står, og størrelser er helt bingo selvom du har size chart. Kina-xxl tilsvarer ofte medium, og på kjøpet får du merkelig passform. Så, vinterkåpe på Wish? nei. 10
Djungelvrål Skrevet 2. januar 2019 #3 Skrevet 2. januar 2019 Trodde wish bare var 99% ræl. Ville tatt omtalene der med en kilo salt om jeg var deg. 8
Fjaselina Skrevet 2. januar 2019 #4 Skrevet 2. januar 2019 Har handla ein del på wish. Nokre ting er ok. Vesker, puslespel til born, diverse knappar/perler har vore greie. Noko er berre å kaste... klede er vanskeleg. Men har aldri prøvd å returnere noko.
Scoops Skrevet 2. januar 2019 #5 Skrevet 2. januar 2019 Kjøper kun småting der,f.eks kalendergaver til ungene og sånt,tar ikke sjansen på klær eller sko.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #6 Skrevet 2. januar 2019 Ikke kjøp klær derfra. Størrelsene er helt mongo og små størrelser, sitter ikke pent på osv ( du kan ikke stole på sizecart) og du kan ende opp med å få helt feil størrelse. Mange av plaggene er laget i polyester, som ikke er et flatterende stoff. Ofte lyver bildene Anonymkode: 350ea...624 8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #7 Skrevet 2. januar 2019 Enda mer. Strekk og gru! Noe så fælt!! 😳👇 Anonymkode: 350ea...624 8
Wonders Skrevet 2. januar 2019 Forfatter #8 Skrevet 2. januar 2019 Oki takk for det. Hva med eBay da? Jeg har kjøpt mye fint av klær og sko der, til og med brudekjolen min som er helt nydelig. Men kåpene til vinter får jeg ikke opp i riktig størrelse. De stopper på størrelse L eller M. Det er ikke nok for meg, og så står det attpå til at man bør går opp noen størrelser, men de finnes jo ikke... hmmmm Noen som kan anbefale noen,selgere eller plagg? Er medlem av grupper for eBay på face, men de dekker ikke behovet på vinterstid...
_popcorn_ Skrevet 2. januar 2019 #9 Skrevet 2. januar 2019 Har handlet mye der, og det er veldig varierende. Noen singleter, kjoler, cardigans og gensre har vært overraskende fine og god kvalitet. Og noe har vært søppel. Kjøpte noen sneakers, og de er faktisk noe av de beste sneakers jeg har hatt! Dem sitter herlig på foten, og har vært mer slitesterk enn Nike-sko til 20 ganger så høy pris. Kjøpte en skinnjakke som vistnok ordinært skulle kostet 2500,-, og jeg betalte 150,-, det var plast... Men min opplevelse med wish er at det er utrolig lett klage på varer å få igjen penger, mens på ebay har jeg måtte krangle med selgere. Om jeg får varer som ikke tilsvarer annonsen, så tar jeg bilde av det som er feil/mangler, og får pengene tilbake. Har aldri blitt bedt om å sende noe i retur heller.
Gjest Lily_88 Skrevet 2. januar 2019 #10 Skrevet 2. januar 2019 Wish er som lotto; enten får du det du vil ha,eller så er det noe ræl. Bestilte en sommerkjole i XL, stygg polyestertøy (sto det var bomull, men det var det definitivt ikke), og passet ikke til venninna mi som er xxs 😅 ga den til Fretex 😅
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #11 Skrevet 2. januar 2019 22 minutter siden, _popcorn_ skrev: Kjøpte en skinnjakke som vistnok ordinært skulle kostet 2500,-, og jeg betalte 150,-, det var plast... Har selv kjøp skinnjakke (Tror det var fra Ebay) og den var også av flash! Dritstygg og gikk i dunken som sender klær til fattige land. Var heldigvis ikke så dyr. Man kan være heldig og uheldig. Men kommer aldri til å kjøpe jakke derfra igjen! Anonymkode: 350ea...624 1
TomHm Skrevet 2. januar 2019 #12 Skrevet 2. januar 2019 Anbefaler på det sterkeste "Aliexpress" Har handlet det meste derfra som sko,verktøy og klær. kjøper da kunn ting med høyt og mange ratings + gratis frakt. Har vell fått 2 ting jeg ikke var fornøyd med ut av ca 80, disse fikk jeg refundert ved at bare sendte selger en beskjed og sa at "tingene" sugde. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #13 Skrevet 2. januar 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har selv kjøp skinnjakke (Tror det var fra Ebay) og den var også av flash! Dritstygg og gikk i dunken som sender klær til fattige land. Var heldigvis ikke så dyr. Man kan være heldig og uheldig. Men kommer aldri til å kjøpe jakke derfra igjen! Anonymkode: 350ea...624 Plast, ikke flash! 🙈 Anonymkode: 350ea...624
_popcorn_ Skrevet 2. januar 2019 #14 Skrevet 2. januar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Har selv kjøp skinnjakke (Tror det var fra Ebay) og den var også av flash! Dritstygg og gikk i dunken som sender klær til fattige land. Var heldigvis ikke så dyr. Man kan være heldig og uheldig. Men kommer aldri til å kjøpe jakke derfra igjen! Anonymkode: 350ea...624 Min var ikke bare plast, armene var ulik lengde, sømmene skjev, ja, you name it 😛 Men sendte melding og klaget på den, og pengene var på konto innen en uke.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #15 Skrevet 2. januar 2019 Hvorfor kjøper du ikke her i Norge, er jo mye på salg nå. Anonymkode: e1917...0d1 4
Sirah Skrevet 2. januar 2019 #16 Skrevet 2. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kjøper du ikke her i Norge, er jo mye på salg nå. Anonymkode: e1917...0d1 Skulle akkurat til å skrive det samme. Om noen få dager er januarsalget i gang for fult. Har handlet mye på wish (og eBay) og mesteparten av det du får er jo ræl. Har hatt flaks med mobildeksler osv, men klær osv har som regel vært søppel. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #17 Skrevet 2. januar 2019 Vanskelig med vinterklær på ebay. Det er jo en del du kan kjøpe fra ebay.co.uk, også er det også en del på aliexpress men det er ikke veldig billig. Men sjekk aliexpress, der er jo også en del butikker fra russland, og der har de ihvertfall vinter. Men de selger dunjakker, boblejakker og skiklær, har egentlig ikke sett ullkåper, tror jeg. Finn.no, fretex? Anonymkode: 00aa9...61a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #18 Skrevet 3. januar 2019 15 timer siden, _popcorn_ skrev: Min var ikke bare plast, armene var ulik lengde, sømmene skjev, ja, you name it 😛 Men sendte melding og klaget på den, og pengene var på konto innen en uke. Siden den var billig, så orket jeg ikke å styre med å få tilbake pengene og kanskje måtte krangle med selger. Så ut som et skole prosjekt. "Sy skinnjakke" Stygg var den og ikke rart den var så billig Så fin ut på bilder, men det gjør mange av klærne, helt til du åpner pakken. Får jo litt sjokk! Tør ikke å handle jakker fra Kina igjen Anonymkode: 350ea...624 1
_popcorn_ Skrevet 3. januar 2019 #19 Skrevet 3. januar 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Siden den var billig, så orket jeg ikke å styre med å få tilbake pengene og kanskje måtte krangle med selger. Så ut som et skole prosjekt. "Sy skinnjakke" Stygg var den og ikke rart den var så billig Så fin ut på bilder, men det gjør mange av klærne, helt til du åpner pakken. Får jo litt sjokk! Tør ikke å handle jakker fra Kina igjen Anonymkode: 350ea...624 Er nettopp derfor jeg heller bruker wish enn ebay. På wish forholder man seg til wish, ikke selve selgeren. Har bedt om refusjon på mange ting på wish, av ulike grunner (feilsendt størrelse, størrelse som ikke tilsvarer bestilling, ødelagte smykker, feilsendte varer, varer som ikke dukker opp, feil farge etc), og har aldri opplevd å måtte diskutere engang.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #20 Skrevet 3. januar 2019 Jeg kjøpte en brukt vintage-kåpe fra ebay fra en selger fra storbritannia. Betalte 200kr + frakt. Den er 90% ull og meget god kvalitet. Ikke alt på ebay er billig dritt fra hong kong og kina. Asos har mye fint også, men da må du nok betale litt toll. Anonymkode: c348c...72d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå