mariss Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Fikk tilfeldigvis øye på en drone i går kveld som flydde over stuevinduet (bor i 3 etg. i blokk), slik at den "så" rett ned og inn i stuen min. Den var kanskje 5-8 meter fra vinduet. Det er absolutt ingenting å filme i det området, da det er mørkt og det eneste en ser er lyset fra leiligetene, så jeg syntes det var et unaturlig sted å fly med drone. Den kom også tilbake vertfall to ganger. Observerte senere at den "hang i luften" resten av kvelden et lite stykka unna. Regnet med at det var for å filme rakettene i går, men ser at den er tilbake igjen i kveld. Dette er vell ikke ok? Jeg opplever det som ganske ubehagelig, og tok ned persiennen både i går kveld og i kveld pga. dette. Jeg har vanligvis ingen innsyn i leiligheten, og kunne i verste fall gått naken fra badet el. Jeg så heller ingen personer i området, som potensielt kunne ha styrt dronen. Hva gjør man i slike tilfeller dersom det fortsetter? Kontakter politiet? 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #2 Skrevet 1. januar 2019 Jeg synes det bør være en lov mot det der. Anonymkode: 0e880...2af 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #3 Skrevet 1. januar 2019 Ja, kontakt politiet. Anonymkode: f4be4...067 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #4 Skrevet 1. januar 2019 Det er ikke lov, kontakt politiet. Se regler her: https://luftfartstilsynet.no/droner/hobbydrone/dronelek/ Anonymkode: 377d8...4ac 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #5 Skrevet 1. januar 2019 Det samme har skjedd meg!! Var i 30 etasje på ett hotell, kom ut av dusjen i håndkle og det var en drone rett utenfor vindu.. sykt ekkelt hva folk får seg til å gjøre! Anonymkode: c5365...174
Edinbruh Skrevet 1. januar 2019 #6 Skrevet 1. januar 2019 Så ekkel opplevelse. Ville kanskje avventet og sett om den kommer tilbake en gang til før jeg hadde kontaktet politiet selv. Gikk forbi en fyr som fløy drone utenfor sitt eget hus her forleden. Er jo helt lov det, men når jeg gikk rett forbi huset hans tok han og demonstrativt styrte dronen ned og rett forbi hodet mitt. Noen folk burde egentlig ikke ha lov å eie slikt. 2
mariss Skrevet 1. januar 2019 Forfatter #7 Skrevet 1. januar 2019 Takk for svar! Kan se om den er fotsvunnet i morgen, og heller ta kontakt med politiet da. Nå har den "hengt" konstant på samme plass ca. 10 meter fra stue/soveromsvinduet. Oppdaget det for ca. 1 time siden. Ekkelt!
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #8 Skrevet 1. januar 2019 Æsj.. assosiasjoner til boka Stalker av Lars kepler Anonymkode: 35ae1...132
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #9 Skrevet 2. januar 2019 Det er ikke lov med droner i mørket, og heller ikke i boligstrøk! Anmeld! Anonymkode: 5ced5...e09
Edinbruh Skrevet 2. januar 2019 #10 Skrevet 2. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke lov med droner i mørket, og heller ikke i boligstrøk! Anmeld! Anonymkode: 5ced5...e09 Oi, det visste jeg ikke. Da var det jo brudd av loven av han nedi gaten her jeg bor også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå