Gå til innhold

Singel og ønsker barn, flere i samme situasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en singel kvinne på 30 år som ønsker å få barn. Jeg har bolig og har råd til å ha barn, problemet er at jeg er singel.

Vurderer sterkt å dra til Danmark, men håper  at det snart skal bli lov for single å få hjelp her i Norge.

Er det andre kvinner her som er i samme situasjon som meg? 

Anonymkode: ae1b5...648

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du (og barnet) har et nettverk og en familie rundt deg, så ville jeg dratt til København med en gang. 

Du blir ikke yngre og du vet aldri hva livet bringer. Mann kan du møte når som helst. 

Dra! ❤️ Har flere venninner som har fått barn gjennom Stork klinikk, både single og homofile. 

Hun ene fikk tvillinger (satt inn to egg, hun var 10 år eldre enn deg da) for at barna skal ha hverandre, når familien er som den er 

Lykke til! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde annonsert etter interessert singel mann som kunne tenke seg å bli far. Jeg er helt sikker på at det finnes mange enslige voksne fornuftige menn der ute som også kunne tenke seg å oppleve å bli far. Og da får jo barnet en kjent far! Forhåpentligvis også en far som har ønsket seg barn. 

Det burde gå fint å snakke sammen først, høre om verdier, prioriteringer og samarbeid. Undersøke om potensiell far har noe misbruk ( narkotika, alkohol) og at han ikke har en kriminell fortid eller andre forhold som er uegnet i forhold til det å ha barn. 

Det kan være tungt å være helt alene, selv om jeg selvsagt hadde valgt det selv fremfor å vente på en drømmeprins og ende opp som barnløs. Mine barn er mitt liv og lykke, og snart kommer barnebarna... Skilsmissestatistikken er uansett veldig høy så man har jo nesten 50/50  risiko for å ende opp alene uansett! Men har man delt omsorg på sikt og gode samarbeid så fungerer dette helt fint. Har selv hatt delt omsorg for 2 av barna mine etter brudd. Det gikk kjempefint. Nå er de voksne.

Anonymkode: b55f8...0e5

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville helt klart reist til Danmark. Ikke lurt å involvere andre single menn/venner. De kan plutselig ombestemme seg å kreve foreldreansvar. Har hørt skrekkhistorier. Du vil vel helst ha ansvaret alene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig så mener jeg det er egoistisk.

Anonymkode: a9a6d...f9d

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Addie skrev:

Hvis du (og barnet) har et nettverk og en familie rundt deg, så ville jeg dratt til København med en gang. 

Du blir ikke yngre og du vet aldri hva livet bringer. Mann kan du møte når som helst. 

Dra! ❤️ Har flere venninner som har fått barn gjennom Stork klinikk, både single og homofile. 

Hun ene fikk tvillinger (satt inn to egg, hun var 10 år eldre enn deg da) for at barna skal ha hverandre, når familien er som den er 

Lykke til! 

Jeg vurderte det sterkt da jeg var singel og barnløs og 34 år 💜 så møtte jeg drømmemannen og vi fikk barn og giftet oss. 

Men jeg anbefaler det til venner som var i samme situasjon og jeg kjenner en som gjorde det. Sunne, friske, oppegående og ressurssterke kvinner som ikke har møtt den rette og er over 30 kan fint gjøre det uten så mye utfordringer 😊💜 De blir ofte veldig gode mødre også. Tar ikke barna for gitt og har allerede tenkt ut alt på forhånd. Dette blir mer og mer vanlig. Go for it 👍🏻

Anonymkode: b3a8a...aad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort det. Forhold har ingen garanti uansett og du vet ikke om du bli lett gravid eller om det vil ta tid for deg. 

Anonymkode: be9e8...2b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

30 er vel litt tidlig? Du har mange år til å møte en mann, og veldig greit å være to foreldre, kan jo være at du har lyst på flere år. 

Anonymkode: f6161...c31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller dratt til Danmark hvis jeg var deg enn å involvere en annen person. Har også hørt skrekkhistorier.

Hvis du vil vente litt med å få barn til du eventuelt finner en mann kan du muligens fryse eggene til bruk senere? Vet ikke hva dette vil koste da. 

Anonymkode: 9606d...a6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.1.2019 den 21.02, AnonymBruker skrev:

Ville heller dratt til Danmark hvis jeg var deg enn å involvere en annen person. Har også hørt skrekkhistorier.

Anonymkode: 9606d...a6d

Jeg har en solskinnshistorie :)

Et homofilt par jeg kjenner samarbeidet med en singel kvinne om å få barn. Dette er nå 8-9 år siden, de har fått et søsken, og samarbeidet fungerer helt utmerket, de har barna annenhver uke og samarbeider ellers ved behod. Ikke minst har barna to foreldre (tre, egentlig), og moren slipper å stå helt alene i en eventuell krisesituasjon.

Men man skal nok forberede seg godt, kjenne hverandre godt og ha ting 100% avklart før man "samarbeider" om å få barn. Men når det gjøres riktig er det vel minst like stabilt som par som går fra hverandre, med de konflikter og vanskeligheter det kan innebære...

Jeg har også en venninne som adopterte to barn som singel. Det er ikke lett, du må være godt kvalifisert for å bli godkjent som singel adopsjonssøker, men umulig er det ikke.

Anonymkode: 547e5...6de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre kan jeg virkelig anbefale livet som alenemor. Jeg hadde dratt til Danmark!

Anonymkode: 48b71...49f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg nærmer meg 30, og har hatt et ekstremt barneønske i flere år, det blir bare sterkere og sterkere. Har en nær kompis som har lovt at jeg skal få sperm om jeg vil/ikke finner en passelig mann og barnefar. Har egentlig bestemt meg for å vente til jeg blir 30 før jeg gjør noe med det, men det frister å hoppe på nå. 

Anonymkode: d0a36...9b0

AnonymBruker
Skrevet

Se på Leila Hafzi sin historie 💜 oppfyll ønske om å få barn, om det er på den ene eller andre måten, så lenge det er redelig og ikke går utover noen som ikke ønsker det.

Anonymkode: b3a8a...aad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere som har reist til danmark og det eneste de angrer på at er at de ikke gjorde det før. 

Anonymkode: a9374...edf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig synes jeg det er dypt egoistisk. Og forhastet.

Anonymkode: 52a68...9d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...