AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Hei! Jeg har lagt på meg fire kg den siste mnd, pga oppgang i gleder. Jeg har kun TO guilty pleasures, og det er popcorn med smeltet smør og cola. Hver dag. En pose på kvelden, og ca en stor flaske fordelt utover dagen. Gjerne mer. Jeg klarer ikke kutte det ut, jeg har prøvd å erstatte med noe som gir like stor glede som cola, men jeg finner altså ingenting. Jeg må gå ned, men jeg elsker cola. Jeg kjenner desverre søtningsmiddel med én gang, men det er kanskje noe jeg kan bli vant med om jeg erstatter med cola light eller zero? Erfaringer?? Popcorn kan jeg kanskje droppe med smøret.. sånn til å begynne med? Andre tips til vektnedgang? Anonymkode: 3a339...e8d
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #2 Skrevet 1. januar 2019 Kan du ikke bare drysse litt salt på popkornet istedet for smør? Anonymkode: 3f131...29e 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #3 Skrevet 1. januar 2019 Kjør på med pepsi max, du blir vandt til det etterhvert. Har du prøvd å gå over til bare salt og ikke smør? Prøve å kutte litt ned på popcornmengden? Prøv å spise 2/3 eller halvparten av så mye du gjør nå og trapp ned. Anonymkode: 9cf54...430 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #4 Skrevet 1. januar 2019 Hva med å bare begrense deg til ett glass cola og en liten dessert skål med popcorn? Pluss dropp smøret da. Smør på popcorn er totalt unødvendig. Det er ikke så inni granskogen mye kalorier i cola og popcorn at det helt umulig kan spises i det hele tatt. Men det blir mye ekstra kalorier når du spiser så sinnsykt mye av begge deler hver eneste dag. Anonymkode: b8681...bcc 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #5 Skrevet 1. januar 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: ca en stor flaske fordelt utover dagen. Gjerne mer. Jeg klarer ikke kutte det ut, jeg har prøvd å erstatte med noe som gir like stor glede som cola, men jeg finner altså ingenting. Hva om du trapper gradvis ned på cola-forbruket? 1. uke: 1,5 liter cola pr dag 2. uke 2 småflasker a 0,5 liter pr dag 3. uke: 1 småflaske a 0,5 liter pr dag Og så kan du vurdere å begynne å gå en tur ut eller trene (som gir mye glede ) når colasuget kommer. Anonymkode: 6959d...061 6
Rumle Skrevet 1. januar 2019 #6 Skrevet 1. januar 2019 Velg en dag i uken du kan spise det. Drikk kullsyrevann og skjær opp grønnsaker som snack de andre dagene 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #7 Skrevet 2. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva om du trapper gradvis ned på cola-forbruket? 1. uke: 1,5 liter cola pr dag 2. uke 2 småflasker a 0,5 liter pr dag 3. uke: 1 småflaske a 0,5 liter pr dag Og så kan du vurdere å begynne å gå en tur ut eller trene (som gir mye glede ) når colasuget kommer. Anonymkode: 6959d...061 Jeg liker ikke colaen fra de små flaskene, eller boksene.. kanskje det er veien å gå:) takk Anonymkode: 3a339...e8d 2
Kaffefrøken Skrevet 2. januar 2019 #8 Skrevet 2. januar 2019 Hva med å drikke Cola Light/Cola Zero istedenfor? 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #9 Skrevet 2. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjør på med pepsi max, du blir vandt til det etterhvert. Har du prøvd å gå over til bare salt og ikke smør? Prøve å kutte litt ned på popcornmengden? Prøv å spise 2/3 eller halvparten av så mye du gjør nå og trapp ned. Anonymkode: 9cf54...430 Pepsi Max er fælt, men jeg kan prøve:) jeg liker ikke å spise for mye salt, det er mer smør smaken jeg liker, men kan jo ta mindre og mindre smør.. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare drysse litt salt på popkornet istedet for smør? Anonymkode: 3f131...29e Liker ikke 😂 Anonymkode: 3a339...e8d
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #10 Skrevet 2. januar 2019 Uff nå hørtes jeg kresen ut. Jeg har en greie for cola. Enten må det være stor flaske eller glassflaske, ikke helt kald. Jeg kjenner også igjen på smaken på hvilken forpakning colaen er kommet i og hvor lenge den har vært åpnet, og om den nylig er laget. Kanskje jeg bare må drikke meg ferdig. Anonymkode: 3a339...e8d
I Grosny Skrevet 2. januar 2019 #11 Skrevet 2. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har lagt på meg fire kg den siste mnd, pga oppgang i gleder. Jeg har kun TO guilty pleasures, og det er popcorn med smeltet smør og cola. Hver dag. En pose på kvelden, og ca en stor flaske fordelt utover dagen. Gjerne mer. Jeg klarer ikke kutte det ut, jeg har prøvd å erstatte med noe som gir like stor glede som cola, men jeg finner altså ingenting. Jeg må gå ned, men jeg elsker cola. Jeg kjenner desverre søtningsmiddel med én gang, men det er kanskje noe jeg kan bli vant med om jeg erstatter med cola light eller zero? Erfaringer?? Popcorn kan jeg kanskje droppe med smøret.. sånn til å begynne med? Andre tips til vektnedgang? Anonymkode: 3a339...e8d Jeg tror ikke light og zero fungerer. Min svoger er også vill etter Cola, og i de periodene han går ned i vekt erstatter han Cola med Farris. Boblevann finnes i forskjellige smaksversjoner, kanskje noe du kan like. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #12 Skrevet 2. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uff nå hørtes jeg kresen ut. Jeg har en greie for cola. Enten må det være stor flaske eller glassflaske, ikke helt kald. Jeg kjenner også igjen på smaken på hvilken forpakning colaen er kommet i og hvor lenge den har vært åpnet, og om den nylig er laget. Kanskje jeg bare må drikke meg ferdig. Anonymkode: 3a339...e8d Bestem deg feks for å kose deg med 1,5 liter cola pr dag resten av denne uken, og så starter du neste uke uten cola. Drikker du forresten kaffe i tillegg til cola? Uansett er du kanskje også avhengig av koffeinet i colaen, og kan kanskje kompensere dette med å drikke (mer) kaffe eller noe annet som inneholder koffein når du slutter med cola? Anonymkode: 6959d...061 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #13 Skrevet 2. januar 2019 Her kan du se hvor mange sukkerbiter det er i en 1/2 liter colaAnonymkode: 6959d...061 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #14 Skrevet 2. januar 2019 Det er ikke noen ingredienser i Coca-Cola som skaper fysisk avhengighet- Koffeinmengden i Coca-Cola er svært liten, omlag en firedel av vanlig traktekaffe, og lavere enn ulike energidrikker. Med andre ord ikke nok til å skape fysisk avhengighet.https://www.klikk.no/helse/kosthold/mat/bli-colafri-pa-sju-dager-2457260 Anonymkode: 6959d...061 2
Gjest COSL Innovator Skrevet 2. januar 2019 #15 Skrevet 2. januar 2019 Jeg er avhengig av Cola selv og i en 1.5 liter så er det 630 kalorier. Det er mye i løpet av en dag. Samtidig spises det jo mat også. Jeg skal begynne å trene og jeg skal gå over til Cola uten sukker som er bare 6 kalorier på 1.5 liter. Jeg har klart det tidligere, så da klarer jeg det nå også. Jeg er dessuten vanvittig glad i sjokolade, potetgull og smågodt. Jeg skal prøve å gå ned 10 kilo.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #16 Skrevet 2. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke noen ingredienser i Coca-Cola som skaper fysisk avhengighet- Koffeinmengden i Coca-Cola er svært liten, omlag en firedel av vanlig traktekaffe, og lavere enn ulike energidrikker. Med andre ord ikke nok til å skape fysisk avhengighet.https://www.klikk.no/helse/kosthold/mat/bli-colafri-pa-sju-dager-2457260 Anonymkode: 6959d...061 I følge artikkelen så kan man være sukkeravhengig om man har et høyt forbruk av cola el.l.. Kanskje du kan kompensere sukker-lysten med å spise frukt? Anonymkode: 6959d...061 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #17 Skrevet 2. januar 2019 Prøv å drikk vann, pepsi max og annen lettbrus gjør meg veldig sulten. Anonymkode: 574b6...603 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #18 Skrevet 2. januar 2019 Du skal ha bort fire små kilo. Kutt ut begge deler med hard hånd og ikke erstatt det med noe som har sukker, salt eller fett i seg, så går du ned fort og greit. Standhaftighet er saken. Har en problemer og er avhengig, så er det ikke noe som heter å unne seg bare litt, for en sprekker. Avhengige mennesker vet alt om dette. Altså må en bli hard mot seg selv og gjøre det en vet en må. Ikke noe snikksnakk. Lykke til. Anonymkode: 39953...cd8 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #19 Skrevet 2. januar 2019 Tusen takk for tips alle sammen da vi var på ferie for et par år siden, drakk jeg ikke cola på halvannen måned fordi de ikke hadde det i landsbyen vi var. Jeg gikk ned 5 kg. Det gikk veldig fint. Jeg har kun én pose popcorn igjen, og et par flasker cola. Ut denne uka så prøver jeg:) det er ikke krise med de kiloene, jeg bare ser at jeg har gått opp litt.. Anonymkode: 3a339...e8d 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #20 Skrevet 2. januar 2019 Siden du ikke vil endre på kostholdet så er nok løsningen å finne ut hvor mange timer du må i aktivitet for å forbrenne det du vil ha bort. Anonymkode: b1fa7...21c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå