origin Skrevet 2. januar 2019 #1 Skrevet 2. januar 2019 Hei jeg jobber for et bemanningsfirma som tilkallingsvikar på renhold. Og jeg lurer på om det er feil å mase og spørre om vakter for å få jobbet? Eller skal jeg bare vente på telefon?
Serafin Skrevet 2. januar 2019 #2 Skrevet 2. januar 2019 40 minutter siden, origin skrev: Hei jeg jobber for et bemanningsfirma som tilkallingsvikar på renhold. Og jeg lurer på om det er feil å mase og spørre om vakter for å få jobbet? Eller skal jeg bare vente på telefon? Du kan jo si at du er interessert i å jobbe mer dersom muligheten byr seg og at du liker å jobbe. Å spørre direkte virker vel ikke helt greit, spør du meg. Det kan jo oppleves som masing. 2
The Kitten Skrevet 2. januar 2019 #3 Skrevet 2. januar 2019 Jeg har er ringevikar på den ene jobben min. Stort sett vet jeg likevel minst to uker i forveien når jeg skal jobbe. Det jeg gjør er å si i fra når jeg er ledig, og så langt det går får jeg vakter da.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #4 Skrevet 2. januar 2019 Bare å si fra at du er ledig og gjerne jobber, men ikke mase, si det i en bisetning ofte som mulig eller skriv 1 seriøs melding/etterspørsel hvor du melder deg og sier du gjerne vil ha så mange vakter som mulig og ber de huske det når det skulle trengs Anonymkode: e92a6...545
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #5 Skrevet 2. januar 2019 Jeg ringer uken før og spør om det er ledige vakter for neste uke. Ser ikke på det som masing. Tenker at de skal være glad for at ekstravakter vil stille opp. Anonymkode: 94da4...d8e
Tran09 Skrevet 2. januar 2019 #6 Skrevet 2. januar 2019 I jobben min hadde vi en veldig lavterskel og avslappet måte å kommunisere på når det gjelder vakter. Jobbet på bofelleskap for langvarig psykisk syke. Da skrev jeg en melding til vakttelefonen noe ala "Heisann og hoppsann, lei av å lete etter noen til å ta vakt x og x denne uken? Let ikke lenger, for jeg står i hviloghvil og gleder meg til å se folka igjen 😎". Så fikk jeg svar ala "ingen ledige vakter den uka, men om du kan dato x og x er det håp om du kjøper nonstop og kaffe på veien " eller noe slikt savner den plassen, var knakande gode personal der ! 3
origin Skrevet 2. januar 2019 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2019 Hei fikk nettopp et umulig valg mellom bemanningsbyrå som sa de mest sannsynlig ikke kunne bruke meg og da tilby fast jobb. Jeg har ikke skrevet under på ny kontrakt som sier fast ansettelse. Kantinejobben jeg ønsker meg inn i starter jeg i opplæring på nå fredag. Vil begge deler men både kantinejobben og renholdsjobben i bemanningsbyrå. Vanskelig valg
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #8 Skrevet 2. januar 2019 http://www.tv3.no/bertrands-metode/kunsten-a-ta-gode-valg Anonymkode: 68532...adc
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #9 Skrevet 2. januar 2019 Jeg jobber på lager via bemanningsbyrå og om jeg ikke har hørt fra konsulenten min onsdag eller torsdag angående ledige vakter kommende uke pleier jeg å sende henne en SMS for å høre hva ståa er. Vi har en ganske uformell tone, så det blir sånn "Heisann! Har ikke hørt noe fra deg angående jobbing til uka, vet du om det blir noe? Kan alle dager, både sent og tidlig." Har ikke inntrykk av at hun oppfatter det som mas, men at hun setter pris på at jeg er "på" og ønsker å jobbe. Der jeg jobber har jeg inntrykk av at de som sitter å venter på telefon er de som får minst å gjøre, mens vi som tar litt intitiativ blir husket på først. Anonymkode: f8f0d...9b4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #10 Skrevet 3. januar 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg jobber på lager via bemanningsbyrå og om jeg ikke har hørt fra konsulenten min onsdag eller torsdag angående ledige vakter kommende uke pleier jeg å sende henne en SMS for å høre hva ståa er. Vi har en ganske uformell tone, så det blir sånn "Heisann! Har ikke hørt noe fra deg angående jobbing til uka, vet du om det blir noe? Kan alle dager, både sent og tidlig." Har ikke inntrykk av at hun oppfatter det som mas, men at hun setter pris på at jeg er "på" og ønsker å jobbe. Der jeg jobber har jeg inntrykk av at de som sitter å venter på telefon er de som får minst å gjøre, mens vi som tar litt intitiativ blir husket på først. Anonymkode: f8f0d...9b4 Ja er egentlig det jeg tenker og men ble usikker Anonymkode: 68532...adc
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #11 Skrevet 3. januar 2019 Er bare redd for å ikke få jobb mer hvis jeg sier nei nå Anonymkode: 68532...adc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå