Gå til innhold

Hvordan utnytte plassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har bestemt meg for å bli ryddigere og få mer orden rundt meg i 2019, og i dagens ryddesjau kom jeg over et lite «luksusproblem». Jeg har nemlig veldig dype kjøkken hyller hvor alt rotet bare blir dyttet inn i. Det er god lagringsplass i dem, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg kan utnytte denne plassen på en god og oversiktlig måte. Er det noen der ute som har noen tips å dele?

Det er snakk om hjørnehyller i både over- og underskap. De er ikke så høye, men har god bredde og er fryktelig dype. Har kikket litt rundt på kurver og esker, men finner ikke noe som gjør det enklere å få oversikt og orden i skapene. Alle tips, triks og råd mottas med STOR takk!

Endret av Dollita
Skrivefeil
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan også teipe en oversikt inne i skapdøren hvor du skriver hva som er hvor. Da trenger du ikke rote igjennom alt for å finne ting igjen. Ellers er slike karuseller også fine. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, onyx skrev:

Du kan også teipe en oversikt inne i skapdøren hvor du skriver hva som er hvor. Da trenger du ikke rote igjennom alt for å finne ting igjen. Ellers er slike karuseller også fine. 

Det har jeg ikke tenkt på, men det er jo super smart! 

Endret av Dollita
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Roci skrev:

Kanskje det kan fungere med en såkalt "karusell", dette er en type stativ til å sette inn hjørneskap:  

https://m2.ikea.com/no/no/p/utrusta-karusell-for-benkeskap-hjorne-60215291/

Karusell er et must i hjørnebenkeskap. :opplyser: Foreldrene mine har bare vanlige hyller, og det er ikke mulig å finne noe som helst. De innerste tingene. tror jeg ikke har sett dagens lys siden '86. :fnise:

Anonymkode: 7eb8b...7af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler deg å heller kaste/gi bort alt du ikke trenger. Det er så befriende å ha lite ting, og vite nøyaktig hva man har. Jeg har brukt så mye tid på å organisere rotet mitt, kjøpt et utall kurver, bokser o.l, men tingene har ikke blitt mer brukt av den grunn. Jeg har trodd at hvis jeg bare organiserer bra nok, så har jeg kontroll, og får brukt det jeg har. Men nei. Noen ting blir ikke brukt uansett. La tingene få komme til noen som trenger dem :)

Anonymkode: 5a818...54e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anbefaler deg å heller kaste/gi bort alt du ikke trenger. Det er så befriende å ha lite ting, og vite nøyaktig hva man har. Jeg har brukt så mye tid på å organisere rotet mitt, kjøpt et utall kurver, bokser o.l, men tingene har ikke blitt mer brukt av den grunn. Jeg har trodd at hvis jeg bare organiserer bra nok, så har jeg kontroll, og får brukt det jeg har. Men nei. Noen ting blir ikke brukt uansett. La tingene få komme til noen som trenger dem :)

Anonymkode: 5a818...54e

Dette innlegget hadde jeg tenkt å skrive, men det hadde du allerede gjort... :fnise: 

Anonymkode: e697c...9c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker hjørneskapet uten karusell til store ting. Nederst store ting jeg bruker ofte, som bakeboller, dørslag etc. På de andre er det store ting jeg bruker sjeldnere, som salatbolle, serveringsfat, kakefat, leirgryte og slikt. Jeg vurderer om brødristeren og vaffeljernet også skal flytte dit, men jeg er litt usikker på om ledningene vil oppføre seg fint.

Anonymkode: 54fc3...8f2

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Dollita skrev:

Jeg har nemlig veldig dype kjøkken hyller hvor alt rotet bare blir dyttet inn i.

Undersøk evt om du får kjøpt skuffer til noen av underskapene dine.

Anonymkode: 6b69c...913

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...