Gå til innhold

Jul og nyttår kostnader i desember

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har dere totalt brukt på julegaver, julemat og nyttårsfeiring? 

Vi er 2 voksne og 2 barn i huset. Hvor vi har brukt cirka 60000 kr totalt i desember.

Anonymkode: 424f3...c38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

60000 kr

seksti (?!) tusen? :daane:

Anonymkode: 6be6d...3a5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene, og har vel brukt rundt 2000  på gaver, og ikke en krone ekstra på mat og feiring :jolie:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ett en grovt overslag, så gjetter jeg ca. 20.000 på alt av mat for hele jula t.o.m 1. Nyttårsdag (Vi har kun vært hjemme, ikke spist borte hos noen), julegaver og stæsj. Skal bli skjerpe oss neste jul😉

Anonymkode: b47c1...109

• Liker 1
Skrevet

Vi er to voksne og et barn. Har hatt hele storfamilien her på julaften + venner her på nyttårsaften. 

Julaften bidro svigermor med litt av maten, men ellers sto vi for alt.

Vil tro vi har brukt ca 17 000 på julegaver. Og 10 000 på mat/drikke. Men vi måtte jo hatt mat ellers også, så merkostnadene ift vanlig er nok på 5000. Tilsammen vil jeg da si ca 22 000/23 000 for hele moroa.

• Liker 2
Gjest Krampus
Skrevet

Ca 3000 vil jeg tro. Er halv skatt så det går fint. Og nå er det januarsalg så da handles gavene og Evt ny pynt til neste jul 😄

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er 2 voksne og 2 barn i huset. Hvor vi har brukt cirka 60000 kr totalt i desember.

To voksne, har brukt omtrent 6000 på jul pg nyttårsfeiring i år, så ble litt mye. Men det er koselig da.

Anonymkode: 4653a...db8

AnonymBruker
Skrevet

Julegaver kom på rundt 4.000 Vi har 2 barn og kjøper for ca 10 personer. Type oppmerksomhet for et par hundrelapper.

Mat kostet faktisk mindre enn vanlig da vi var invitert julaften og andre juledag. Nyttårsaften ble god mat som vi pleier å ha på lørdager, men så har vi alltid litt dyr mat på lørdager.

Alkohol har vi nok fra før, brus også. Godteri har jeg kjøpt litt siden oktober, var flere ganger tilbud. Må gjemme det da, ellers blir det spist lenge før jul.

Juletre er kunstig, jeg har investert noen tuser for et par år siden.

Alt i alt kostet jula mindre enn det vi fikk ekstra i lønn. Syns synd på de som har smalhans hele januar og gruer seg til kredittkortregning.

Anonymkode: d8c6c...4c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Semydfe skrev:

Vi er to voksne og et barn. Har hatt hele storfamilien her på julaften + venner her på nyttårsaften. 

Julaften bidro svigermor med litt av maten, men ellers sto vi for alt.

Vil tro vi har brukt ca 17 000 på julegaver. Og 10 000 på mat/drikke. Men vi måtte jo hatt mat ellers også, så merkostnadene ift vanlig er nok på 5000. Tilsammen vil jeg da si ca 22 000/23 000 for hele moroa.

Hvordan er det mulig å bruke så mye??? Helt vilt

Anonymkode: 86c17...357

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

60.000?

wow. 

(Skulle skrive mer, men ble helt satt ut av summen) 

Anonymkode: b5566...f5f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en familie som brukte bortimot 100.000 mens så reiste de på luksusreise i 2 uker. Det tok med julegaver til ungene. Teller det?

Anonymkode: d8c6c...4c6

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det mulig å bruke så mye??? Helt vilt

Anonymkode: 86c17...357

Er det vilt at vi tilsammen har brukt ca 17 000 på julegaver til 29 personer? Det er i snitt 586 per gave. 

Eller er det vilt at vi har brukt 5000 ekstra i mat og drikke i løpet av jul/nyttår?  Der vi både har hatt 12 stk til julemiddag + 10 stk på nyttårsfeiring?

Føler vi har unnet oss det vi har ønsket, men vi har ikke "tatt av" på noen som helst måte. Blant annet svært lite alkohol, men god mat/dessert/snacks.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

To voksne og tre barn, hadde storfamilien (7 voksne) på besøk i fem netter, pluss ekstra besøk nyttårsaften. Hadde også gått fra liten leilighet til stor enebolig siden sist, så kostnadene til sammen på julemat, gaver, drikke (brus, juice, vin, juleøl, aquevit og champagne) pynt (måtte ha nytt tre, ekstra pynt, flere stjerner osv) og ekstra sengetøy/dyner/puter/håndklær rundet 55000. Helt vanvittig! Fikk sjokk da jeg regnet sammen. 

Anonymkode: bfb2b...b3a

Skrevet

Omtrent 2500 totalt på gaver, drikkevarer og ekstra mat ut over det jeg har fått på besøk. Det gjelder hele julen og nyttår, og jeg er alene. Kunne blitt mindre om jeg ville, men det ble både festivitas og en del kvelder med venner hvor det gikk mange småsummer. Er heldig som har fått all vanlig mat gratis da jeg ikke har hatt selskap selv, så sparte mye der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør ikke å tenke på hvor mye. Venter bare til kredittkorttegningen kommer i januar. 

Men jeg startet gaveinnkjøpene i november og julefestene vi pleier å ha hjemme. Da var kredittkortregningen på nesten 60 tusen kroner. Desember blir nok verre. 

Anonymkode: a336e...620

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca 8000. 

2 voksne, 1 barn. Hadde julefeiringen hos oss og spleiset på nyttårsfeiring. Julegaver til 18 personer.

Anonymkode: 6795f...d37

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

seksti (?!) tusen? :daane:

Ja , hvertfall når man kjøper dyre teknologi gaver for flere tusenlapper :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det gidder jeg faktisk ikke å regne på :) Der går grensa!

Anonymkode: c88be...876

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

En gjennomsnittlig mnd koster vi ca 30.000-40.000

Vi har brukt mer i jula, nyttårsaften ble svindyr. Så har sikkert brukt opp mot 60.000 TOTALT. 

Anonymkode: 2629a...637

AnonymBruker
Skrevet

6-7 000 tenker jeg. Hadde 13 gjester på overnatting i 3 dager,  så matposten var den største.

Anonymkode: 1ece3...868

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...