Gå til innhold

Hvite sokker til dress

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i julen sett flere gutter og menn med lyse/hvite sokker til mørk dress. Sett litt av det tidligere også, men da har det kun vært snakk om små barn. Nå derimot er det blitt mye vanligere, og til og med voksne bruker det. I vårt hus har dette vært "ulovlig" i alle år, men begynner å lure på om det er vi som er rare. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 439d7...ed3

• Liker 1
Skrevet

Det er sikkert en greie som har blitt in blant fjortisene, uten at noen helt vet hvorfor.

AnonymBruker
Skrevet

Dressbuksene er veldig korte også. Sikkert en motegreie begge deler. Har planer om å finne en god "skikk og bruk"-bok til min sønn. Unge menn trenger å lære seg en del kutyme.

Anonymkode: 29d5d...4da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sett det selv. I går hadde 9 av 11 i alderen 13-17 hvite sokker, og alle var i tillegg sportssokker. 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett det selv. I går hadde 9 av 11 i alderen 13-17 hvite sokker, og alle var i tillegg sportssokker. 

Jeg tror jeg hadde nektet min sønn å bruke hvite sportsokker til en dyr dress.  Han måtte i såfall kjøpt antrekket selv.  Hadde heller aldri i verden kjøpt en dressbuke som var ankelkort.  

• Liker 5
Skrevet

Tydelig at foreldre ikke oppdrar barna sine ordentlig. Kort dressbukse med lyse/hvite sokker er grotesk :scorpis: Folk som går med sånt burde bli send hjem fra festen med beskjed om å kle seg ordentlig til neste gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det et underlig, litt tacky ”fashion statement” eller bare uvitenhet? Minner som noen få som tydeligvis ble slept til konfirmasjon på åttitallet med dress og rosa sløyfe (😂) Mor og far hadde fått tvangskledd konfirmanten i en dress og hadde måttet gå med på joggesko til dressen for å få disse med til kirken. 

Anonymkode: 7c3fd...2fc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare festlige sokker i alle mulige mønstre. Så jeg blir tatt på senga hver gang det er noe dress styr. Eneste sorte jeg har er strømpebukser. Så da blir det alltid det og jeg lover meg selv at jeg skal kjøpe noen. Men det blir aldri noe av. 

Sikkert noe slikt som skjer. Da noen bare har hbite sokker. 

Anonymkode: 2d0e9...b01

AnonymBruker
Skrevet

Hvite Nike og Adidassokker er hot shit for tiden, det er nok årsaken. Var jo mokasiner og hvite sokker på 80- og 90- tallet også. Pent er det ikke. Drar jo muligens damer? :edie:

Anonymkode: 0c3f0...fc8

AnonymBruker
Skrevet
På 4.1.2019 den 1.17, AnonymBruker skrev:

Hvite Nike og Adidassokker er hot shit for tiden.

Anonymkode: 0c3f0...fc8

Det kan man trygt si. Hadde det vært en vanlig dag hadde det vært 11 av 11 med de sokkene siden det var mine sønner som var "avviket". Men til vanlig er det greit. Mine sønner også bruker det til vanlig, men ikke med dress. Så da er spørsmålet om de andre virkelig ikke har noen vanlige svarte sokker, eller om de selv tok valget om at de ville ha hvite sokker til dressen.

Skrevet

Alt som skal være et problem i dag 😂 Man vet man er i kjedelig selskap om sokkene på gjestene er det som betyr noe

AnonymBruker
Skrevet

Neste jul kommer min 14-årige gutt til å få "skikk og bruk"- bok 😀

Håper å få inn litt vett når det kommer til knepping av dressjakke, lengde på bukse og valg av sokker. + en haug andre ting 👍

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neste jul kommer min 14-årige gutt til å få "skikk og bruk"- bok 😀

Håper å få inn litt vett når det kommer til knepping av dressjakke, lengde på bukse og valg av sokker. + en haug andre ting 👍

Har problemet kommet til deg, eller i frykt for at det vil komme?

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ett år er gått, men problemet står

AnonymBruker
Skrevet
På 2.1.2019 den 2.21, SupaWoman skrev:

Det er sikkert en greie som har blitt in blant fjortisene, uten at noen helt vet hvorfor.

All mote er slik at man vet ikke hvorfor.

Anonymkode: 935c5...fdc

Skrevet

Trender kommer og trender går. 

Da jeg var tenåring på 80-tallet brukte gutta hvite tennissokker til dress. Få år senere ble det sett på som en av de verste klestabbene man kunne gjøre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...