Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #1 Skrevet 3. april 2005 vi ga kattungen vår ormekur tidligere i vinter, da moren hans ikke hadde fått det. til nå har han vært mest inne, og vært for liten til å fange mus o.a. i dag tok han sin første mus (*litt stolt eier*), og jeg vet at det er viktig å gi ormekur til katter som er ute og spiser mus. men skal vi gi han det nå, eller vente noen uker? det kommer jo uansett til å gå noen måneder mellom hver kur seinere...?
Cherie Skrevet 4. april 2005 #2 Skrevet 4. april 2005 Jeg ville ventet. Man skal ikke stappe i noe dyr eller mennesker mer meds enn høyst nødvendig. Er jo noen dyrleger eller i alle fall fagfolk som har vært ute å sagt at man ikke skal gi ormkur uten at man mistenker at det faktisk er noe utøy å¨ferde. Har med imunitet å gjøre. Men her er det ikke enighet over hele fjøla. Uansett synes jeg du skal unngå å gi dyret mer en to ormkurer i året...med mindre katten virker redusert på noen måte som kan skyldes orm av div slag.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #3 Skrevet 5. april 2005 takk for svar:) det du sier stemmer overens med min tankegang. Jeg tror helt klart at en utekatt i et område med mye mus og andre ekle ting den kan spise har behov for jevnlige ormekurer, men det er jo ikke noen grunn til å overdrive. Det er ikke gøy om ormen blir resistent og vi ikke blir kvitt den..
Elbereth Skrevet 5. april 2005 #4 Skrevet 5. april 2005 Har katter som fanger mus i mengder, og jeg har aldri gitt ormekur annet enn når jeg har enten sett bendelorm eller katten har vært tynn og glansløs i pelsen. Det er sjelden så mye som en gang i året mine får ormekur. Har også hund, og der har det tidligere vært anbefalt spolormkur vår og høst, men det har jeg droppet og gir nå heller hvis jeg skulle se symptomer på orm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå