Gå til innhold

Jul og nyttår kostnader i desember

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ca 2000 på gaver og 2000 på byturer.

Anonymkode: 554fc...6b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sparte opp ca 6000 til julegaver(og bursdagsgaver, flere av de før jul) og ekstra småting. Handlet til julemiddagen for ca 1000,-

Anonymkode: 5d84d...869

Skrevet (endret)

Vi er 5 stk i kjernefamilien + hund 😁

Vi setter av penger til julegaver/julefeiring hele året, for å slippe sjokk og lite penger i januar. Tror vi var oppe i rundt 20-25 tusen med gaver til ca 20 stk, juleselskaper, nyttårsfeiring, kalendere, juleaktiviteteter i desember (konserter, teater osv), klær, pynt, baking, mat osv osv. Går helt bort fra vanlig lønn i desember, og bruker fra sparekontoen for jul, så da har vi nesten like mye lønn igjen når jul/nyttår er over 😊 Vi kjøper ganske dyre gaver til barna, fordi vi gir dem lite ellers i året (da må de spare og kjøpe det de vil ha for penger de selv har spart). Veldig fornøyd med julemnd og feiring 👏🏻

Endret av Vera
  • Liker 2
Skrevet

Brukte vel rundt 15000 på meg og barnet mitt i forbindelse med jul og nyttår. Det inkluderer mat, gaver og festlige aktiviteter som trampolineparker, kino osv. Brukte egentlig ikke noe mer i desember enn hva vi vanligvis gjør, men det er gavene som trekker opp litt. :) 

AnonymBruker
Skrevet
På 2.1.2019 den 3.37, AnonymBruker skrev:

Ja , hvertfall når man kjøper dyre teknologi gaver for flere tusenlapper :) 

Anonymkode: 424f3...c38

så lenge dere har råd samtidig som dere har kost dere er det jo greit nok, selv om jeg ble skikkelig sjokkert jeg og. Verre med de som går amok og ikke greier betale kredittkortgjelden eller må ta opp forbruksgjeld. Synes julen har blitt ekstremt materialistisk jeg da. Hos oss har vi voksne alt vi trenger, og gir ikke gaver over 400.  Julen ble mye koseligere da vi gikk ned på antall gaver og heller konsentrerte oss om det sosiale. 

Anonymkode: b7213...768

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca 25 000 på gaver (men bruker jul til å kjøpe planlagte ting til hverandre, så har gjerne "spart" noe vi ønsker til oss selv eller huset, så 20 000 av dette er gaver til hverandre/begge). Ca 15 000 på en førjulstur. Ca 12 000 på mat og drikke (mye besøk hele uka, og en familie og vennegjeng som er glad i god vin). 

Anonymkode: c40a7...0e2

AnonymBruker
Skrevet
På 2.1.2019 den 3.40, AnonymBruker skrev:

Det gidder jeg faktisk ikke å regne på :) Der går grensa!

Anonymkode: c88be...876

Høres latterlig uansvarlig ut.

Anonymkode: adeb0...1da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres latterlig uansvarlig ut.

Anonymkode: adeb0...1da

Noen har faktisk så mye penger at de slipper å telle kronene. De kan bruke og bruke, og det går ikke tomt.

Anonymkode: 23c26...3f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte kr 10 000 på gaver og julestrømper, så brukte jeg vel kr 2000 på ny julepynt (hadde ikke så mye fra før av).

Aner ikke hva samboer brukte på gaver. 

Vi brukte kr 2000 ekstra på mat, hadde julaften hos oss.

Anonymkode: 07e14...026

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...