AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #1 Del Skrevet 2. januar 2019 Jeg fikk et hint her en dag om at det luktet litt "neglelakkfjerner" av meg - dvs. aceton. Helt forskrekket googlet jeg litt og ser at dette er en bivirkning av f.eks. lavkarbodiett og at man går i ketose. Jeg er ikke på noen streng diett, men jeg reduserer karboinntaket når jeg skal litt ned i vekt, da det er den letteste måten for meg å gjøre det på. Jeg kan rett og slett spise veldig mye brød og pasta, og prøver å kutte ut dette. Men jeg vil jo ikke at det skal lukte av meg, og ifølge noen artikler hjelper det ikke nødvendigvis med pussing og munnskyllevann. Bruker tanntråd, pusser to ganger daglig, og bruker munnskyllevann. Drikker mye vann. Hvor mye karbohydrater må jeg spise for å være sikker på at jeg unngår dette? Anonymkode: b73b7...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #2 Del Skrevet 2. januar 2019 Dette tror jeg faktisk du i aller høyeste grad bør snakke med legen om. Anonymkode: 8cc19...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #3 Del Skrevet 2. januar 2019 Dette kommer sannsynligvis av at kroppen er i sultemodus, og ikke lavkarbo i seg selv. Anonymkode: 0d262...893 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 2. januar 2019 #4 Del Skrevet 2. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk et hint her en dag om at det luktet litt "neglelakkfjerner" av meg - dvs. aceton. Helt forskrekket googlet jeg litt og ser at dette er en bivirkning av f.eks. lavkarbodiett og at man går i ketose. Jeg er ikke på noen streng diett, men jeg reduserer karboinntaket når jeg skal litt ned i vekt, da det er den letteste måten for meg å gjøre det på. Jeg kan rett og slett spise veldig mye brød og pasta, og prøver å kutte ut dette. Men jeg vil jo ikke at det skal lukte av meg, og ifølge noen artikler hjelper det ikke nødvendigvis med pussing og munnskyllevann. Bruker tanntråd, pusser to ganger daglig, og bruker munnskyllevann. Drikker mye vann. Hvor mye karbohydrater må jeg spise for å være sikker på at jeg unngår dette? Anonymkode: b73b7...f18 Er du i ketose, vil det uansett lukte dårlig av ånden og urinen din. Hadde heller tatt en tyggis eller pastill i verste fall. Men hvis du ikke er på en streng diett, kommer du heller ikke i ketose. Så da virker det som om du må spise enda mer karbs enn du allerede gjør. Selv hadde jeg valgt dietten framfor god ånde hvis jeg hadde bestemt meg får å gå ned noen kilo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 2. januar 2019 #5 Del Skrevet 2. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette kommer sannsynligvis av at kroppen er i sultemodus, og ikke lavkarbo i seg selv. Anonymkode: 0d262...893 Dette er en kjent greie når man er i ketose. Alle som er i ketose merker den jævlige ånden og urin som stinker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 2. januar 2019 #6 Del Skrevet 2. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette tror jeg faktisk du i aller høyeste grad bør snakke med legen om. Anonymkode: 8cc19...a9c Er helt normalt med dårlig ånde hvis man er i ketose. Ingenting å gå til legen for. Men skulle jeg gått på lavkarbo og inn i ketose, hadde jeg heller sjekket meg hos lege først og etterpå for å se om alt var på stell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #7 Del Skrevet 2. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kommer sannsynligvis av at kroppen er i sultemodus, og ikke lavkarbo i seg selv. Anonymkode: 0d262...893 Ok, så det kan komme av veldig tom mage der og da? Jeg har ikke merket noe på urinen. Dvs. den kan lukte litt hvis jeg f.eks. er dehydrert om morgenen, men ikke noe utover det. TS Anonymkode: b73b7...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 2. januar 2019 #8 Del Skrevet 2. januar 2019 Hvis kroppen får så lite karbohydrater at den må bryte ned proteiner for å danne karbohydrater vil det uunngåelig dannes biproduktet aceton. Det hjelpet ikke å pusse tenner, siden det skilles ut gjennom lungene. Så du hvis du vil unngå acetonånde får du heller spise litt mer karbohydrater. Det er faktisk mulig å gå ned i vekt da også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #9 Del Skrevet 2. januar 2019 Dette er helt normalt ved ketose og ikke noe å forskrekkes over eller ta opp med legen. Dette vil bedre seg etterhvert npr du fortsetter med ketogent kosthold. Jo bedre du er tilpasset fettforbrenning, jo mindre ketoner vil skilles ut i urin/ånde. Om det plager deg veldig, kan du ta en persillekvast. Anonymkode: 6504f...dd1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #10 Del Skrevet 2. januar 2019 4 timer siden, Wiggins skrev: Hvis kroppen får så lite karbohydrater at den må bryte ned proteiner for å danne karbohydrater vil det uunngåelig dannes biproduktet aceton. Det hjelpet ikke å pusse tenner, siden det skilles ut gjennom lungene. Så du hvis du vil unngå acetonånde får du heller spise litt mer karbohydrater. Det er faktisk mulig å gå ned i vekt da også. Ketoner produkt av nedbrytning av fettsyrer. Anonymkode: 6504f...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #11 Del Skrevet 2. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, så det kan komme av veldig tom mage der og da? Jeg har ikke merket noe på urinen. Dvs. den kan lukte litt hvis jeg f.eks. er dehydrert om morgenen, men ikke noe utover det. TS Anonymkode: b73b7...f18 De fleste "er i ketose" om natten, det er en helt normal prosess i kroppen. Det betyr at kroppen bruker fett som drivstoff, og ikke glukose. Anonymkode: 6504f...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #12 Del Skrevet 2. januar 2019 https://www.dietdoctor.com/low-carb/ketosis Anonymkode: 6504f...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #13 Del Skrevet 2. januar 2019 5 timer siden, Wiggins skrev: Hvis kroppen får så lite karbohydrater at den må bryte ned proteiner for å danne karbohydrater vil det uunngåelig dannes biproduktet aceton. Det hjelpet ikke å pusse tenner, siden det skilles ut gjennom lungene. Så du hvis du vil unngå acetonånde får du heller spise litt mer karbohydrater. Det er faktisk mulig å gå ned i vekt da også. Jeg spiser noe karbohydrater, som en grov skive eller fullkornpasta. Derfor jeg stusset litt. Googlet for å se om det kunne være andre årsaker til aceton-lukt, og fikk opp diabetes. Håper da virkelig ikke det, men jeg har ingen av de andre symptomene som er listet opp. Kan det være noe som kommer og går, dvs. ikke er konstant? TS Anonymkode: b73b7...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #14 Del Skrevet 2. januar 2019 Anbefaler at du leser om ketose i linken jeg postet. Ketoacidose hos diabetikere er noe helt annet enn ketose. Anonymkode: 6504f...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #15 Del Skrevet 2. januar 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg fikk et hint her en dag om at det luktet litt "neglelakkfjerner" av meg - dvs. aceton. Helt forskrekket googlet jeg litt og ser at dette er en bivirkning av f.eks. lavkarbodiett og at man går i ketose. Det er fordi ketose er en krisetilstand for kroppen. Man tar av fordi kroppen begynner å forbrenne fett, men så legger man gjerne på seg i lengden fordi leveren blir overbelastet av alt fettet. Kutt ut de dårlige karbohydratene som hvitt sukker og gluten (særlig hvete), alle de andre kan du spise. Det er ikke karbohydrater man legger på seg av, det er fettet, fordi det dreper leveren over tid. Anonymkode: 40445...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #16 Del Skrevet 2. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi ketose er en krisetilstand for kroppen. Man tar av fordi kroppen begynner å forbrenne fett, men så legger man gjerne på seg i lengden fordi leveren blir overbelastet av alt fettet. Kutt ut de dårlige karbohydratene som hvitt sukker og gluten (særlig hvete), alle de andre kan du spise. Det er ikke karbohydrater man legger på seg av, det er fettet, fordi det dreper leveren over tid. Anonymkode: 40445...420 Nei, det er ikke det. Du farer med tull. Anonymkode: 6504f...dd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elusive butterfly Skrevet 2. januar 2019 #17 Del Skrevet 2. januar 2019 8 hours ago, Dævendøtte said: Dette er en kjent greie når man er i ketose. Alle som er i ketose merker den jævlige ånden og urin som stinker. Vil en merke det selv også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #18 Del Skrevet 2. januar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei, det er ikke det. Du farer med tull. Anonymkode: 6504f...dd1 Nei. Ketose er tull, helsefarlig i lengden. Anonymkode: 40445...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #19 Del Skrevet 2. januar 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Ketose er tull, helsefarlig i lengden. Anonymkode: 40445...420 Evidens for denne absurde påstanden? Anonymkode: 6504f...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #20 Del Skrevet 2. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Evidens for denne absurde påstanden? Anonymkode: 6504f...dd1 Har du evidens for at det er sunt i lengden? Denne runden med høyfett-dietter er så ny at man kommer ikke til å se hvor tidlig folk dør før det har gått en stund. Alt fettet overbelaster kroppen og man går glipp av antioksidanter og vitaminer i frukt. Antioksidanter hindrer oss i å dø. Anonymkode: 40445...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå