Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes hun er flink til å ta oss på kornet, hun setter ting litt på spissen men har absolutt noen poeng å komme med. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Macro skrev:

Hvordan er det usakelig? Jeg sier jo bare at det er flere nasjoner som har massive sorg-reaksjoner. Jeg tror ikke det hun beskriver er så spesielt som hun skal ha det til. De hadde jo lignende reaksjon i Danmark også.

Det er da ikke noe poeng i å ha et debattforum om vi alle bare skal sitte å gjenta hverandre hele tiden. Diskusjonen må da ha flere innfallsvinkler.

Folk er ikke bare enige her, så det er ikke snakk om å gjenta hverandre. 

Skrevet
7 minutter siden, hind skrev:

Man kan mene hva man vil om henne, men hun har næringsvett. Så lenge folk klikker i vinkel, deler og diskuterer det hun skriver er hun sikret plass i VG. 

Jeg morer meg når jeg leser henne. Hun har et begrenset repertoar men hun tar oss på kornet og klarer alltid å finne et svakt punkt, og det tror jeg vi har veldig godt av. Hun har overraskende nok(i alle fall for meg) selvironi også. Det kom fram da ekteskapet hennes krasjet. Jeg fikk sansen og fulgte henne derfor på IG en stund, men det var det lite vits i, for der var hun dødskjedelig. Det var bare kjoler og selfies. Hun trengte kanskje å bygge opp selvtilliten etter skilsmissen, men det var nedtur for meg som forventet en rappkjeftet motstrømsdame. 

Jeg ser det annerledes fordi at så lenge hun bor i Norge og betaler skatt her så er hun faktisk en av oss, om hun vil eller ikke.

7 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ja, vi er ikke perfekte. Vi må faktisk takle å lese om det som er ikke fullt så godt og positivt med dette landet også. Slutte å være så selvgode hele tiden kanskje? 

Hvem er så himla selvgode av oss da? Vi på kvinneguiden?

Skrevet

Det er jo en interessant vri, men joda, det er noe i det. Sånn sørg - sørge sammen med andre når du egentlig ikke sørger selv - er jo også en slags underholdning for mange, en avbrekk i livet på en måte, noe å snakke om. Men om tilrettelegge med buss og sånn, det tror jeg ikke har noe med å tilfredsstille denne underholdnings-trang å gjøre, det er mer sånn ønsker gjerne å tilrettelegge, også blir det litt feil.

• Liker 1
Gjest Sofia2018
Skrevet

jeg  har en venninne som skrev et innlegg om fremmedfrykt og slike ting mot folk som kommer fra Midtøsten, og  det var en av hennes venner som sendte henne en pm, hvor det sto at hennes innlegg var et hån mot de som har mistet sine kjære i marokko saken og at  pipa hadde hatt en annen tone hvis det hadde vært hennes nære som ble halshogget. Og at alle muslimer var og er terrorister

Skrevet (endret)
8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Folk er ikke bare enige her, så det er ikke snakk om å gjenta hverandre. 

Nei, så slutt å avspor da. Jeg fortalte bare om min observasjon, og er ikke enig i hennes eksempel.

Nå har jeg slettet det du ikke likte. Vær så god.

Endret av Macro
  • Liker 1
Skrevet

Her er jeg faktisk veldig enig med SS. 

Skrevet
1 hour ago, SoWhat? said:

Og hva mener du med det? 

Kjenner du ikke til Marrakesh-avtalen eller mener du at det ikke var hemmelighold rundt halshoggingene?

Skrevet

Nå for tiden så er det jo veldig in å kritisere Norge og nordmenn så dette føyer seg raskt inn i et innlegg der vedkommende mener å ha forstått alt og alle andre er idioter. 

Tar det ikke så seriøst. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Jeg ser det annerledes fordi at så lenge hun bor i Norge og betaler skatt her så er hun faktisk en av oss, om hun vil eller ikke.

Hvem er så himla selvgode av oss da? Vi på kvinneguiden?

Jeg snakker om nordmenn generellt. Jeg syns vi er litt selvgode. Vi takler dårlig kritikk. Syns jeg. Når noen skriver noe negativt, så kommer alltid den der : så flytt da. Se hvordan det er der og der i forhold til her. Vi bor i verdens beste land osv.

Fint at vi har det stort sett godt her sammenliknet med mange andre land. Men vi er ikke akkurat feilfri. Vi må kunne ta litt kritikk eller ironi også. Det kom jo fra en her at brukeren ikke skjønte hvorfor hun ville bo her. Hallo. Hun ser sikkert mye bra med Norge, men hun er ikke norsk, og ser også mer utenfra. Jeg syns at det er bra. Kanskje vi trenger å jekke oss litt ned også. 

• Liker 5
Skrevet
58 minutter siden, Villa2000 skrev:

Nå for tiden så er det jo veldig in å kritisere Norge og nordmenn så dette føyer seg raskt inn i et innlegg der vedkommende mener å ha forstått alt og alle andre er idioter. 

Tar det ikke så seriøst. 

Har ikke fått med meg at det er "in" å kritisere Norge. Hva mener du? 

• Liker 1
Skrevet

Føler sinne, ikke sorg. Det betyr ikke at jeg ikke har stor medfølelse eller synes det er sørgelig at liv har gått tapt på en slik meningsløs måte. Men det er først og fremst et sinne jeg føler på. Jeg tror heller ikke at disse sammenkomstene utelukkende er uttrykk for en felles sorg, det er like mye uttrykk for felles avsky, og at vi står sammen i kampen mot det som er ondt og urettmessig. Jeg har ikke lest artikkelen, synes personlig Sanna blir litt vel barnslig og unyansert til tider, hun er rett og slett ganske dårlig innsatt i norsk kultur foruten de mer overfladiske aspektene. Så jeg tar forbehold om at hun kan ha inkludert flere sider ved slike samlinger enn en kollektiv sørgemarkering. 

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg snakker om nordmenn generellt. Jeg syns vi er litt selvgode. Vi takler dårlig kritikk. Syns jeg. Når noen skriver noe negativt, så kommer alltid den der : så flytt da. Se hvordan det er der og der i forhold til her. Vi bor i verdens beste land osv.

Samme holdning vil du finne i Sverige, Finnland, England og andre land. 

22 minutter siden, SoWhat? skrev:

Fint at vi har det stort sett godt her sammenliknet med mange andre land. Men vi er ikke akkurat feilfri. Vi må kunne ta litt kritikk eller ironi også. Det kom jo fra en her at brukeren ikke skjønte hvorfor hun ville bo her. Hallo. Hun ser sikkert mye bra med Norge, men hun er ikke norsk, og ser også mer utenfra. Jeg syns at det er bra. Kanskje vi trenger å jekke oss litt ned også. 

Vi hadde, men høyrepolitikken holder på å snu det nå. Er egentlig ingen trygghet lengre.

Skrevet
22 minutter siden, O.G. skrev:

Vi hadde, men høyrepolitikken holder på å snu det nå. Er egentlig ingen trygghet lengre.

Du har et poeng, for alle kan bli veeldig patriotiske ved kritikk utenfra! Det er sant, men samtidig syns jeg vi nordmenn er litt for selvgode og hårsåre ifh til ihverfall Finland og England! Sverige vet jeg ikke såå mye om, for har egentlig lite kjennskap til svensker. Finner tåler mye altså. De gidder ikke å late som og er mer herda på alle måter. Nå snakker jeg ut fra hva jeg selv erfarer. Stort annet kan en vel heller ikke gjøre...

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, SoWhat? said:

Har ikke fått med meg at det er "in" å kritisere Norge. Hva mener du? 

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men synes at det virker som trend å rakke ned på "folk" og "nordmenn" og så er det en hel gjeng som bifaller dette. 

Dersom du ikke opplever dette så er det helt i orden. Jeg for min del legger veldig fort merke til slike poster og innlegg og synes det er litt kjedelig. De fleste forfatterene av slike innlegg viser som regel minimalt med innsikt i noe som helst utenfor sin egen sfære og antar at man selv eier den eneste sannhet.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du har et poeng, for alle kan bli veeldig patriotiske ved kritikk utenfra! Det er sant, men samtidig syns jeg vi nordmenn er litt for selvgode og hårsåre ifh til ihverfall Finland og England! Sverige vet jeg ikke såå mye om, for har egentlig lite kjennskap til svensker. Finner tåler mye altså. De gidder ikke å late som og er mer herda på alle måter. Nå snakker jeg ut fra hva jeg selv erfarer. Stort annet kan en vel heller ikke gjøre...

Oljen har fått mange av oss til å tro vi er usårlige, og de vil snart få en overraskelse. Og jeg er ikke hårsår hvis vi blir sammenlignet med Finland eller Sverige, jeg (igjen) blir sint. Finland er et moderne land som ble republikk da de fikk sin selvstendighet (samme med island), mens vi ble monarki og fremdeles har det hvorav det det teiteste argumentet for norsk monarki var at svenskene hadde råd til det, ergo vi kunne da ikke bli republikk. 

Skrevet
5 timer siden, O.G. skrev:

Høyrepolitikken? 

• Liker 1
Skrevet

Nordmenn er forferdelig hårsåre.

Jeg er selv utlending og har bodd i Norge i snart 30 år, og opplever det hele tiden. Liker man ikke å gå på ski, synes man hytteliv er kjedelig og foretrekker pasta fremfor ribbe på julaften så får man spørsmål om hvorfor man fortsatt bor her.

Nå som det snart er tillatt med dobbelt statsborgerskap spør «alle» når jeg skal søke om det. Når de får høre at jeg ikke har tenkt å ha norsk statsborgerskap mener folk at jeg ikke bør bo her hvis jeg ikke vil bli norsk.

Jeg overdriver ikke en gang.

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, Galanga skrev:

Nordmenn er forferdelig hårsåre.

Jeg er selv utlending og har bodd i Norge i snart 30 år, og opplever det hele tiden. Liker man ikke å gå på ski, synes man hytteliv er kjedelig og foretrekker pasta fremfor ribbe på julaften så får man spørsmål om hvorfor man fortsatt bor her.

Nå som det snart er tillatt med dobbelt statsborgerskap spør «alle» når jeg skal søke om det. Når de får høre at jeg ikke har tenkt å ha norsk statsborgerskap mener folk at jeg ikke bør bo her hvis jeg ikke vil bli norsk.

Jeg overdriver ikke en gang.

Jeg tror deg! 

Skrevet

"Finne mener at nordmenn føler for mye". Satiren skriver seg selv nå til dags.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...