AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Jeg er så lei av at faren til barna mine truer med konsekvenser hele tiden. Gjør jeg ikke ditt og datt vil det skje. I dag ble jeg anklager ffor å drive barnemishandling. Sendte han mail for å informere om at barnets medisin var lagt i postkassen min og kunne hentes, ga info om at jeg ikke var tilgjengelig etter å ha jobbet i natt. Tydelig ikke lest mail og meldinger tikker inn om at jeg driver m barnemishandling og at han skal rapportere til legen. Tilsvarende gjør han ovenfor barna når han blir sint. Noen råd for det tærer på. Anonymkode: 286e6...603
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #2 Skrevet 1. januar 2019 Hvorfor sendte du en mail, og ikke en sms? Eller ringte om det var en viktig medisin? Far kan ikke dure frem som han vil, og true med det ene og det andre. Det er jo klart. Anonymkode: 69e08...661 8
Prøver18 Skrevet 1. januar 2019 #3 Skrevet 1. januar 2019 Jævlig rart å sende mail. Føler at noen ting ringer man om. Men han virker helt idiot. 🤷
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #4 Skrevet 1. januar 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sendte du en mail, og ikke en sms? Eller ringte om det var en viktig medisin? Far kan ikke dure frem som han vil, og true med det ene og det andre. Det er jo klart. Anonymkode: 69e08...661 Sendte mail fordi jeg ikke ville vekke han 1. Nyttårsdag. Han har mail tilgjengelig på tlf hele tiden så det er en vanlig kommunikasjonsform vi bruker. Medisinen brukes fast, så det var påfyll som trengtes. Anonymkode: 286e6...603 4
Gjest BearMama Skrevet 1. januar 2019 #5 Skrevet 1. januar 2019 Burde sendt SMS. Er ikke alle som sjekker Mail hele tiden. Hadde nok reagert kraftig om jeg trodde du ikke hadde fikset en viktig medisin til barnet. Men vanskelig å vite hva annet han «truer» med når du ikke er mer spesifikk om hva slags situasjoner det er snakk om...
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #6 Skrevet 1. januar 2019 Skjønner deg ts. Har ingen råd vil bare si at jeg skjønner deg. Må være slitsomt med en truer som han..... Han burde gå på noe mekling og lære seg å forholde seg normalt til folk. Anonymkode: 0c57a...733
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #7 Skrevet 1. januar 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg ts. Har ingen råd vil bare si at jeg skjønner deg. Må være slitsomt med en truer som han..... Han burde gå på noe mekling og lære seg å forholde seg normalt til folk. Anonymkode: 0c57a...733 Vi har forsøkt uten hell, han ser ikke selv st han gjør det, desverre. Anonymkode: 286e6...603 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #8 Skrevet 2. januar 2019 Han har vel neppe gjennomført de konsekvensene han truer med? I så fall er det best å ignorere uhensiktsmessig atferd og forsøke forholde deg nøkternt til sak og ikke til emosjonelle reaksjoner hos han og evt hos deg. Anonymkode: 89cfc...ea2 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #9 Skrevet 2. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei av at faren til barna mine truer med konsekvenser hele tiden. Gjør jeg ikke ditt og datt vil det skje. I dag ble jeg anklager ffor å drive barnemishandling. Sendte han mail for å informere om at barnets medisin var lagt i postkassen min og kunne hentes, ga info om at jeg ikke var tilgjengelig etter å ha jobbet i natt. Tydelig ikke lest mail og meldinger tikker inn om at jeg driver m barnemishandling og at han skal rapportere til legen. Tilsvarende gjør han ovenfor barna når han blir sint. Noen råd for det tærer på. Anonymkode: 286e6...603 Medisner som ligger utendørs i en postkasse mister funksjonen eller endrer funksjon og skal ikke brukes. På tide at voksne folk begynner å oppføre seg voksent. Anonymkode: 22420...572 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #10 Skrevet 2. januar 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Medisner som ligger utendørs i en postkasse mister funksjonen eller endrer funksjon og skal ikke brukes. På tide at voksne folk begynner å oppføre seg voksent. Anonymkode: 22420...572 Medisiner som ligger ut i en postkasse i noen timer når det er + 6 grader , blir nok ikke ødelagt. Hva var barnslig m det? Skulle jeg heller ha vekket han men sms på morgenen, ja det hadde vært populært. Anonymkode: 286e6...603 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #11 Skrevet 2. januar 2019 Ja men da får han bare gjøre det da. Tviler på at noe av det du gjør er bekymringsverdig uansett. Bare overse hva han sier, men ta vare på skriftlige trusler. Om noen skulle finne på å ta han alvorlig så har du dokumentasjon på 20-30 tidligere forsøk på å straffe deg og saken vil gå over av seg selv. Ignorer alt av trusler, svar bare kort og saklig på det som kan svares på. Anonymkode: 3bc03...0e0 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #12 Skrevet 2. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja men da får han bare gjøre det da. Tviler på at noe av det du gjør er bekymringsverdig uansett. Bare overse hva han sier, men ta vare på skriftlige trusler. Om noen skulle finne på å ta han alvorlig så har du dokumentasjon på 20-30 tidligere forsøk på å straffe deg og saken vil gå over av seg selv. Ignorer alt av trusler, svar bare kort og saklig på det som kan svares på. Anonymkode: 3bc03...0e0 Det har pågått i nesten 4 år og det gjør etterhvert noe med meg å få beskyldninger og bli behandlet slik. Han krever at vi har delt omsorg, men det er ikke mulig å samarbeide med han. Føler snart jeg må velge om enten en barnefordeling sak, eller la han få omsorgen. Så slipper barna hvertfall å stå i å få eksens sinne rundt meg rettet mot seg. Problemet er bare at omsorgsevnen er av bv beskrevet som mangelfull og en barnefordelinssak vil være tøft for barna, som gjerne vil bo begge steder. Anonymkode: 286e6...603 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #13 Skrevet 2. januar 2019 Du må lære deg til å la det gå inn gjennom det ene øret og ut av det andre, om det er så at det er ubegrunnet kjefting. Ignorere det, rett og slett. Du klarer det hvis du går inn for det. Tenk: "oi, her kommer det en ny harang", og så tenk på noe annet mens han øser ting ut. Når barna ser at det ikke går inn på deg, slapper de mer av også. Anonymkode: 39bf1...c2e 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #14 Skrevet 2. januar 2019 Du har alt på melding? Be om at dere møtes hos fvk eller bv og jobber utfra det. Han må slutte å true og oppføre seg slik, det er ganske tungt å oppleve. Vis meldinger til de som skal hjelpe deg! Anonymkode: d096d...0ae 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #15 Skrevet 2. januar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må lære deg til å la det gå inn gjennom det ene øret og ut av det andre, om det er så at det er ubegrunnet kjefting. Ignorere det, rett og slett. Du klarer det hvis du går inn for det. Tenk: "oi, her kommer det en ny harang", og så tenk på noe annet mens han øser ting ut. Når barna ser at det ikke går inn på deg, slapper de mer av også. Anonymkode: 39bf1...c2e De, dvd spes den eldste opplever jo sanne behandling selv, ungdommen har spurt meg mwr enn en gang hvorfor er det slik at når pappa blir sint på det så lar han det gå utover meg. Ungdommen har selv beskrevet fars oppførsel som barnslig og vanskelig å forholde seg til. Jeg forsøker alltid å la det passere, men i det siste har det toppet aeg med trusler og konsekvenser. Jeg har halvert lønnen min og har informert han for lenge siden at bidrag må fastsettes på nytt. Han tjener over 1,3 mil, jeg ca 200.000. Da svarer han med konsekvens at siden han må bet så blir det ikke ferie på barna i år. Jeg forsøker etter beste evne å unngå å få han sint, men det er vanskelig. I går ble minstebarnet lei seg da jeg ba han legge igjen pc som var julegave fra far hos han før han kom til meg. Tenker m gru hva som ville skjedd dersom den ble ødelagt, ringte til eks og fikk beskjed om at ble den ødelagt hos meg må jeg erstatte den. Desverre har jeg ikke økonomi til å ta den sjansen, så pc ble værende hos far. Dette i tillegg til beskyldninger om at jeg stjeler klær som kommer fra han og bevisst saboterer. Jeg tør nesten ikke ringe barna mine i perioden de er hos far i redsel for at det skal være vanskelig for de og at far blir irritert og lar det gå utover barna, Anonymkode: 286e6...603 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #16 Skrevet 2. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det har pågått i nesten 4 år og det gjør etterhvert noe med meg å få beskyldninger og bli behandlet slik. Han krever at vi har delt omsorg, men det er ikke mulig å samarbeide med han. Føler snart jeg må velge om enten en barnefordeling sak, eller la han få omsorgen. Så slipper barna hvertfall å stå i å få eksens sinne rundt meg rettet mot seg. Problemet er bare at omsorgsevnen er av bv beskrevet som mangelfull og en barnefordelinssak vil være tøft for barna, som gjerne vil bo begge steder. Anonymkode: 286e6...603 Tro meg, det kommer ikke til å hjelpe. Jeg hadde det som deg og lot eksen få hovedomsorgen for at han skulle roe seg ned, trodde jeg. Det hjalp ikke, ting ble bare verre og jeg holdt på å miste barna helt fordi han løy masse om meg og satte de opp mot meg. Anonymkode: 16cc1...295 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #17 Skrevet 2. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tro meg, det kommer ikke til å hjelpe. Jeg hadde det som deg og lot eksen få hovedomsorgen for at han skulle roe seg ned, trodde jeg. Det hjalp ikke, ting ble bare verre og jeg holdt på å miste barna helt fordi han løy masse om meg og satte de opp mot meg. Anonymkode: 16cc1...295 Huff, hvordan er det nå, hva skjedde videre? Anonymkode: 286e6...603
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #18 Skrevet 2. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Huff, hvordan er det nå, hva skjedde videre? Anonymkode: 286e6...603 Eksen døde. Vet ærlig talt ikke hvordan det hadde gått hvis ikke. Anonymkode: 16cc1...295
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #19 Skrevet 2. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eksen døde. Vet ærlig talt ikke hvordan det hadde gått hvis ikke. Anonymkode: 16cc1...295 Ts her, hm skal ikke si hva jeg tenkte nå, men jeg er ikke stolt av tankenakkurat. Jeg tror at dersom jeg hadde overlatt hovedomsorgen til han så ville det gi barna så store utfordringer at den ene hvertfall vil protestere. I tillegg så er det jo uansvarlig å overlate barna til en som barnevernet er bekymret for omsorgsevnen til og du selv vet at den ikke er god nok . På den annen side så er det kanskje i slike tilfeller bv kan plassere barna hos den andre og så må foreldrene i retten? Anonymkode: 286e6...603 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #20 Skrevet 2. januar 2019 Skjønner det slik at du har hatt mye problemer med denne personen, og i en annen tråd forteller du at han har voldtatt deg også. Jeg lurer på om det kunne hjelpe å finne en psykolog som du kan snakke med om det, kanskje det kan være bra å få noen andres perspektiv på det. Når man forholder seg til en overgriper over tid så begynner man å ta enkelte ting som "normalt" som andre ikke hadde godtatt. Mistenker at han har et grep på deg som gjør at du ikke ser helt klart hva som er rett og hva som er feil og hva du kan gjøre for å sette grenser for oppførselen hans. Tenker at en psykolog kanskje har erfaring med lignende tilfeller og kan gi gode råd. Hvis du finner en god en altså, og en som er på din bølgelengde. Anonymkode: 95994...adb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå