AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Jeg skal klage på avslag på ung ufør og har hyret advokat. Han ba meg ta med nødvendig dokumentasjon. Hva kan regnes som nødvendig dokumentasjon annet enn vedtak jeg har fått og lege erklæringer? Advokaten kommer til å koste meg alt jeg eier av sparepenger, så jeg vil gjerne at dette skal gå så fort som mulig og vil derfor stille forberedt. Er det noen som har vært igjennom dette før som har noen gode råd å komme med? Anonymkode: f1eb3...714
minister-mio Skrevet 1. januar 2019 #2 Skrevet 1. januar 2019 Samme dokumentasjon du sendte ved søknaden. Og vedtaket om avslag 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #3 Skrevet 1. januar 2019 På hvilket grunnlag fikk du avslag? Regelverket til NAV er litt tungt, men ikke så ille at man må hyre advokat... Anonymkode: f0b5c...818 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #4 Skrevet 1. januar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: På hvilket grunnlag fikk du avslag? Regelverket til NAV er litt tungt, men ikke så ille at man må hyre advokat... Anonymkode: f0b5c...818 De mener sykdommen er ille nok til å få ufør, men ikke alvorlig nok til ung ufør. Jeg fyller de andre kriteriene. Ts Anonymkode: f1eb3...714
andy capp Skrevet 1. januar 2019 #5 Skrevet 1. januar 2019 Det er særlige krav til alvorligheten av sykdom som gir rett til ung ufør. Enkelte diagnoser gir automatisk rett, mens andre må vurderes nærmere med tanke på hvor alvorlige konsekvenser diagnosen har gitt i det enkelte tilfellet. Mens andre diagnoser nærmest utelukker rett til ung ufør. Mener du kan finne mer om dette i rundskriv til folketrygdloven. 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #6 Skrevet 2. januar 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal klage på avslag på ung ufør og har hyret advokat. Han ba meg ta med nødvendig dokumentasjon. Hva kan regnes som nødvendig dokumentasjon annet enn vedtak jeg har fått og lege erklæringer? Advokaten kommer til å koste meg alt jeg eier av sparepenger, så jeg vil gjerne at dette skal gå så fort som mulig og vil derfor stille forberedt. Er det noen som har vært igjennom dette før som har noen gode råd å komme med? Anonymkode: f1eb3...714 Du har krav på fri rettshjelp,så dropp den advokaten som vil ta alle sparepengene dine https://www.advokat-fri-rettshjelp.no/nav/ Anonymkode: 50fd9...16d 15
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #7 Skrevet 2. januar 2019 Jeg har rett på ung ufør men de ga ikke til meg heller. Tror ikke jeg orker å gjøre noe med det. Er så dårlig psykisk pga barndom. En heavy Ptsd fra barndommen av og jeg er liksom ikke syk nok for ung ufør... Lurer på hvem som er det da? Anonymkode: 7945e...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #8 Skrevet 2. januar 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har krav på fri rettshjelp,så dropp den advokaten som vil ta alle sparepengene dine https://www.advokat-fri-rettshjelp.no/nav/ Anonymkode: 50fd9...16d De har strammet inn reglene. Jeg har dessverre ikke rett på fri rettshjelp. Det var det første jeg sjekket.... Ts Anonymkode: f1eb3...714
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #9 Skrevet 2. januar 2019 Nav spørsmål? på Facebook, der kan du få en time eller to gratis bistand av noen av advokatene som er med i gruppen! Anonymkode: c999a...778 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #10 Skrevet 2. januar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har rett på ung ufør men de ga ikke til meg heller. Tror ikke jeg orker å gjøre noe med det. Er så dårlig psykisk pga barndom. En heavy Ptsd fra barndommen av og jeg er liksom ikke syk nok for ung ufør... Lurer på hvem som er det da? Anonymkode: 7945e...9cf Altså, en ptsd er det veldig, veldig mange som har. Den alene er ikke nok. Anonymkode: 9c6df...1cb 21
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #11 Skrevet 2. januar 2019 Ta utskrift av kommunikasjon du har hatt med NAV. Søknader, vedtak, mail, sms osv. Det samme gjelder fra legen. Ta med dokumentasjon fra aap-saken din også. Så har advokaten hele historikken. Anonymkode: 58a85...20f 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #12 Skrevet 2. januar 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: De mener sykdommen er ille nok til å få ufør, men ikke alvorlig nok til ung ufør. Jeg fyller de andre kriteriene. Ts Anonymkode: f1eb3...714 Om du får ung ufør beror vel på din alder? Hvor gammel er du? Er du innenfor aldersmessig på ung ufør, er det vel det di skal få? Trygdede har vel krav på fri rettshjelp? Dvs nav saker inkluderer frirettshjelp! Anonymkode: 47716...0b2 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #13 Skrevet 2. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, en ptsd er det veldig, veldig mange som har. Den alene er ikke nok. Anonymkode: 9c6df...1cb Dette! Jeg har c-ptsd(men når jeg ble uføre het det kun ptsd og har ung uføre,men det er ikke den diagnosen i seg selv som ga meg ung uføre tillegget,men alt den medfører og mitt funksjonsnivå pluss min syldomhistorikk Anonymkode: 50fd9...16d 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #14 Skrevet 2. januar 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har rett på ung ufør men de ga ikke til meg heller. Tror ikke jeg orker å gjøre noe med det. Er så dårlig psykisk pga barndom. En heavy Ptsd fra barndommen av og jeg er liksom ikke syk nok for ung ufør... Lurer på hvem som er det da? Anonymkode: 7945e...9cf Det er ingen ting som heter at du har rett på,og hadde det vært så selvsagt hadde du fått det. Har selv c-ptsd og er ung uføre. Og fikk det automatisk fordi nav ikke var ikke var i tvil grunnet hele mitt sykdomsbilde Anonymkode: 50fd9...16d 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #15 Skrevet 2. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette! Jeg har c-ptsd(men når jeg ble uføre het det kun ptsd og har ung uføre,men det er ikke den diagnosen i seg selv som ga meg ung uføre tillegget,men alt den medfører og mitt funksjonsnivå pluss min syldomhistorikk Anonymkode: 50fd9...16d Du ble UFØR. Ikke uførE. Hvorfor i svarte granskauen skal folk hekte på denne forbanna E-en alltid. Beklager. Det måtte ut. Anonymkode: 8e059...2d4 45
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #16 Skrevet 2. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ble UFØR. Ikke uførE. Hvorfor i svarte granskauen skal folk hekte på denne forbanna E-en alltid. Beklager. Det måtte ut. Anonymkode: 8e059...2d4 Håper dagen din bedre av dette innlegget Anonymkode: 50fd9...16d 4
Miklo Velka Skrevet 2. januar 2019 #17 Skrevet 2. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du ble UFØR. Ikke uførE. Hvorfor i svarte granskauen skal folk hekte på denne forbanna E-en alltid. Dialekt kanskje? Er noen dialekter som ofte får en sånn e på slutten. Kan også være lese- og skrivevansker, eller noen som ikke har norsk som morsmål. Finnes flere årsaker til det, uten at det trenger å ha noe med latskap eller lignende å gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #18 Skrevet 2. januar 2019 Det virker som at NAV har blitt veldig strenge på å gi ut uføretrygd generelt, og spesielt ung ufør-tillegget, til folk med en diagnose som lett kan lyves på seg. Sier ABSOLUTT ikke at TS lyver. Men det er mange som lyver på seg psykiske diagnoser, traumer, ME, fibromyalgi og andre diagnoser som ikke kan påvises med sikkerhet for å utnytte systemet. Dette går utover de som har reelle problemer, dessverre. Anonymkode: ceb56...c16 11
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #19 Skrevet 2. januar 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du får ung ufør beror vel på din alder? Hvor gammel er du? Er du innenfor aldersmessig på ung ufør, er det vel det di skal få? Trygdede har vel krav på fri rettshjelp? Dvs nav saker inkluderer frirettshjelp! Anonymkode: 47716...0b2 Det går ikke bare på alder. Jeg fyller alderskriteriet, men de mener det ikke er alvorlig nok. Helsevesenet er uenig med nav, men det holder tydeligvis ikke for dem. Alle Trygdede har ikke krav på fri rettshjelp nei. Jeg har ikke. Ts Anonymkode: f1eb3...714
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #20 Skrevet 2. januar 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som at NAV har blitt veldig strenge på å gi ut uføretrygd generelt, og spesielt ung ufør-tillegget, til folk med en diagnose som lett kan lyves på seg. Sier ABSOLUTT ikke at TS lyver. Men det er mange som lyver på seg psykiske diagnoser, traumer, ME, fibromyalgi og andre diagnoser som ikke kan påvises med sikkerhet for å utnytte systemet. Dette går utover de som har reelle problemer, dessverre. Anonymkode: ceb56...c16 Jeg har sykdommer. Både somatiske og psykiske som et nøye dokumentert av utallige spesialister over flere år... Man kan definitivt ikke lyve på seg mine diagnoser... Jeg fikk innvilget uføretrygd,. Men de mener det ikke er alvorlig nok til ung ufør tillegget. Forstår det ikke. Ts Anonymkode: f1eb3...714
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå